Boyhoods & Girlhoods. Languages and Cultures of Contemporary Adolescence
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 3028-ANG-BG-B2-C1 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Boyhoods & Girlhoods. Languages and Cultures of Contemporary Adolescence |
Jednostka: | Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu |
Grupy: |
Kursy oraz szkolenia - Uniwersytet Jutra II Moodle - przedmioty Studium Językowego UAM |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Cele kształcenia: | Trzy główne cele to: • rozwinięcie zdolności czytelniczych, analitycznych i krytycznych; • rozwinięcie zdolności komunikacyjnych (mówienie i pisanie) w języku angielskim; • zapoznanie uczestników i uczestniczek z podstawową terminologią krytycznoliteracką i akademicką, i metodami działań interpretacyjnych w obrębie współczesnej humanistyki. Celem kursu będzie rozwijanie zdolności czytania w oparciu o klasyczne pozycje brytyjskiej (i amerykańskiej) literatury oraz rozwijanie kompetencji rozmowy i tworzenia wypowiedzi pisemnych. Dobrane do poziomu językowego użytkowników pozycje staną się szansą na rozwijanie słownictwa, a zaproponowane ćwiczenia będą miały na celu rozwinięcie spostrzegawczości interpretacyjnej oraz zdolności wyrażania własnych przemyśleń. |
Pełny opis: |
Wybrane teksty filmowe i literackie, które dadzą uczestnikom i uczestniczkom szansę na poszerzenie ich kompetencji językowych, rozbudowanie słownictwa i uwrażliwienie na różne style komunikacji, będą oscylować wokół kluczowych zagadnień związanych z dorastaniem na przełomie XX i XXI wieku. Wspólna lektura i omówienie fragmentów literackich oraz filmowych będą punktem wyjścia dla szeregu ćwiczeń w zakresie swobodnej konwersacji i wyrażania swoich uwag o tekstach kultury. Zajmować nas będą m.in. takie fabuły jak Into the Wild Jona Krakauera i Seana Penna, Ghost World Daniela Clowesa i Terry’ego Zwigoffa, The Perks of Being a Wallflower (polski tytuł to Chralie) Stephena Chbosky’ego, The Diary of a Teenage Girl Phoebe Gloeckner, Normal People Sally Rooney (oraz serialowa adaptacja powieści). Lektury i seanse staną się punktem wyjścia do analizowania kształtującego obraz świata języka bohaterów i bohaterek i konwersacji o zagadnieniach współczesnej kultury (nie tylko) młodzieżowej. |
Efekty uczenia się: |
Efekty kształcenia podporządkowane wyżej wymienionym celom – cel pierwszy: rozwinięcie zdolności czytelniczych, analitycznych i krytycznych realizowanych w języku angielskim; po skończonych zajęciach student/studentka: • potrafi przeczytać dłuższy tekst literacki i zrozumieć jego sens; • umie wyrazić swoje zdanie na temat przeczytanego tekstu i dokonać analizy fragmentu w jego kontekście kulturowym; • zna kontekst powstania omówionych na zajęciach dzieł i potrafi zaplanować kolejne lektury rozwijające jego wiedzę w zakresie kształtowania się współczesnych kodów kulturowych. Cel drugi: rozwinięcie zdolności komunikacyjnych w języku angielskim; po skończonych zajęciach studentka/student: • komunikuje w mowie informacje o tekście i swoje spostrzeżenia interpretacyjne; • swobodnie nawiązuje dyskusję po angielsku o przeczytanym utworze; • posiada rozwinięte słownictwo związane z krytycznym i akademickim podejściem do tekstu oraz zasób słów związany z omówionymi na zajęciach tekstami; • jest w stanie samodzielnie poszukiwać źródeł i odpowiednio wykorzystywać je w pracy/prezentacji z poszanowaniem praw autorskich i przy świadomości różnych konwencji zapisu bibliograficznego. Cel trzeci: zapoznanie uczestników i uczestniczek z podstawową terminologią krytycznoliteracką i akademicką i metodami działań interpretacyjnych w obrębie współczesnej humanistyki; po skończonych zajęciach studentka/student: • potrafi omówić miejsce omawianych tekstów w kulturze XX i XXI wieku, sylwetki ich autorek i autorów oraz ich znaczenie dla współczesności; • jest w stanie wykorzystać zdobyty zasób słów podczas omawiania tekstu literackiego; • potrafi wykorzystać wybrane teoretyczne podejścia i metodologie przedstawione na zajęciach w samodzielnych przedsięwzięciach pisarskich; • dokonać ewaluacji tekstów krytycznych dotyczących zagadnień związanych z materią zajęć. • Ewaluacja ciągła w oparciu o dyskusje na zajęciach oraz wykonywane ćwiczenia (dyskusje na czacie); • prezentacja dotycząca wybranego tekstu kultury o dojrzewaniu lub związanego z dorastaniem zagadnienia z zakresu socjologii, psychologii lub języka pod koniec semestru wiosennego. |
Metody i kryteria oceniania: |
TEST |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2021-03-01 - 2021-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT CW
ŚR CW
CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 60 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Marcin Jauksz | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie - niezaliczenie
Ćwiczenia - Zaliczenie - niezaliczenie |
|
Uwagi: |
Zajęcia prowadzone w trybie zdalnym - Ms Teams, Moodle. Za kurs nie są przyznawane punkty ECTS. Kurs nie jest podpięty pod tok studiów - zaliczenie bądź niezaliczenie kursu nie rzutuje na pozytywne zamknięcie cyklu studiów. Przewidywany termin rozpoczęcia zajęć – między 22 a 26 marca 2021 r. Kurs kończy się bilansem kompetencji -TEST Zaświadczenie o pozytywnym ukończeniu kursu otrzyma student, który podniesie kompetencje językowe o co najmniej 30% oraz z minimalną frekwencją na poziomie 80%. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.