Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu - Centralny System UwierzytelnianiaNie jesteś zalogowany | zaloguj się
katalog przedmiotów - pomoc

Warsztat teatrologiczny 03-WTe-DD
Rok akademicki 2018/2019
Warsztat, grupa nr 1

powiększ
plan zajęć przedmiotu
zaznaczono (na zielono) terminy
aktualnie wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot Warsztat teatrologiczny 03-WTe-DD
Zajęcia Rok akademicki 2018/2019 (2018/2019) (zakończony)
Warsztat (WAR), grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: (brak danych)
Liczba osób w grupie: 6
Limit miejsc: 25
Zaliczenie: Zaliczenie z notą
Prowadzący: Krzysztof Kurek
Literatura:

- Jak badać teatr? Materiały z konferencji metodologicznej poświęconej badaniom historycznoteatralnym (Kraków, 28 września 2002). Red. Marek Dębowski, Towarzystwo Naukowe "Societas Vistulana", Kraków 2003 (obowiązują wskazane w trakcie zajęć fragmenty);

- Diana Poskuta-Włodek, Egzemplarz teatralny - między repertuarem a archiwum, "Pamiętni Teatralny" 2016, z. 1-2;

- Krzysztof Kurek, Mateusz Mayer, Spacery, koncerty i... „tubylcze wioski“. O (dwuznacznych) przyjemnościach oferowanych w ogrodzie restauracyjnym poznańskiego Zoo w XIX i na początku XX wieku, [w:] Teatralne przyjemności. Prace ofiarowane Profesor Elżbiecie Kalembie-Kasprzak, pod red. E. Guderian-Czaplińskiej i Krzysztofa Kurka, Wydawnictwo „Poznańskie Studia Polonistyczne“, Poznań 2017, s. 45-59;

- Jerzy Topolski, Wprowadzenie do historii, Wydawnictwo Poznańskie, Poznań 1998 (obowiązują wskazane w trakcie zajęć fragmenty).

Zakres tematów:

- dyskusje wokół przedmiotu badań historii teatru

- dokumentacja przedstawienia teatralnego i jej wartość jako źródła historycznego

- fotografia teatralna na przełomie XIX i XX wieku

- dzieje sceny z perspektywy historii miasta; związki teatru z bieżącym życiem społeczno-politycznym miasta

- modele i koncepcje narracji historycznej w XX wieku

- "ludzkie zoo" w poznańskim ogrodzie zoologicznym w XIX (aspekt etyczny i społeczny)

Metody dydaktyczne:

- wykład

- konwersatorium

- dyskusja

Metody i kryteria oceniania:

Podstawowym kryterium oceny jest aktywny udział w zajęciach zakładający:

- zapoznanie się z treścią zadanych artykułów

- udział w dyskusji i krytyczne uwagi dotyczące podejmowanej na zajęciach problematyki

- obecność na zajęciach

Kryteria powiązane są z niewielką liczbą osób uczestniczących w zajęciach (7 osób). Prowadzący ma możliwość porozmawiać z każdym studentem w trakcie 15 godzin zajęć.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.