(in Polish) Boyhoods & Girlhoods. Languages and Cultures of Contemporary Adolescence
General data
Course ID: | 3028-ANG-BG-B2-C1 |
Erasmus code / ISCED: | (unknown) / (unknown) |
Course title: | (unknown) |
Name in Polish: | Boyhoods & Girlhoods. Languages and Cultures of Contemporary Adolescence |
Organizational unit: | Adam Mickiewicz University, Poznań |
Course groups: |
(in Polish) Kursy oraz szkolenia - Uniwersytet Jutra II |
ECTS credit allocation (and other scores): |
(not available)
|
Language: | (unknown) |
Module learning aims: | (in Polish) Trzy główne cele to: • rozwinięcie zdolności czytelniczych, analitycznych i krytycznych; • rozwinięcie zdolności komunikacyjnych (mówienie i pisanie) w języku angielskim; • zapoznanie uczestników i uczestniczek z podstawową terminologią krytycznoliteracką i akademicką, i metodami działań interpretacyjnych w obrębie współczesnej humanistyki. Celem kursu będzie rozwijanie zdolności czytania w oparciu o klasyczne pozycje brytyjskiej (i amerykańskiej) literatury oraz rozwijanie kompetencji rozmowy i tworzenia wypowiedzi pisemnych. Dobrane do poziomu językowego użytkowników pozycje staną się szansą na rozwijanie słownictwa, a zaproponowane ćwiczenia będą miały na celu rozwinięcie spostrzegawczości interpretacyjnej oraz zdolności wyrażania własnych przemyśleń. |
Full description: |
(in Polish) Wybrane teksty filmowe i literackie, które dadzą uczestnikom i uczestniczkom szansę na poszerzenie ich kompetencji językowych, rozbudowanie słownictwa i uwrażliwienie na różne style komunikacji, będą oscylować wokół kluczowych zagadnień związanych z dorastaniem na przełomie XX i XXI wieku. Wspólna lektura i omówienie fragmentów literackich oraz filmowych będą punktem wyjścia dla szeregu ćwiczeń w zakresie swobodnej konwersacji i wyrażania swoich uwag o tekstach kultury. Zajmować nas będą m.in. takie fabuły jak Into the Wild Jona Krakauera i Seana Penna, Ghost World Daniela Clowesa i Terry’ego Zwigoffa, The Perks of Being a Wallflower (polski tytuł to Chralie) Stephena Chbosky’ego, The Diary of a Teenage Girl Phoebe Gloeckner, Normal People Sally Rooney (oraz serialowa adaptacja powieści). Lektury i seanse staną się punktem wyjścia do analizowania kształtującego obraz świata języka bohaterów i bohaterek i konwersacji o zagadnieniach współczesnej kultury (nie tylko) młodzieżowej. |
Learning outcomes: |
(in Polish) Efekty kształcenia podporządkowane wyżej wymienionym celom – cel pierwszy: rozwinięcie zdolności czytelniczych, analitycznych i krytycznych realizowanych w języku angielskim; po skończonych zajęciach student/studentka: • potrafi przeczytać dłuższy tekst literacki i zrozumieć jego sens; • umie wyrazić swoje zdanie na temat przeczytanego tekstu i dokonać analizy fragmentu w jego kontekście kulturowym; • zna kontekst powstania omówionych na zajęciach dzieł i potrafi zaplanować kolejne lektury rozwijające jego wiedzę w zakresie kształtowania się współczesnych kodów kulturowych. Cel drugi: rozwinięcie zdolności komunikacyjnych w języku angielskim; po skończonych zajęciach studentka/student: • komunikuje w mowie informacje o tekście i swoje spostrzeżenia interpretacyjne; • swobodnie nawiązuje dyskusję po angielsku o przeczytanym utworze; • posiada rozwinięte słownictwo związane z krytycznym i akademickim podejściem do tekstu oraz zasób słów związany z omówionymi na zajęciach tekstami; • jest w stanie samodzielnie poszukiwać źródeł i odpowiednio wykorzystywać je w pracy/prezentacji z poszanowaniem praw autorskich i przy świadomości różnych konwencji zapisu bibliograficznego. Cel trzeci: zapoznanie uczestników i uczestniczek z podstawową terminologią krytycznoliteracką i akademicką i metodami działań interpretacyjnych w obrębie współczesnej humanistyki; po skończonych zajęciach studentka/student: • potrafi omówić miejsce omawianych tekstów w kulturze XX i XXI wieku, sylwetki ich autorek i autorów oraz ich znaczenie dla współczesności; • jest w stanie wykorzystać zdobyty zasób słów podczas omawiania tekstu literackiego; • potrafi wykorzystać wybrane teoretyczne podejścia i metodologie przedstawione na zajęciach w samodzielnych przedsięwzięciach pisarskich; • dokonać ewaluacji tekstów krytycznych dotyczących zagadnień związanych z materią zajęć. • Ewaluacja ciągła w oparciu o dyskusje na zajęciach oraz wykonywane ćwiczenia (dyskusje na czacie); • prezentacja dotycząca wybranego tekstu kultury o dojrzewaniu lub związanego z dorastaniem zagadnienia z zakresu socjologii, psychologii lub języka pod koniec semestru wiosennego. |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) TEST |
Classes in period "Academic year 2020/2021, summer semester" (past)
Time span: | 2021-03-01 - 2021-09-30 |
Navigate to timetable
MO TU CW
W CW
TH FR |
Type of class: |
classes, 60 hours
|
|
Coordinators: | (unknown) | |
Group instructors: | Marcin Jauksz | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
Completion
classes - Completion |
|
Notes: |
(in Polish) Zajęcia prowadzone w trybie zdalnym - Ms Teams, Moodle. Za kurs nie są przyznawane punkty ECTS. Kurs nie jest podpięty pod tok studiów - zaliczenie bądź niezaliczenie kursu nie rzutuje na pozytywne zamknięcie cyklu studiów. Przewidywany termin rozpoczęcia zajęć – między 22 a 26 marca 2021 r. Kurs kończy się bilansem kompetencji -TEST Zaświadczenie o pozytywnym ukończeniu kursu otrzyma student, który podniesie kompetencje językowe o co najmniej 30% oraz z minimalną frekwencją na poziomie 80%. |
Copyright by Adam Mickiewicz University, Poznań.