Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Warsztaty telewizyjne i radiowe [14-PPS2PWTR11] Semestr letni 2017/2018
Ćwiczenia, grupa nr 1
Moodle ID: 282278_1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Warsztaty telewizyjne i radiowe [14-PPS2PWTR11]
Zajęcia: Semestr letni 2017/2018 [2018/SL] (zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień). (brak danych)
Liczba osób w grupie: 6
Limit miejsc: 17
Zaliczenie: Zaliczenie z notą
Prowadzący: Ryszard Ćwirlej
Literatura:

Sanakiewicz M.Telewizja ponowoczena, Warszawa 2016

Żórawski k., Dług stół., Warszawa 2010

Badziwirowska-Masłowska K., Wizerunek czyli kiedy, kogo i jak mozna pokazywac w telewizji., Warszawa 2008

red. Niczyperowicz A., Dziennikarstwo od kuchni., Poznań 2001

Zakres tematów:

Podczas ćwiczeń przygotowywane są następujące rodzaje wystąpień:

– Live – czyli relacja z wydarzenia oparta na wcześniej zebranym materiale w radiu

– Live – czyli relacja z wydarzenia oparta na wcześniej zebranym materiale w TV

– Live – czyli relacja z wydarzenia oparta na wcześniej zebranym materiale w TV na blue box

– Dźwięk – nagranie wypowiedzi przygotowanej, na określony temat do radia

– 100% – nagranie wypowiedzi przygotowanej, na określony temat do TV

– Live – studio – nagranie wypowiedzi na określony temat w studiu radiowym

– Live – studio –nagranie wypowiedzi na określony temat w studiu TV

– Live – studio – nagranie rozmowy z prowadzącym w studiu radiowym

– Live – studio – nagranie rozmowy z prowadzącym w studiu TV

Metody dydaktyczne:

Polega organizowaniu i kierowaniu przez nauczyciela zdobywaniem wiedzy i umiejętności studentów za pomocą rozwiązywania problemów. Problem - to trudność o charakterze teoretycznym lub praktycznym, której przezwyciężenie wymaga aktywnej postawy ze strony odczuwającego ją podmiotu i prowadzi do wzbogacenia jego wiedzy i umiejętności. Główne etapy zajęć prowadzonych metodą problemową stanowi:

1. Zorganizowanie (stworzenie, zainicjowanie) sytuacji problemowej. 2.Formułowanie (nazywanie) problemu. 3. Tworzenie hipotez. 4.Omówienie sposobów, warunków weryfikacji hipotez. 5 Weryfikacja hipotez w formie samodzielnej pracy studentów. 5.Podsumowanie wyników samodzielnej pracy, ocena trafności postawionych hipotez i ewentualne transfer tj. zastosowanie (lub wskazanie możliwości zastosowania) wyników w praktyce.Uczy dostrzegania, formułowania i rozwiązywania problemów oraz sprawdzania wartości rozwiązania, aktywizuje intelektualnie i wyzwala aktywność badawczą. Czynnikiem aktywizującym jest wyzwalanie pozytywnej motywacji do zdobywania wiedzy, działania

Metody i kryteria oceniania:

Każda z aktywności radiowych i telewizyjnych w trakcie zajęć jest oceniana przez wykładowcę. Oceniana jest kreatywność, język, sposób wypowiedzi, umiejętność zaciekawienia odbiorcy, a w przypadku wystąpień przed kamerą, także umiejetność zachowania się na planie filmowym.

Ocena końcowa jest wypadkową ocen uzyskanych przez studenta w trakcie ćwiczeń.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.
ul. Wieniawskiego 1
61-712 Poznań
tel: +48 61 829 4000
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)