Praktyczna nauka języka niderlandzkiego - 1. Mówienie / słuchanie; 2. Gramatyka / słownictwo.
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 15-PNJN-2MA-12 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Praktyczna nauka języka niderlandzkiego - 1. Mówienie / słuchanie; 2. Gramatyka / słownictwo. |
Jednostka: | Wydział Anglistyki |
Grupy: |
Moodle - przedmioty Szkoły Nauk o Języku i Literaturze |
Punkty ECTS i inne: |
6.00
|
Język prowadzenia: | język niderlandzki |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Kierunek studiów: | filologia, specjalność filologia niderlandzka |
Poziom przedmiotu: | II stopień |
Cele kształcenia: | (1) Mówienie / słuchanie: - Rozszerzanie zasobu słownictwa z wybranych zakresów tematycznych na poziomie biegłym i używanie go w języku mówionym. - Doskonalenie umiejętności odnoszących się do różnych form wypowiedzi ustnej. - Rozwijanie umiejętności rozumienia języka mówionego. (2) Gramatyka / słownictwo: - Utrwalenie znajomości struktur gramatycznych i ich poprawnego zastosowania, ze szczególnym zwróceniem uwagi na kwestie sprawiające problemy studentom na zaawansowanym poziomie znajomości języka niderlandzkiego (np. szyk zdania w zdaniach złożonych). - Rozwijanie umiejętności formułowania własnej wypowiedzi z użyciem zaawansowanych struktur gramatycznych i urozmaiconego słownictwa tematycznego. - Ćwiczenie umiejętności analizy tekstu pod względem gramatycznym. - Rozszerzanie zasobu słownictwa z wybranych zakresów tematycznych na poziomie biegłym. |
Rok studiów (jeśli obowiązuje): | II rok |
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji: | Pomyślne przejście rekrutacji na studia 2. stopnia na kierunku filologia, specjalność filologia niderlandzka, zaliczenie PNJN 1MA, poziom biegłości językowej C1 |
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć: | Moodle |
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK: | (1) Mówienie / słuchanie: - dyskusja - praca z tekstem - gra dydaktyczna/symulacja - metoda ćwiczeniowa - metoda warsztatowa - demonstracje dźwiękowe i video - praca w grupach (2) Gramatyka / słownictwo: - dyskusja - praca z tekstem - gra dydaktyczna/symulacja - metoda ćwiczeniowa - metoda warsztatowa - rozwiązywanie zdań - metody aktywizujące (np.: „burza mózgów”, technika analizy SWOT, technika drzewka decyzyjnego, metoda „kuli śniegowej”, konstruowanie „map myśli”) - praca w grupach |
Nakład pracy studenta (punkty ECTS): | (1) Mówienie / słuchanie zajęcia: 30h + 30h przygotowanie do zajęć: 70h przygotowanie do egzaminu/zaliczenia: 40h suma: 170h 3+3 = 6 ECTS (2) Gramatyka / słownictwo zajęcia: 30h + 30h przygotowanie do zajęć: 70h przygotowanie do egzaminu/zaliczenia: 40h suma: 170h 3+3 = 6 ECTS łącznie za 2 semestry obu komponentów: 12 ECTS |
Skrócony opis: |
Speaking/ listening This course is focused on improving speaking and listening skills in a variety of situations. The emphasis is put on the presentation of ideas and arguments in group communication. Students improve their listening skills by being exposed to a range of audio recordings where Dutch native speakers communicate in authentic situations (e.g. radio or tv programmes). After completing the course, students will be able to take part in group discussions, present and argue their own ideas on a variety of topics (e.g. society, politics, economy, industry), using advanced vocabulary and idiomatic expessions. Grammar / vocabulary This course is focused on practical use of advanced Dutch grammar, combined with continued vocabulary development. After completing this course students will be able to use Dutch with a high degree of accuracy in both speech and writing, use a wider range of structures than before, and therefore express themselves more accurately. |
Pełny opis: |
(1) Mówienie / słuchanie Ćwiczenia rozwijające spontaniczne i przygotowane wypowiedzi ustne w ramach zdefiniowanych bloków tematycznych – samodzielnie oraz w grupach Rozumienie i produkowanie tekstów mówionych związanych ze słownictwem w ramach zdefiniowanych bloków tematycznych Ekspozycja na różnorodne multimedialne materiały audiowizualne (2) Gramatyka / słownictwo Ćwiczenia rozwijające wrażliwość na niuanse gramatyczne i stylistyczne tekstów Ćwiczenia poszerzające zasób słownictwa oraz wyrabiające umiejętność zastosowania go w odpowiednim kontekście, ze szczególnym uwzględnieniem wyrażeń idiomatycznych Powtórzenie najtrudniejszych i sprawiających kłopoty struktur gramatycznych, ćwiczenia poprzez wykorzystanie ich w tekście. |
Literatura: |
Piet de Kleijn – Alexander – Leerboek uitbreiding Nederlandse woordenschat anderstaligen An Wuyts – Nederlands voor gevorderde anderstaligen – Tekstboek 1, Tekstboek 2 Materialy od prowadzącego |
Efekty uczenia się: |
(1) Mówienie / słuchanie: Po zakończeniu kursu student: - Potrafi dostosować rejestr języka do kontekstu wypowiedzi, w tym posługuje się zróżnicowanymi strukturami gramatycznymi oraz ma szeroki zasób słownictwa, a także potrafi używać w swojej wypowiedzi języka potocznego - Formułuje poprawne, spontaniczne wypowiedzi ustne w warunkach ograniczenia czasowego, a także w szczególnych warunkach, np. na tematy kontrowersyjne, naukowe etc. - Potrafi pracować w grupie, udzielać informacji zwrotnej (2) Gramatyka / słownictwo Po zakończeniu kursu student: - Potrafi prawidłowo stosować zróżnicowane, w tym skomplikowane, struktury gramatyczne oraz bogate słownictwo, w tym wyrażenia idiomatyczne - Potrafi pracować w grupie, udzielać informacji zwrotnej |
Metody i kryteria oceniania: |
(1) Mówienie / słuchanie: egzamin pisemny egzamin ustny kolokwium ustne (2) Gramatyka / słownictwo egzamin pisemny egzamin ustny test Oba komponenty oceniane są wg poniższych zasad: bardzo dobry (bdb; 5,0): 90% łącznie ze wszystkich testów dobry plus (+db; 4,5):82,5% łącznie ze wszystkich testów dobry (db; 4,0):75% łącznie ze wszystkich testów dostateczny plus (+dst; 3,5): 67,5% łącznie ze wszystkich testów dostateczny (dst; 3,0): 60% łącznie ze wszystkich testów niedostateczny (ndst; 2,0): < 60% łącznie ze wszystkich testów |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-02-28 |
Przejdź do planu
PN CW2
CW1
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Robertus de Louw | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie z notą
Ćwiczenia - Zaliczenie z notą Ćwiczenia - Zaliczenie z notą |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.