Pomoc psychologiczna i pedagogiczna [11-POP-11-s]
Semestr letni 2017/2018
Konwersatorium,
grupa nr 1
Moodle ID: 271225_1
Przedmiot: | Pomoc psychologiczna i pedagogiczna [11-POP-11-s] |
Zajęcia: |
Semestr letni 2017/2018 [2018/SL]
(zakończony)
Konwersatorium [KON], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
(brak danych) |
Liczba osób w grupie: | 18 |
Limit miejsc: | 32 |
Zaliczenie: | Zaliczenie z notą |
Prowadzący: | Katarzyna Waszyńska, Adam Zawielak |
Literatura: |
Badura-Madej W. (1999) Wybrane zagadnienia interwencji kryzysowej. BPS, Katowice Brammer L. (1973) Relacje pomagania. Proces i umiejętności. Egan G. (2002) Kompetentne pomaganie. Zyska i S-ka, Poznań Fengler J. (2001) Pomaganie męczy. GWP, Gdańsk Okun B. (2002) Skuteczna pomoc psychologiczna. Instytut Psychologii Zdrowia, Warszawa Oster G.D. (2000) Rysunek w psychoterapii. GWP, Gdańsk Riessman F., Caroll David. (2000) Nowa definicja samopomocy. PARPA, Warszawa |
Zakres tematów: |
Kontrakt jako warunek profesjonalnego pomagania. Różnicowanie procesu pomagania a ratowania w pracy terapeutycznej. Przeniesienie oraz rola mechanizmów obronnych w deformowaniu reakcji. Pomaganie w różnych sytuacjach kryzysowych. Wybory diagnostyczne w pracy osoby pomagającej. Umiejętności komunikacyjne. Postrzeganie, słuchanie i reagowanie na przekazy werbalne i niewerbalne. Rozpoznawanie motywów diagnostycznych w potrzebie niesienia pomocy. Wybrane techniki diagnostyczne w pracy psychologa i pedagoga. Testy psychologiczne Rysunek Obserwacja Wywiad Eksperymenty socjo-psychologiczne Wyprofilowane kwestionariusze badawcze Samopomoc - rola motywacyjna pedagoga Sytuacja psychologiczna osoby pomagającej |
Uwagi: |
r3-S1-PDsp |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.