Wspomaganie procesów decyzyjnych [07-WPD-TZE3-DL]
Semestr letni 2018/2019
Ćwiczenia,
grupa nr 1
Moodle ID: 293775_1
Przedmiot: | Wspomaganie procesów decyzyjnych [07-WPD-TZE3-DL] |
Zajęcia: |
Semestr letni 2018/2019 [2019/SL]
(zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
(brak danych) |
Liczba osób w grupie: | 26 |
Limit miejsc: | 30 |
Prowadzący: | Magdalena Kugiejko |
Literatura: |
red. M. Cieślak , 2008, Prognozowanie gospodarcze, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa. A. Zeliaś, B. Pawełek, S. Wanat, 2003, Prognozowanie ekonomiczne. Teoria, przykłady, zadania, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa. red. B. Radzikowskiej, 2001, Metody prognozowania. Zbiór zadań, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej im. Oskara Langego we Wrocławiu, Wrocław. Dittmann I., Dittmann P., Szabela-Pasierbińska E., Szpulak A., 2009, Prognozowanie w zarządzaniu przedsiębiorstwem, Wolters Kluwer Polska Oficyna Ekonomiczna, Kraków. Dittmann I., Dittmann P., Szabela - Pasierbińska E., Szpulak A., 2011, Prognozowanie w zarządzaniu sprzedażą i finansami przedsiębiorstwa, Wolters Kluwer Polska Oficyna Ekonomiczna, Warszawa. Borkowski B., Dudek H., Szczęsny W., 2003, Ekonometria. Wybrane zagadnienia, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa. Kruczek Z. & Walas B., 2010, Promocja i informacja w turystyce PROKSENIA, Kraków |
Zakres tematów: |
Zasady budowania modeli dla najczęściej występujących w praktyce problemów Jak radzić sobie z wieloma kryteriami oceny decyzji Wieloetapowe procesy decyzyjne Wprowadzenie do „technologii” - wspomaganie procesów decyzyjnych Metody zarządzania projektami |
Metody dydaktyczne: |
metody oparte na słowie: wykład, opowiadanie, pogadanka, opis, dyskusja, praca z książką; metody oparte na obserwacji i pomiarze: pokaz, pomiar; metody oparte na praktycznej działalności uczniów: laboratoryjna, zajęć praktycznych; metody aktywizujące: burza mózgów, sytuacyjna, inscenizacji, problemowa itp. |
Metody i kryteria oceniania: |
Na ocenę końcową składają się: Praca na zakończenie zajęć – projekt (70%), ocena aktywności studenta podczas zajęć i konsultacji (30%) możliwe są wejściówki (to zależy od Państwa). Kryteria oceniania wg skali stosowanej w UAM: bardzo dobry (bdb; 5,0) >90% dobry plus (+db; 4,5) 80 – 90% dobry (db; 4,0) 70 – 80% dostateczny plus (+dst; 3,5) 60 - 70% dostateczny (dst; 3,0) 50 – 60% niedostateczny (ndst; 2,0) <50 % punktów Obecność na zajęciach jest obowiązkowa. Akceptowane są zaświadczenia lekarskie ze zdarzeń losowych. Dopuszcza się jedną nieobecność* nieusprawiedliwiona podczas trwania zajęć. Zaliczenie na podstawie obecności i pracy na zajęciach – prace zbierane podczas zajęć * jeśli kogoś nie będzie dwa razy (nie usprawiedliwiając) będzie miał dodatkową pracę do napisania |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.