Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Metodyka zajęć korygujących wady postawy [11-MZK-11-s] Semestr zimowy 2014/2015
Konwersatorium, grupa nr 1
Moodle ID: 172355_1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Metodyka zajęć korygujących wady postawy [11-MZK-11-s]
Zajęcia: Semestr zimowy 2014/2015 [2014/SZ] (zakończony)
Konwersatorium [KON], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każdy poniedziałek, 11:00 - 12:30
(sala nieznana)
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 37
Limit miejsc: (brak danych)
Zaliczenie: Zaliczenie z notą
Prowadzący: Jakub Wieczorek
Literatura:

Owczarek S., „Atlas ćwiczeń korekcyjnych” , Warszawa

Trześniowski R., „ Zabawy i gry ruchowe”, Warszawa, str. 7, 24, 29, 32, 34,

Bronikowski M., Muszkieta R., „ Zabawy i gry ruchowe w szkolnym wychowaniu fizycznym”, strony 28- 62,

Bielski J., „Metodyka wychowania fizycznego i zdrowotnego”,

Wlaźnik K., „ Wychowanie fizyczne w przedszkolu”, str. 16-23,

Wlaźnik K., „ Wychowanie fizyczne w klasach I-III”, str. 13- 19

Robinson L, Bradshaw L, Gardner N., „ The pilates bible”,

Dega W., Senger A. (1996) „Ortopedia i rehabilitacja”, PZWL, Warszawa

Dega W., Milanowska K. (1983), „Rehabilitacja medyczna”, PZWL, Warszawa

Kasperczyk T.(1994), „Wady postawy ciała. Diagnostyka i leczenie”, Kasper sc., Kraków

Kasperczyk T. (1996), „Poradnik ćwiczeń korekcyjnych” Kasper sc., Kraków

Kulej M., Kuls J., Owczarek S.(1996), „Aktywność ruchowa w profilaktyce bólów kręgosłupa i korekcji wad postawy”, ZG TKKF, Warszawa

Kutzner-Kozińska M., Owczarek S.(1983), „O indywidualizacji rekreacyjno-korekcyjnych form aktywności ruchowej” AWF, Warszawa

Kutzner-Kozińska M., Wlażnik K.(1995), „Gimnastyka korekcyjna dla dzieci 6-10 letnich”, WSiP, Warszawa

Milanowska K. (1985), „Kinezyterapia”, PZWL, Warszawa

Owczarek S., Bondarowicz M.(1998), „Zabawy i gry ruchowe w gimnastyce korekcyjnej”, WSiP, Warszawa

Paradystal T.(1968), „Płaskie stopy u dzieci”, PZWL, Warszawa

Siemaszko-Szarmach L., Zeyland-Malawka E.(1970), „Dbajmy o nasze stopy”, ZG TKKF, Warszawa

Śliwa W. (1993), „Powstawanie wad postawy ciała, ich ocena i postępowanie korekcyjne” Posmed, Wrocław

Weiss M., Zembaty A. (1983), „Fizjoterapia”, PZWL, Warszawa

Zeyland-Malawka E.(1992), „Ćwiczenia korekcyjne”, AWF, Gdańsk

Kasztura K., Łeczyński J. (1999), „Abecadło postepowania korekcyjnego”, Warszawa

Romanowska A. (2000), „Gimnastyka korekcyjno-kompensacyjna, konspekty zajęć”. Płock

Kotecka-Noceń M., Płukarz H.(1993), „Stopy płaskie u dzieci gimnastyka lecznicza”, Warszawa

W. Iwanowski (1997), „Pływanie korekcyjno-lecznicze w przypadkach bocznych skrzywień kręgosłupa”, Szczecin

Zakres tematów:

Definicje i pojęcia związane z wadami postawy u dzieci oraz schorzeniami i uszkodzeniami aparatu ruchu osób dorosłych

Podstawowe założenia metodyczne zajęć ruchowych, toki lekcyjne, metody organizacji zajęć, etapy rozwoju psychoruchowego dziecka w wieku, przedszkolnym i szkolnym.

Konspekt oraz osnowa jako przygotowanie nauczyciela do zajęć, prowadzenie zajęć dla wszystkich grup wiekowych.

Nauczanie w zakresie zasad dydaktyczno- wychowawczych procesu korekcyjnego.

Metody, narzędzia, pomoce(przybory i przyrządy) oraz formy prowadzenia zajęć prozdrowotnych w kontekście animacji i rekreacji ruchowej.

Konstruowanie i prowadzenie zajęć korygujących wady postawy u dzieci oraz zajęć prozdrowotnych dla dorosłych.

Metody dydaktyczne:

Wykład; Pokaz i opis aktywny; Ćwiczenia dydaktyczne.

Metody i kryteria oceniania:

Frekwencja na zajęciach; Aktywna postawa podczas zajęć; Przygotowanie konspektów zajęć; Prowadzenie pokazowych zajęć wraz z analizą błędów.

Uwagi:

2 rok X-S2x-ACR 2014/15, I poł.sem.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.
ul. Wieniawskiego 1
61-712 Poznań
tel: +48 61 829 4000
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)