Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Wspomaganie procesów decyzyjnych [07-WPD-TZE3-DL] Semestr letni 2018/2019
Ćwiczenia, grupa nr 1
Moodle ID: 293775_1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Wspomaganie procesów decyzyjnych [07-WPD-TZE3-DL]
Zajęcia: Semestr letni 2018/2019 [2019/SL] (zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień). (brak danych)
Liczba osób w grupie: 26
Limit miejsc: 30
Prowadzący: Magdalena Kugiejko
Literatura:

red. M. Cieślak , 2008, Prognozowanie gospodarcze, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.

A. Zeliaś, B. Pawełek, S. Wanat, 2003, Prognozowanie ekonomiczne. Teoria, przykłady, zadania, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.

red. B. Radzikowskiej, 2001, Metody prognozowania. Zbiór zadań, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej im. Oskara Langego we Wrocławiu, Wrocław.

Dittmann I., Dittmann P., Szabela-Pasierbińska E., Szpulak A., 2009, Prognozowanie w zarządzaniu przedsiębiorstwem, Wolters Kluwer Polska Oficyna Ekonomiczna, Kraków.

Dittmann I., Dittmann P., Szabela - Pasierbińska E., Szpulak A., 2011, Prognozowanie w zarządzaniu sprzedażą i finansami przedsiębiorstwa, Wolters Kluwer Polska Oficyna Ekonomiczna, Warszawa.

Borkowski B., Dudek H., Szczęsny W., 2003, Ekonometria. Wybrane zagadnienia, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.

Kruczek Z. & Walas B., 2010, Promocja i informacja w turystyce PROKSENIA, Kraków

Zakres tematów:

Zasady budowania modeli dla najczęściej występujących w praktyce problemów

Jak radzić sobie z wieloma kryteriami oceny decyzji

Wieloetapowe procesy decyzyjne

Wprowadzenie do „technologii” - wspomaganie procesów decyzyjnych

Metody zarządzania projektami

Metody dydaktyczne:

metody oparte na słowie: wykład, opowiadanie, pogadanka, opis, dyskusja, praca z książką;

metody oparte na obserwacji i pomiarze: pokaz, pomiar;

metody oparte na praktycznej działalności uczniów: laboratoryjna, zajęć praktycznych;

metody aktywizujące: burza mózgów, sytuacyjna, inscenizacji, problemowa itp.

Metody i kryteria oceniania:

Na ocenę końcową składają się:

Praca na zakończenie zajęć – projekt (70%),

ocena aktywności studenta podczas zajęć i konsultacji (30%)

możliwe są wejściówki (to zależy od Państwa).

Kryteria oceniania wg skali stosowanej w UAM:

bardzo dobry (bdb; 5,0) >90%

dobry plus (+db; 4,5) 80 – 90%

dobry (db; 4,0) 70 – 80%

dostateczny plus (+dst; 3,5) 60 - 70%

dostateczny (dst; 3,0) 50 – 60%

niedostateczny (ndst; 2,0) <50 % punktów

Obecność na zajęciach jest obowiązkowa. Akceptowane są zaświadczenia lekarskie ze zdarzeń losowych. Dopuszcza się jedną nieobecność* nieusprawiedliwiona podczas trwania zajęć.

Zaliczenie na podstawie obecności i pracy na zajęciach – prace zbierane podczas zajęć

* jeśli kogoś nie będzie dwa razy (nie usprawiedliwiając) będzie miał dodatkową pracę do napisania

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.
ul. Wieniawskiego 1
61-712 Poznań
tel: +48 61 829 4000
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)