Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Społeczno-kulturowe aspekty gier video [08-KUDL-SAG] Semestr zimowy 2017/2018
Zajęcia laboratoryjne, grupa nr 1
Moodle ID: 268754_1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Społeczno-kulturowe aspekty gier video [08-KUDL-SAG]
Zajęcia: Semestr zimowy 2017/2018 [2017/SZ] (zakończony)
Zajęcia laboratoryjne [LAB], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każdy piątek, 11:30 - 13:00
sala I
Szamarzewskiego 89 bl. AB jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 17
Limit miejsc: 17
Zaliczenie: Zaliczenie z notą
Prowadzący: Łukasz Czajka
Zakres tematów:

1. Wprowadzenie do groznawstwa i kultury gamingu. Gra jako element kultury. Klasyczne koncepcje gry/zabawy (Huizinga, Caillois). Spór narratywizmu z ludologią.

2. Społeczności graczy – podziały i konflikty. Klasyfikacja graczy Bartle'a. Subkultura graczy i jej tożsamość. Retrogaming. Salon jako specyficzne miejsce grania.

3. Gry a problem przemocy – pozytywny i negatywny wpływ gier.

4. Etyka i etykieta grania. Problem piractwa.

5. Grywalizacja w edukacji i biznesie. Ekonomiczny i marketingowy wymiar przemysłu elektronicznej rozrywki. Fenomen Alternate Reality Games.

6. E-sport a filozofia sportu. Granie jako zawód i powołanie. Antyczny ideał sportu.

7.Czy gra może być dziełem sztuki? Gry artystyczne, krytyczne, zaangażowane. Muzyka z gier (Chiptune). Filmowe adaptacje gier. Twórczość Jakuba Różalskiego.

8. Subkultura gangów na przykładzie gier z serii Grand Theft Auto i filmów Takeshi Kitano.

9.Lara Croft jako wirtualna amazonka. Graczki i żeńskie bohaterki w grach.

10. Metal Gear Solid – gry i historia (Solid snake jako zimnowojenny samotny wilka). Przeszłośc i ułuda rzeczywistości jako problemy filozoficzne) Fenomen twórczości Hideo Kojimy.

11. Idee religijne w grach na przykładzie gry Limbo - krótka historia czyśćca.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.
ul. Wieniawskiego 1
61-712 Poznań
tel: +48 61 829 4000
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)