Technologia informacyjna
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 15-TI-ZL-11 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Technologia informacyjna |
Jednostka: | Wydział Anglistyki |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | język angielski |
Rodzaj przedmiotu: | fakultatywne |
Kierunek studiów: | filologia angielska (studia niestacjonarne) |
Poziom przedmiotu: | I stopień |
Cele kształcenia: | 1. Przekazanie wiedzy z zakresu możliwości wykorzystania ogólnie dostępnego oprogramowania w nauczaniu języków obcych. 2. Rozwinięcie umiejętności obsługi ogólnie dostępnego oprogramowania w nauczaniu języków obcych. 3. Rozwinięcie umiejętności tworzenia różnej postaci materiałów edukacyjnych. 4. Rozwinięcie umiejętności wyszukiwania, pozyskiwania i przystosowywania treści w postaci elektronicznej. 5. Przekazanie wiedzy z zakresu bezpieczeństwa pracy w sieci komputerowej oraz ochrony własności intelektualnej. |
Rok studiów (jeśli obowiązuje): | II rok |
Moduł zajęć/przedmiotu prowadzony zdalnie (e-learning): | Tak, częściowo (b-learning). |
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji: | Kurs technologii informacyjnych w szkole ponadgimnazjalnej. |
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć: | Umieszczanie na platformie Moodle slajdów z zajęć oraz dodatkowych ćwiczeń związanych z tematami omawianymi na zajęciach. |
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK: | a. wykłady interaktywne b. wykonywanie zadań domowych c. praca na platformie Moodle |
Skrócony opis: |
(tylko po angielsku) The main aim of the course is to familiarize students with the knowledge necessary to efficiently make use of information technology in everyday life. The course will be divided into five stages: 1. Operating systems (Microsoft Windows, OS X, Linux-based systems). 2. Hardware (motherboards, processors, RAM, graphic cards, types of computers). 3. Online tools (Google Docs, Dropbox, Evernote). 4. E-learning (facts and statistics, future of education). 5. Copyright issues During classes, students will be presented with an overview of the concepts being the part of the each of the stages (including discussion about strengths and weaknesses of various solutions). Students’ grades will depend on the score gained during a test which will take place after all the theoretical concepts have been discussed. |
Pełny opis: |
Treści kształcenia: 1. System operacyjny – oprogramowanie – środowisko pracy. 2. Podzespoły – elementy sprzętu komputerowego. 3. Redagowanie tekstów i prezentacji (atrybuty tekstu, akapitu, strony; tabele; przypisy, odsyłacze, indeksy; style, szablony; wyszukiwanie i zamiana tekstu). 4. E-learning – platformy i narzędzia do nauczania na odległość. 5. Bezpieczeństwo pracy w sieci komputerowej oraz ochrona własności intelektualnej. |
Literatura: |
Bellance, James. Brandt, Ron (eds.) 2010. 21st Century Skills: Rethinking How Students Learn. London: Non Basic Stock Line Long, Paul. Lawrey, Sarah. Ellis, Victoria. 2016. Cambridge International AS and A Level IT Coursebook with CD-ROM. Cambridge: Cambridge University Press. Tucker, Catlin, R. Wycoff, Tiffany. Green, Jason. T. 2016. Blended Learning in Action: A Practical Guide Toward Sustainable Change. San Francisco, CA: Corwin Press. Horton, William. 2012. E-learning by design. 2nd Edition. San Francisco, CA: Pfeiffer. |
Efekty uczenia się: |
Po zakończeniu modułu i potwierdzeniu osiągnięcia EK student /ka: 1. Uzyskuje wiedzę z zakresu różnych systemów operacyjnych. 2. Uzyskuje wiedzę z zakresu różnych podzespołów komputerowych. 3. Posiada umiejętność tworzenia materiałów edukacyjnych w postaci dokumentów i prezentacji. 4. Posiada umiejętność korzystania z wybranych narzędzi e-learningowych. 5. Uzyskuje wiedzę z zakresu zasad bezpieczeństwa w sieci komputerowej i ochrony własności intelektualnej. |
Metody i kryteria oceniania: |
Metody oceniania (F - formujące, P - podsumowujące): F - Zadania na platformie Moodle P - Test podsumowujący. Kryteria oceniania: bardzo dobry (bdb; 5,0): 92% – 100% z testu, obecność na wszystkich zjazdach dobry plus (+db; 4,5): 84% – 91% z testu, obecność na wszystkich zjazdach dobry (db; 4,0): 76% – 83% z testu, obecność na 4 z 5 zjazdów dostateczny plus (+dst; 3,5): 68% – 75% z testu, obecność na 4 z 5 zjazdów dostateczny (dst; 3,0): 60% – 67% z testu, obecność na 3 z 5 zjazdów niedostateczny (ndst; 2,0): wynik poniżej 60% z testu, obecność na 2 z 5 zjazdów lub mniej |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.