Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Technologia informacyjna

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 15-TI-ZL-11
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Technologia informacyjna
Jednostka: Wydział Anglistyki
Grupy:
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: język angielski
Rodzaj przedmiotu:

fakultatywne

Kierunek studiów:

filologia angielska (studia niestacjonarne)

Poziom przedmiotu:

I stopień

Cele kształcenia:

1. Przekazanie wiedzy z zakresu możliwości wykorzystania ogólnie dostępnego oprogramowania w nauczaniu języków obcych.

2. Rozwinięcie umiejętności obsługi ogólnie dostępnego oprogramowania w nauczaniu języków obcych.

3. Rozwinięcie umiejętności tworzenia różnej postaci materiałów edukacyjnych.

4. Rozwinięcie umiejętności wyszukiwania, pozyskiwania i przystosowywania treści w postaci elektronicznej.

5. Przekazanie wiedzy z zakresu bezpieczeństwa pracy w sieci komputerowej oraz ochrony własności intelektualnej.

Rok studiów (jeśli obowiązuje):

II rok

Moduł zajęć/przedmiotu prowadzony zdalnie (e-learning):

Tak, częściowo (b-learning).

Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji:

Kurs technologii informacyjnych w szkole ponadgimnazjalnej.

Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć:

Umieszczanie na platformie Moodle slajdów z zajęć oraz dodatkowych ćwiczeń związanych z tematami omawianymi na zajęciach.

Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK:

a. wykłady interaktywne


b. wykonywanie zadań domowych


c. praca na platformie Moodle

Skrócony opis: (tylko po angielsku)

The main aim of the course is to familiarize students with the knowledge necessary to efficiently make use of information technology in everyday life. The course will be divided into five stages:

1. Operating systems (Microsoft Windows, OS X, Linux-based systems).

2. Hardware (motherboards, processors, RAM, graphic cards, types of computers).

3. Online tools (Google Docs, Dropbox, Evernote).

4. E-learning (facts and statistics, future of education).

5. Copyright issues

During classes, students will be presented with an overview of the concepts being the part of the each of the stages (including discussion about strengths and weaknesses of various solutions). Students’ grades will depend on the score gained during a test which will take place after all the theoretical concepts have been discussed.

Pełny opis:

Treści kształcenia:

1. System operacyjny – oprogramowanie – środowisko pracy.

2. Podzespoły – elementy sprzętu komputerowego.

3. Redagowanie tekstów i prezentacji (atrybuty tekstu, akapitu, strony; tabele; przypisy, odsyłacze, indeksy; style, szablony; wyszukiwanie i zamiana tekstu).

4. E-learning – platformy i narzędzia do nauczania na odległość.

5. Bezpieczeństwo pracy w sieci komputerowej oraz ochrona własności intelektualnej.

Literatura:

Bellance, James. Brandt, Ron (eds.) 2010. 21st Century Skills: Rethinking How Students Learn. London: Non Basic Stock Line

Long, Paul. Lawrey, Sarah. Ellis, Victoria. 2016. Cambridge International AS and A Level IT Coursebook with CD-ROM. Cambridge: Cambridge University Press.

Tucker, Catlin, R. Wycoff, Tiffany. Green, Jason. T. 2016. Blended Learning in Action: A Practical Guide Toward Sustainable Change. San Francisco, CA: Corwin Press.

Horton, William. 2012. E-learning by design. 2nd Edition. San Francisco, CA: Pfeiffer.

Efekty uczenia się:

Po zakończeniu modułu i potwierdzeniu osiągnięcia EK student /ka:

1. Uzyskuje wiedzę z zakresu różnych systemów operacyjnych.

2. Uzyskuje wiedzę z zakresu różnych podzespołów komputerowych.

3. Posiada umiejętność tworzenia materiałów edukacyjnych w postaci dokumentów i prezentacji.

4. Posiada umiejętność korzystania z wybranych narzędzi e-learningowych.

5. Uzyskuje wiedzę z zakresu zasad bezpieczeństwa w sieci komputerowej i ochrony własności intelektualnej.

Metody i kryteria oceniania:

Metody oceniania (F - formujące, P - podsumowujące):

F - Zadania na platformie Moodle

P - Test podsumowujący.

Kryteria oceniania:

bardzo dobry (bdb; 5,0): 92% – 100% z testu, obecność na wszystkich zjazdach

dobry plus (+db; 4,5): 84% – 91% z testu, obecność na wszystkich zjazdach

dobry (db; 4,0): 76% – 83% z testu, obecność na 4 z 5 zjazdów

dostateczny plus (+dst; 3,5): 68% – 75% z testu, obecność na 4 z 5 zjazdów

dostateczny (dst; 3,0): 60% – 67% z testu, obecność na 3 z 5 zjazdów

niedostateczny (ndst; 2,0): wynik poniżej 60% z testu, obecność na 2 z 5 zjazdów lub mniej

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.
ul. Wieniawskiego 1
61-712 Poznań
tel: +48 61 829 4000
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)