Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Praktyczna nauka języka angielskiego (Pisanie)

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 15-PNJA-WR-ZL-56
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Praktyczna nauka języka angielskiego (Pisanie)
Jednostka: Wydział Anglistyki
Grupy:
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: język angielski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Kierunek studiów:

filologia angielska (studia niestacjonarne)

Poziom przedmiotu:

I stopień

Rok studiów (jeśli obowiązuje):

III rok

Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć:

USOSweb, platforma Moodle

Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK:

- czytanie i analizowanie oryginalnych tekstów anglojęzycznych ilustrujących użycie omawianych form

- praca samodzielna, w parach i grupach nad poszczególnymi modułami omawianych akapitów, połączona z dyskusją na forum grupy

- pisanie fragmentów lub całości prac na zadany przez nauczyciela temat podczas zajęć

- analizowanie tekstów pod względem poprawności strukturalnej i językowej

- regularne samodzielne pisanie esejów argumentatywnych na temat zadany jako praca domowa

- interaktywne ćwiczenia oraz materiały dodatkowe na platformie Moodle

Nakład pracy studenta (punkty ECTS):

Grupa 1 ("nauczycielska"): 12 ECTS (za cały PNJA 3BA po dwu semestrach i zdaniu egzaminu końcowego)


Grupa 2 ("tłumaczeniowa"): 8 ECTS (za cały PNJA 3BA po dwu semestrach i zdaniu egzaminu końcowego)

Skrócony opis:

(Pierwszy semestr kursu dwusemestralnego. Następny semestr: 15-PNJA-WR-ZL-66.)

Pełny opis:

(Pierwszy semestr kursu dwusemestralnego. Następny semestr: 15-PNJA-WR-ZL-66.)

Treści kształcenia:

1. Wprowadzenie do eseju argumentatywnego (cechy, funkcje, rodzaje).

2. O dobrych początkach: jak przekonująco wyłożyć tezę argumentacji.

3. O dowodzeniu swoich racji: organizacja eseju według zasad logiki.

4. Spójność argumentacji jako integralny element struktury eseju.

5. Tworzenie logicznych powiązan między zdaniami: o łącznikach.

6. Podsumowanie i wnioski w eseju argumentatywnym.

7. Czytanie krytyczne i krytyczne pisarstwo.

8. Cytat i parafraza w pisarstwie akademickim.

9. Jak nadać esejowi odpowiednią formę, czyli rzecz o arkuszu stylu.

10. O redagowaniu szkicu pierwotnego i ostatecznej wersji tekstu.

Literatura:

Connelly, Mark. 2006. Get writing. Sentences and paragraphs. Boston: Thomson Wadsworth.

Jordan, R. R. 2001. Academic writing course: study skills in English (3rd edition). Harlow: Longman.

Oshima, Alice & Ann Hogue. 2006. Writing academic English. White Plains: Longman.

Zemach, Dorothy E. & Carlos Islam. 2006. Writing in paragraphs: from sentence to paragraph. Oxford: Macmillan.

The Purdue Online Writing Lab http://owl.english.purdue.edu/

The Writing Center of The Universty of North Carolina http://writingcenter.unc.edu/

James Cook University_Study Skills Online http://www.jcu.edu.au/tldinfo/writingskills/essay/structure.html

Efekty uczenia się:

Po zakończeniu modułu i potwierdzeniu osiągnięcia EK student /ka:

1. Potrafi samodzielnie pisać eseje argumentatywne.

2. Ma umiejętność posługiwania się poprawną pod względem stylistycznym oraz językowym angielszczyzną akademicką.

3. Potrafi zidentyfikować cechy formalnego i nieformalnego języka pisemnego i posiada umiejętność odpowiedniego doboru słownictwa i struktur zdaniowych do pożądanego rejestru.

4. Jest w stanie samodzielnie wyszukiwać i selekcjonować informacje z różnych źródeł i wykorzystywać je w pracach pisemnych.

5. Zna i potrafi zidentyfikować cechy formalne eseju argumentatywnego, w tym tezę, argument i kontrargument.

Metody i kryteria oceniania:

Metody oceniania (F - formujące, P - podsumowujące):

F - ćwiczenia leksykalno-gramatyczne wykonywane podczas zajęć, prace domowe w formie krótkich ćwiczen na platformie Moodle oraz wypracowan na zadany temat;

P – dwie sesje tzw. in-class writing (samodzielne pisanie podczas zajęć prac na zadany temat w warunkach zbliżonych do egzaminacyjnych)

Kryteria oceniania:

bardzo dobry (bdb; 5,0): 26-28 pkt

dobry plus (+db; 4,5): 23,5-25,5 pkt

dobry (db; 4,0): 21-23 pkt

dostateczny plus (+dst; 3,5): 18,5-20,5 pkt

dostateczny (dst; 3,0): 16-18 pkt

niedostateczny (ndst; 2,0): 0-15 pkt

Zadania domowe na platformie Moodle: 0-8 pkt

Wypracowania domowe: 0-12 pkt

In-class writing: 0-8 pkt

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.
ul. Wieniawskiego 1
61-712 Poznań
tel: +48 61 829 4000
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)