Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Praktyczna nauka języka angielskiego (Pisanie)

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 15-PNJA-WR-ZU-34
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Praktyczna nauka języka angielskiego (Pisanie)
Jednostka: Wydział Anglistyki
Grupy:
Strona przedmiotu: http://wa.amu.edu.pl/wa/PNJA_2MA_parttime#2ma_e_tr_en
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: język angielski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Kierunek studiów:

filologia angielska (studia niestacjonarne)

Poziom przedmiotu:

II stopień

Cele kształcenia:

Kurs ma za zadanie wyposażyć studentów w umiejętności niezbędne podczas pisania pracy magisterskiej, takie jak krytyczne czytanie i synteza źródeł, opisywanie danych numerycznych/graficznych, streszczanie i parafrazowanie (ze szczególnym naciskiem na unikanie plagiatu) itp. Studenci opanują konwencję stylu akademickiego. Praca zarówno w domu jak i w klasie będzie się opierać o formalne wymogi spisane w WA Stylesheet. Studenci zapoznają się z formatem pracy naukowej oraz funkcjami i specyficznym językiem jej poszczególnych sekcji (poświęconych interpretacji danych, opisowi metod, wprowadzeniom i podsumowaniom, przeglądowi literatury przedmiotu itp.).

Rok studiów (jeśli obowiązuje):

II rok

Moduł zajęć/przedmiotu prowadzony zdalnie (e-learning):

nie dotyczy

Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji:

Pomyślne przejście rekrutacji na studia 2 stopnia na kierunku filologia angielska, poziom biegłości językowej C1/C1+.

Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć:

Strona WA PNJA, WA Moodle, Biblioteka Neofilologii Collegium Novum.

Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK:

1. czytanie i analizowanie fragmentów prac magisterskich pod kątem struktury, cech retorycznych i języka

2. redakcja fragmentów prac magisterskich

3. ćwiczenia ze znajomości standardu WA Stylesheet i Template

4. ćwiczenia leksykalne

Nakład pracy studenta (punkty ECTS):

18 ECTS za całość PNJA (6 ECTS za komponent "Pisanie")

Skrócony opis:

(Pierwszy semestr kursu rocznego. Następny semestr: 15-PNJA-WR-ZU-44.)

Kurs ma za zadanie wyposażyć studentów w umiejętności niezbędne podczas pisania pracy magisterskiej, takie jak krytyczne czytanie i synteza źródeł, opisywanie danych numerycznych/graficznych, streszczanie i parafrazowanie (ze szczególnym naciskiem na unikanie plagiatu) itp. Studenci opanują konwencję stylu akademickiego. Praca zarówno w domu jak i w klasie będzie się opierać o formalne wymogi spisane w WA Stylesheet. Studenci zapoznają się z formatem pracy naukowej oraz funkcjami i specyficznym językiem jej poszczególnych sekcji (poświęconych interpretacji danych, opisowi metod, wprowadzeniom i podsumowaniom, przeglądowi literatury przedmiotu itp.)

Pełny opis:

(Pierwszy semestr kursu rocznego. Następny semestr: 15-PNJA-WR-ZU-44.)

1. Struktura pracy magisterskiej (Wstęp, część teoretyczna, część

empiryczna, konkluzje) oraz funkcje i specyficzny język jej poszczególnych

sekcji

2. Obecność autora w tekście, czasowniki i frazy relacjonujące

3. Słownictwo akademickie

4. Standard WA Stylesheet i Template

4. Omawianie próbek pracy magisterskiej

Literatura:

Hyland, Ken. 2006. English for academic purposes: An advanced resource book. London: Routledge.

McCarthy, Michael i Felicity O’Dell. 2008. Academic vocabulary in use. Cambridge: Cambridge University Press.

Swales, John M. 2004. Research genres: Explorations and applications. New York: Cambridge University Press.

Swales, John M. i Christine B. Feak. 2000. English in today’s research world: A writing guide. Ann Arbor, MI: University of Michigan Press.

Swales, John M. i Christine B. Feak. 2004. Academic writing for graduate students: Essential tasks and skills, 2nd edition. Ann Arbor, MI: University of Michigan Press.

Wallwork, Adrian. 2013. English for academic research: Vocabulary exercises. London: Springer.

Wallwork, Adrian. 2013. English for academic research: Writing exercises. London: Springer.

Efekty uczenia się:

1. zna format pracy naukowej oraz funkcje i specyficzny język jej poszczególnych sekcji

2. umiejętnie posługuje się językiem i dyskursem akademickim - również w zakresie wybranej dyscypliny naukowej

3. identyfikuje i umie poprawić́ większość istotnych błędów i mankamentów (organizacyjnych, merytorycznych, retorycznych, językowych, formalno-technicznych) w pisanym przez siebie tekście naukowym

4. zna konwencje standardu WA Stylesheet i Template oraz potrafi je zastosować w swojej pracy naukowej

Metody i kryteria oceniania:

F – ocena popraw (na podstawie wskazówek nauczyciela) 2 fragmentów pracy magisterskiej

P – testy leksykalne

P – testy sprawdzające umiejętność identyfikacji elementów poszczególnych części pracy magisterskiej jak i redakcji tekstu akademickiego

Praktyki zawodowe:

nie dotyczy

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.
ul. Wieniawskiego 1
61-712 Poznań
tel: +48 61 829 4000
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)