Praktyczna nauka języka angielskiego (Pisanie)
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 15-PNJA-WR-ZU-34 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Praktyczna nauka języka angielskiego (Pisanie) |
Jednostka: | Wydział Anglistyki |
Grupy: | |
Strona przedmiotu: | http://wa.amu.edu.pl/wa/PNJA_2MA_parttime#2ma_e_tr_en |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | język angielski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Kierunek studiów: | filologia angielska (studia niestacjonarne) |
Poziom przedmiotu: | II stopień |
Cele kształcenia: | Kurs ma za zadanie wyposażyć studentów w umiejętności niezbędne podczas pisania pracy magisterskiej, takie jak krytyczne czytanie i synteza źródeł, opisywanie danych numerycznych/graficznych, streszczanie i parafrazowanie (ze szczególnym naciskiem na unikanie plagiatu) itp. Studenci opanują konwencję stylu akademickiego. Praca zarówno w domu jak i w klasie będzie się opierać o formalne wymogi spisane w WA Stylesheet. Studenci zapoznają się z formatem pracy naukowej oraz funkcjami i specyficznym językiem jej poszczególnych sekcji (poświęconych interpretacji danych, opisowi metod, wprowadzeniom i podsumowaniom, przeglądowi literatury przedmiotu itp.). |
Rok studiów (jeśli obowiązuje): | II rok |
Moduł zajęć/przedmiotu prowadzony zdalnie (e-learning): | nie dotyczy |
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji: | Pomyślne przejście rekrutacji na studia 2 stopnia na kierunku filologia angielska, poziom biegłości językowej C1/C1+. |
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć: | Strona WA PNJA, WA Moodle, Biblioteka Neofilologii Collegium Novum. |
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK: | 1. czytanie i analizowanie fragmentów prac magisterskich pod kątem struktury, cech retorycznych i języka 2. redakcja fragmentów prac magisterskich 3. ćwiczenia ze znajomości standardu WA Stylesheet i Template 4. ćwiczenia leksykalne |
Nakład pracy studenta (punkty ECTS): | 18 ECTS za całość PNJA (6 ECTS za komponent "Pisanie") |
Skrócony opis: |
(Pierwszy semestr kursu rocznego. Następny semestr: 15-PNJA-WR-ZU-44.) Kurs ma za zadanie wyposażyć studentów w umiejętności niezbędne podczas pisania pracy magisterskiej, takie jak krytyczne czytanie i synteza źródeł, opisywanie danych numerycznych/graficznych, streszczanie i parafrazowanie (ze szczególnym naciskiem na unikanie plagiatu) itp. Studenci opanują konwencję stylu akademickiego. Praca zarówno w domu jak i w klasie będzie się opierać o formalne wymogi spisane w WA Stylesheet. Studenci zapoznają się z formatem pracy naukowej oraz funkcjami i specyficznym językiem jej poszczególnych sekcji (poświęconych interpretacji danych, opisowi metod, wprowadzeniom i podsumowaniom, przeglądowi literatury przedmiotu itp.) |
Pełny opis: |
(Pierwszy semestr kursu rocznego. Następny semestr: 15-PNJA-WR-ZU-44.) 1. Struktura pracy magisterskiej (Wstęp, część teoretyczna, część empiryczna, konkluzje) oraz funkcje i specyficzny język jej poszczególnych sekcji 2. Obecność autora w tekście, czasowniki i frazy relacjonujące 3. Słownictwo akademickie 4. Standard WA Stylesheet i Template 4. Omawianie próbek pracy magisterskiej |
Literatura: |
Hyland, Ken. 2006. English for academic purposes: An advanced resource book. London: Routledge. McCarthy, Michael i Felicity O’Dell. 2008. Academic vocabulary in use. Cambridge: Cambridge University Press. Swales, John M. 2004. Research genres: Explorations and applications. New York: Cambridge University Press. Swales, John M. i Christine B. Feak. 2000. English in today’s research world: A writing guide. Ann Arbor, MI: University of Michigan Press. Swales, John M. i Christine B. Feak. 2004. Academic writing for graduate students: Essential tasks and skills, 2nd edition. Ann Arbor, MI: University of Michigan Press. Wallwork, Adrian. 2013. English for academic research: Vocabulary exercises. London: Springer. Wallwork, Adrian. 2013. English for academic research: Writing exercises. London: Springer. |
Efekty uczenia się: |
1. zna format pracy naukowej oraz funkcje i specyficzny język jej poszczególnych sekcji 2. umiejętnie posługuje się językiem i dyskursem akademickim - również w zakresie wybranej dyscypliny naukowej 3. identyfikuje i umie poprawić́ większość istotnych błędów i mankamentów (organizacyjnych, merytorycznych, retorycznych, językowych, formalno-technicznych) w pisanym przez siebie tekście naukowym 4. zna konwencje standardu WA Stylesheet i Template oraz potrafi je zastosować w swojej pracy naukowej |
Metody i kryteria oceniania: |
F – ocena popraw (na podstawie wskazówek nauczyciela) 2 fragmentów pracy magisterskiej P – testy leksykalne P – testy sprawdzające umiejętność identyfikacji elementów poszczególnych części pracy magisterskiej jak i redakcji tekstu akademickiego |
Praktyki zawodowe: |
nie dotyczy |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.