Społeczno-kulturowe aspekty gier video [08-KUDL-SAG]
Semestr zimowy 2017/2018
Zajęcia laboratoryjne,
grupa nr 1
Moodle ID: 268754_1
Przedmiot: | Społeczno-kulturowe aspekty gier video [08-KUDL-SAG] |
Zajęcia: |
Semestr zimowy 2017/2018 [2017/SZ]
(zakończony)
Zajęcia laboratoryjne [LAB], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
|
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań. |
Liczba osób w grupie: | 17 |
Limit miejsc: | 17 |
Zaliczenie: | Zaliczenie z notą |
Prowadzący: | Łukasz Czajka |
Zakres tematów: |
1. Wprowadzenie do groznawstwa i kultury gamingu. Gra jako element kultury. Klasyczne koncepcje gry/zabawy (Huizinga, Caillois). Spór narratywizmu z ludologią. 2. Społeczności graczy – podziały i konflikty. Klasyfikacja graczy Bartle'a. Subkultura graczy i jej tożsamość. Retrogaming. Salon jako specyficzne miejsce grania. 3. Gry a problem przemocy – pozytywny i negatywny wpływ gier. 4. Etyka i etykieta grania. Problem piractwa. 5. Grywalizacja w edukacji i biznesie. Ekonomiczny i marketingowy wymiar przemysłu elektronicznej rozrywki. Fenomen Alternate Reality Games. 6. E-sport a filozofia sportu. Granie jako zawód i powołanie. Antyczny ideał sportu. 7.Czy gra może być dziełem sztuki? Gry artystyczne, krytyczne, zaangażowane. Muzyka z gier (Chiptune). Filmowe adaptacje gier. Twórczość Jakuba Różalskiego. 8. Subkultura gangów na przykładzie gier z serii Grand Theft Auto i filmów Takeshi Kitano. 9.Lara Croft jako wirtualna amazonka. Graczki i żeńskie bohaterki w grach. 10. Metal Gear Solid – gry i historia (Solid snake jako zimnowojenny samotny wilka). Przeszłośc i ułuda rzeczywistości jako problemy filozoficzne) Fenomen twórczości Hideo Kojimy. 11. Idee religijne w grach na przykładzie gry Limbo - krótka historia czyśćca. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.