Adam Mickiewicz University, Poznań - Central Authentication System
Strona główna

(in Polish) Boyhoods & Girlhoods. Languages and Cultures of Contemporary Adolescence

General data

Course ID: 3028-ANG-BG-B2-C1
Erasmus code / ISCED: (unknown) / (unknown)
Course title: (unknown)
Name in Polish: Boyhoods & Girlhoods. Languages and Cultures of Contemporary Adolescence
Organizational unit: Adam Mickiewicz University, Poznań
Course groups: (in Polish) Kursy oraz szkolenia - Uniwersytet Jutra II
ECTS credit allocation (and other scores): (not available) Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.
Language: (unknown)
Module learning aims:

(in Polish) Trzy główne cele to:

• rozwinięcie zdolności czytelniczych, analitycznych i krytycznych;

• rozwinięcie zdolności komunikacyjnych (mówienie i pisanie) w języku angielskim;

• zapoznanie uczestników i uczestniczek z podstawową terminologią krytycznoliteracką i akademicką, i metodami działań interpretacyjnych w obrębie współczesnej humanistyki.

Celem kursu będzie rozwijanie zdolności czytania w oparciu o klasyczne pozycje brytyjskiej (i amerykańskiej) literatury oraz rozwijanie kompetencji rozmowy i tworzenia wypowiedzi pisemnych. Dobrane do poziomu językowego użytkowników pozycje staną się szansą na rozwijanie słownictwa, a zaproponowane ćwiczenia będą miały na celu rozwinięcie spostrzegawczości interpretacyjnej oraz zdolności wyrażania własnych przemyśleń.


Full description: (in Polish)

Wybrane teksty filmowe i literackie, które dadzą uczestnikom i uczestniczkom szansę na poszerzenie ich kompetencji językowych, rozbudowanie słownictwa i uwrażliwienie na różne style komunikacji, będą oscylować wokół kluczowych zagadnień związanych z dorastaniem na przełomie XX i XXI wieku. Wspólna lektura i omówienie fragmentów literackich oraz filmowych będą punktem wyjścia dla szeregu ćwiczeń w zakresie swobodnej konwersacji i wyrażania swoich uwag o tekstach kultury.

Zajmować nas będą m.in. takie fabuły jak Into the Wild Jona Krakauera i Seana Penna, Ghost World Daniela Clowesa i Terry’ego Zwigoffa, The Perks of Being a Wallflower (polski tytuł to Chralie) Stephena Chbosky’ego, The Diary of a Teenage Girl Phoebe Gloeckner, Normal People Sally Rooney (oraz serialowa adaptacja powieści). Lektury i seanse staną się punktem wyjścia do analizowania kształtującego obraz świata języka bohaterów i bohaterek i konwersacji o zagadnieniach współczesnej kultury (nie tylko) młodzieżowej.

Learning outcomes: (in Polish)

Efekty kształcenia podporządkowane wyżej wymienionym celom –

cel pierwszy: rozwinięcie zdolności czytelniczych, analitycznych i krytycznych realizowanych w języku angielskim; po skończonych zajęciach student/studentka:

• potrafi przeczytać dłuższy tekst literacki i zrozumieć jego sens;

• umie wyrazić swoje zdanie na temat przeczytanego tekstu i dokonać analizy fragmentu w jego kontekście kulturowym;

• zna kontekst powstania omówionych na zajęciach dzieł i potrafi zaplanować kolejne lektury rozwijające jego wiedzę w zakresie kształtowania się współczesnych kodów kulturowych.

Cel drugi: rozwinięcie zdolności komunikacyjnych w języku angielskim; po skończonych zajęciach studentka/student:

• komunikuje w mowie informacje o tekście i swoje spostrzeżenia interpretacyjne;

• swobodnie nawiązuje dyskusję po angielsku o przeczytanym utworze;

• posiada rozwinięte słownictwo związane z krytycznym i akademickim podejściem do tekstu oraz zasób słów związany z omówionymi na zajęciach tekstami;

• jest w stanie samodzielnie poszukiwać źródeł i odpowiednio wykorzystywać je w pracy/prezentacji z poszanowaniem praw autorskich i przy świadomości różnych konwencji zapisu bibliograficznego.

Cel trzeci: zapoznanie uczestników i uczestniczek z podstawową terminologią krytycznoliteracką i akademicką i metodami działań interpretacyjnych w obrębie współczesnej humanistyki; po skończonych zajęciach studentka/student:

• potrafi omówić miejsce omawianych tekstów w kulturze XX i XXI wieku, sylwetki ich autorek i autorów oraz ich znaczenie dla współczesności;

• jest w stanie wykorzystać zdobyty zasób słów podczas omawiania tekstu literackiego;

• potrafi wykorzystać wybrane teoretyczne podejścia i metodologie przedstawione na zajęciach w samodzielnych przedsięwzięciach pisarskich;

• dokonać ewaluacji tekstów krytycznych dotyczących zagadnień związanych z materią zajęć.

• Ewaluacja ciągła w oparciu o dyskusje na zajęciach oraz wykonywane ćwiczenia (dyskusje na czacie);

• prezentacja dotycząca wybranego tekstu kultury o dojrzewaniu lub związanego z dorastaniem zagadnienia z zakresu socjologii, psychologii lub języka pod koniec semestru wiosennego.

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

TEST

Classes in period "Academic year 2020/2021, summer semester" (past)

Time span: 2021-03-01 - 2021-09-30
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
classes, 60 hours more information
Coordinators: (unknown)
Group instructors: Marcin Jauksz
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Course - Completion
classes - Completion
Notes: (in Polish)

Zajęcia prowadzone w trybie zdalnym - Ms Teams, Moodle.

Za kurs nie są przyznawane punkty ECTS.

Kurs nie jest podpięty pod tok studiów - zaliczenie bądź niezaliczenie kursu nie rzutuje na pozytywne zamknięcie cyklu studiów.

Przewidywany termin rozpoczęcia zajęć – między 22 a 26 marca 2021 r.

Kurs kończy się bilansem kompetencji -TEST

Zaświadczenie o pozytywnym ukończeniu kursu otrzyma student, który podniesie kompetencje językowe o co najmniej 30% oraz z minimalną frekwencją na poziomie 80%.

Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by Adam Mickiewicz University, Poznań.
ul. Wieniawskiego 1
61-712 Poznań
tel: +48 61 829 4000
contact accessibility statement USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)