Tutorial literacki grecki lub łaciński [03-TLGL-22SMDM]
Semestr letni 2018/2019
Konwersatorium,
grupa nr 1
Moodle ID: 311697_1
Przedmiot: | Tutorial literacki grecki lub łaciński [03-TLGL-22SMDM] | ||||||||||||||||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr letni 2018/2019 [2019/SL]
(zakończony)
Konwersatorium [KON], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (nieparzyste)" odbywają się w pierwszym tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (parzyste)" odbywają się w drugim tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Jeśli zajęcia wypadają w dniu wolnym, to nie odbywają się, natomiast nie ma to wpływu na terminy kolejnych zajęć - odbędą się one dwa tygodnie później.
|
||||||||||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 14 | ||||||||||||||||||||||||||
Limit miejsc: | 20 | ||||||||||||||||||||||||||
Zaliczenie: | Zaliczenie z notą | ||||||||||||||||||||||||||
Prowadzący: | Elżbieta Wesołowska | ||||||||||||||||||||||||||
Literatura: |
W. H. Auden, Wykłady o Szekspirze, Warszawa 2015. J. Kott, Szekspir współczesny, Shakespeare and the Uses of Antiquity, London, NY 2005. A. Żurowski, Myslenie Szekspirem, Warszawa 1983. Czytanie Szekspira. Interpretacje, Gdańsk 2004. Wybrane dramaty Szekspira. Plutarch, Żywoty równoległe. Liwiusz, Dzieje Rzymu Seneka, Tiestes Seneka, Agamemnon Owidiusz, Metamorfozy, Fasti. Plaut, Żołnierz samochwał. |
||||||||||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
1. Sposoby przetwarzania antycznej tradycji. 2. Szekspir, jego epoka i antyk - zarys. 3. Seneka i Szekspir. 4. Liwiusz i ... 5. Plutarch i .... 6-7. Owidiusz i ... 8. Duchy. 9. Zemsta. 10. Sen. 11. Zdrada. 12. Przyszłość. 13. Mity. 14. Podsumowanie 15. ZALICZENIE |
||||||||||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
Zajęcia prowadzone metodą konwersatoryjną. Należy przygotować esej na wybrany i uzgodniony temat: 1. Hamlet i AJschylos oraz Seneka. 2. Szekspirowska i Liwiuszowa Lukrecja. 3. Angielksi Juliusz Cezar wobec tradycji. 4. Mit o Filomeli i Prokne u Owidiusza i Szekspira. 5. Antyczny rodowód wiedźm w "Makbecie". 6. "Makbeth" Nosbo jako przykład "Życia po życiu". 7. "Sen nocy letniej" jako żonglowanie mitami. 8. Słowo w "Otellu" i "Fedra" Seneki. 9. Okrucieństwo u Szekspira wobec antycznej tradycji. 10. Pyram i Tyzbe czy Romeo i Julia? 11. Falstaff jako nowy Żołnierz Samochwał? 12. Własny temat. |
||||||||||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Obecność na co najmniej 12 zajęciach. Przygotowany i zaliczony esej. Aktywność w czasie zajęć. Pozytywne zaliczenie w czasie rozmowy końcowej. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.