Metodyka zajęć korygujących wady postawy [11-MZK-11-s]
Semestr zimowy 2014/2015
Konwersatorium,
grupa nr 1
Moodle ID: 172355_1
Przedmiot: | Metodyka zajęć korygujących wady postawy [11-MZK-11-s] | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr zimowy 2014/2015 [2014/SZ]
(zakończony)
Konwersatorium [KON], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
każdy poniedziałek, 11:00 - 12:30
(sala nieznana) |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 37 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Limit miejsc: | (brak danych) | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Zaliczenie: | Zaliczenie z notą | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Prowadzący: | Jakub Wieczorek | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Literatura: |
Owczarek S., „Atlas ćwiczeń korekcyjnych” , Warszawa Trześniowski R., „ Zabawy i gry ruchowe”, Warszawa, str. 7, 24, 29, 32, 34, Bronikowski M., Muszkieta R., „ Zabawy i gry ruchowe w szkolnym wychowaniu fizycznym”, strony 28- 62, Bielski J., „Metodyka wychowania fizycznego i zdrowotnego”, Wlaźnik K., „ Wychowanie fizyczne w przedszkolu”, str. 16-23, Wlaźnik K., „ Wychowanie fizyczne w klasach I-III”, str. 13- 19 Robinson L, Bradshaw L, Gardner N., „ The pilates bible”, Dega W., Senger A. (1996) „Ortopedia i rehabilitacja”, PZWL, Warszawa Dega W., Milanowska K. (1983), „Rehabilitacja medyczna”, PZWL, Warszawa Kasperczyk T.(1994), „Wady postawy ciała. Diagnostyka i leczenie”, Kasper sc., Kraków Kasperczyk T. (1996), „Poradnik ćwiczeń korekcyjnych” Kasper sc., Kraków Kulej M., Kuls J., Owczarek S.(1996), „Aktywność ruchowa w profilaktyce bólów kręgosłupa i korekcji wad postawy”, ZG TKKF, Warszawa Kutzner-Kozińska M., Owczarek S.(1983), „O indywidualizacji rekreacyjno-korekcyjnych form aktywności ruchowej” AWF, Warszawa Kutzner-Kozińska M., Wlażnik K.(1995), „Gimnastyka korekcyjna dla dzieci 6-10 letnich”, WSiP, Warszawa Milanowska K. (1985), „Kinezyterapia”, PZWL, Warszawa Owczarek S., Bondarowicz M.(1998), „Zabawy i gry ruchowe w gimnastyce korekcyjnej”, WSiP, Warszawa Paradystal T.(1968), „Płaskie stopy u dzieci”, PZWL, Warszawa Siemaszko-Szarmach L., Zeyland-Malawka E.(1970), „Dbajmy o nasze stopy”, ZG TKKF, Warszawa Śliwa W. (1993), „Powstawanie wad postawy ciała, ich ocena i postępowanie korekcyjne” Posmed, Wrocław Weiss M., Zembaty A. (1983), „Fizjoterapia”, PZWL, Warszawa Zeyland-Malawka E.(1992), „Ćwiczenia korekcyjne”, AWF, Gdańsk Kasztura K., Łeczyński J. (1999), „Abecadło postepowania korekcyjnego”, Warszawa Romanowska A. (2000), „Gimnastyka korekcyjno-kompensacyjna, konspekty zajęć”. Płock Kotecka-Noceń M., Płukarz H.(1993), „Stopy płaskie u dzieci gimnastyka lecznicza”, Warszawa W. Iwanowski (1997), „Pływanie korekcyjno-lecznicze w przypadkach bocznych skrzywień kręgosłupa”, Szczecin |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
Definicje i pojęcia związane z wadami postawy u dzieci oraz schorzeniami i uszkodzeniami aparatu ruchu osób dorosłych Podstawowe założenia metodyczne zajęć ruchowych, toki lekcyjne, metody organizacji zajęć, etapy rozwoju psychoruchowego dziecka w wieku, przedszkolnym i szkolnym. Konspekt oraz osnowa jako przygotowanie nauczyciela do zajęć, prowadzenie zajęć dla wszystkich grup wiekowych. Nauczanie w zakresie zasad dydaktyczno- wychowawczych procesu korekcyjnego. Metody, narzędzia, pomoce(przybory i przyrządy) oraz formy prowadzenia zajęć prozdrowotnych w kontekście animacji i rekreacji ruchowej. Konstruowanie i prowadzenie zajęć korygujących wady postawy u dzieci oraz zajęć prozdrowotnych dla dorosłych. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
Wykład; Pokaz i opis aktywny; Ćwiczenia dydaktyczne. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Frekwencja na zajęciach; Aktywna postawa podczas zajęć; Przygotowanie konspektów zajęć; Prowadzenie pokazowych zajęć wraz z analizą błędów. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Uwagi: |
2 rok X-S2x-ACR 2014/15, I poł.sem. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.