Projekt animacyjny i kuratorski [08-KUDU-PAK]
Semestr letni 2018/2019
Zajęcia laboratoryjne,
grupa nr 1
Moodle ID: 302231_1
Przedmiot: | Projekt animacyjny i kuratorski [08-KUDU-PAK] |
Zajęcia: |
Semestr letni 2018/2019 [2019/SL]
(zakończony)
Zajęcia laboratoryjne [LAB], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
|
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań. |
Liczba osób w grupie: | 7 |
Limit miejsc: | (brak danych) |
Zaliczenie: | Zaliczenie z notą |
Prowadzący: | Magdalena Grenda |
Literatura: |
Hrycyk K., (red.): Animacja społeczno-kulturalna wobec przemian cywilizacyjnych: animacja- animator i jego kształcenie, Wrocław 2000; Godlewski G., Kurz I., Mencwel A., Wójtowski M.: Animacja kultury. Doświadczenia i przyszłość, Warszawa 2002 Zawód kurator, redakcja: Karolina Sikorska, Marta Kosińska, Anna Czaban, wyd. Galeria Miejska Arsenał, Poznań 2014 Artysta – kurator – instytucja – odbiorca. Przestrzenie autonomii i modele krytyki, redakcja: Marta Kosińska, Karolina Sikorska, Agata Skórzyńska, wyd. Galeria Miejska Arsenał, Poznań 2012 Every Curator’s Handbook, edited by Anne Klontz, Karen MacDonald and Yulia Usova, http://pai.sthlm.in/images/Every_Curator's_Handbook.pdf CURATORIAL TOOLKIT, A PRACTICAL GUIDE FOR CURATORS, Canada 2010, http://mgnsw.org.au/media/uploads/files/Curatorial_Toolkit.pdf Obszerna lektura uzupełniająca m.in. w postaci plików pdf zostanie udostępniona podczas zajęć. |
Zakres tematów: |
-zadania animacji kultury, trzy perspektywy definiowania animacji kultury (kulturoznawcza, pedagogiczna, antropologiczna); animacja i zaangażowanie: emancypacja, wyzwolenie, a. wobec ideologii, kształtowanie postaw, kapitał społeczny vs. kapitał ludzki itd. - mapowanie kultur lokalnych, diagnozowanie potrzeb kulturalnych, grupy docelowe, animacja lokalna, community development, instytucjonalizacja animacji, animacja pozainstytucjonalna; - kompetencje animatora, obszary animacji społeczno-kulturowej: instytucje kultury, instytucje publiczne, organizacje pozarządowe etc. - programowanie działań animacyjnych; - promocja i ewaluacja działań animacyjno-kulturalnych, tzw. nowe media i animacja - analiza cudzych projektów kuratorskich; - research, selekcja i analiza dzieł sztuki pod kątem autorskiej koncepcji kuratorskiej; - etapy przygotowania wystawy sztuki w oparciu o własna koncepcję kuratorską (od prezentacji idei, poprzez pozyskanie środków/instytucji, rozplanowanie przestrzenne po kuratorski tekst katalogowy) |
Metody dydaktyczne: |
prezentacje, dyskusje, "burze mózgów", wyjścia w teren - wystawy etc. |
Metody i kryteria oceniania: |
ocena 2 projektów plus aktywność na zajęciach |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.