Warsztaty telewizyjne i radiowe [14-PPS2PWTR11]
Semestr letni 2017/2018
Ćwiczenia,
grupa nr 1
Moodle ID: 282278_1
Przedmiot: | Warsztaty telewizyjne i radiowe [14-PPS2PWTR11] |
Zajęcia: |
Semestr letni 2017/2018 [2018/SL]
(zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
(brak danych) |
Liczba osób w grupie: | 6 |
Limit miejsc: | 17 |
Zaliczenie: | Zaliczenie z notą |
Prowadzący: | Ryszard Ćwirlej |
Literatura: |
Sanakiewicz M.Telewizja ponowoczena, Warszawa 2016 Żórawski k., Dług stół., Warszawa 2010 Badziwirowska-Masłowska K., Wizerunek czyli kiedy, kogo i jak mozna pokazywac w telewizji., Warszawa 2008 red. Niczyperowicz A., Dziennikarstwo od kuchni., Poznań 2001 |
Zakres tematów: |
Podczas ćwiczeń przygotowywane są następujące rodzaje wystąpień: – Live – czyli relacja z wydarzenia oparta na wcześniej zebranym materiale w radiu – Live – czyli relacja z wydarzenia oparta na wcześniej zebranym materiale w TV – Live – czyli relacja z wydarzenia oparta na wcześniej zebranym materiale w TV na blue box – Dźwięk – nagranie wypowiedzi przygotowanej, na określony temat do radia – 100% – nagranie wypowiedzi przygotowanej, na określony temat do TV – Live – studio – nagranie wypowiedzi na określony temat w studiu radiowym – Live – studio –nagranie wypowiedzi na określony temat w studiu TV – Live – studio – nagranie rozmowy z prowadzącym w studiu radiowym – Live – studio – nagranie rozmowy z prowadzącym w studiu TV |
Metody dydaktyczne: |
Polega organizowaniu i kierowaniu przez nauczyciela zdobywaniem wiedzy i umiejętności studentów za pomocą rozwiązywania problemów. Problem - to trudność o charakterze teoretycznym lub praktycznym, której przezwyciężenie wymaga aktywnej postawy ze strony odczuwającego ją podmiotu i prowadzi do wzbogacenia jego wiedzy i umiejętności. Główne etapy zajęć prowadzonych metodą problemową stanowi: 1. Zorganizowanie (stworzenie, zainicjowanie) sytuacji problemowej. 2.Formułowanie (nazywanie) problemu. 3. Tworzenie hipotez. 4.Omówienie sposobów, warunków weryfikacji hipotez. 5 Weryfikacja hipotez w formie samodzielnej pracy studentów. 5.Podsumowanie wyników samodzielnej pracy, ocena trafności postawionych hipotez i ewentualne transfer tj. zastosowanie (lub wskazanie możliwości zastosowania) wyników w praktyce.Uczy dostrzegania, formułowania i rozwiązywania problemów oraz sprawdzania wartości rozwiązania, aktywizuje intelektualnie i wyzwala aktywność badawczą. Czynnikiem aktywizującym jest wyzwalanie pozytywnej motywacji do zdobywania wiedzy, działania |
Metody i kryteria oceniania: |
Każda z aktywności radiowych i telewizyjnych w trakcie zajęć jest oceniana przez wykładowcę. Oceniana jest kreatywność, język, sposób wypowiedzi, umiejętność zaciekawienia odbiorcy, a w przypadku wystąpień przed kamerą, także umiejetność zachowania się na planie filmowym. Ocena końcowa jest wypadkową ocen uzyskanych przez studenta w trakcie ćwiczeń. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.