Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Statystyka w badaniach pedagogicznych [11-SBP-11-pw-s] Semestr letni 2018/2019
Konwersatorium, grupa nr 5
Moodle ID: 296539_5

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Statystyka w badaniach pedagogicznych [11-SBP-11-pw-s]
Zajęcia: Semestr letni 2018/2019 [2019/SL] (zakończony)
Konwersatorium [KON], grupa nr 5 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każda środa, 11:30 - 13:00
sala 512
Szamarzewskiego 89 bl. D jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 36
Limit miejsc: 36
Zaliczenie: Zaliczenie z notą
Prowadzący: Małgorzata Kabat
Literatura:

G.A.Ferguson, Y.Takane, Analiza statystyczna w pedagogice i psychologii, Warszawa 2011,

M.Krzysztofiak, D.Urbanek, Metody statystyczne, Warszawa 1981,

Cz. Nowaczyk, Podstawy Metod Statystycznych dla pedagogów, Warszawa-Poznań 1985

Zakres tematów:

Konwersatoria ze statystyki w badaniach pedagogicznych dopełniają część metodologii badań społecznych, w której zwraca się uwagę na przedmiot, cel, strukturę i pomiar realizowany w naukach pedagogicznych. Zwrócono uwagę na podstawowe pojęcia statystyczne, metody pomiaru, skale pomiarowe – nominalną, porządkową, interwałową. Następuje poznanie właściwości skal pomiarowych wraz i ich specyficznymi metodami pomiaru i obliczeń danych liczbowych. Wykorzystuje się testy istotności, testy t- studenta do poznawanych różnych współczynników korelacji. Otrzymane rezultaty podlegają zasadom stosowania wnioskowania statystycznego i weryfikacji hipotez w stosunku do otrzymanych wyników i norm standaryzowanych. Na zajęciach stosowane są rozmaite formy prezentacji obliczeń i ich analiza pod względem ilościowym i jakościowym. Studenci zespołowo oraz indywidulanie rozwiązują zadania z poznanych skal pomiarowych.

Metody dydaktyczne:

Metody dydaktyczne - słowne, dialogowe, technologie informacyjne,

Metody i kryteria oceniania:

Wymagania - podstawy obliczeń matematycznych (poziom szkoły

średniej), program microsoft execel

Uwagi:

r1-DUx, PW gr.5- środa 11.30-13.00 (27.02-27.03) s.512 dr hab. Małgorzata Kabat

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.
ul. Wieniawskiego 1
61-712 Poznań
tel: +48 61 829 4000
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)