Praktyczna nauka języka angielskiego (Pisanie)
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 15-PNJA-WR-ZL-56 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Praktyczna nauka języka angielskiego (Pisanie) |
Jednostka: | Wydział Anglistyki |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | język angielski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Kierunek studiów: | filologia angielska (studia niestacjonarne) |
Poziom przedmiotu: | I stopień |
Rok studiów (jeśli obowiązuje): | III rok |
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć: | USOSweb, platforma Moodle |
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK: | - czytanie i analizowanie oryginalnych tekstów anglojęzycznych ilustrujących użycie omawianych form - praca samodzielna, w parach i grupach nad poszczególnymi modułami omawianych akapitów, połączona z dyskusją na forum grupy - pisanie fragmentów lub całości prac na zadany przez nauczyciela temat podczas zajęć - analizowanie tekstów pod względem poprawności strukturalnej i językowej - regularne samodzielne pisanie esejów argumentatywnych na temat zadany jako praca domowa - interaktywne ćwiczenia oraz materiały dodatkowe na platformie Moodle |
Nakład pracy studenta (punkty ECTS): | Grupa 1 ("nauczycielska"): 12 ECTS (za cały PNJA 3BA po dwu semestrach i zdaniu egzaminu końcowego) Grupa 2 ("tłumaczeniowa"): 8 ECTS (za cały PNJA 3BA po dwu semestrach i zdaniu egzaminu końcowego) |
Skrócony opis: |
(Pierwszy semestr kursu dwusemestralnego. Następny semestr: 15-PNJA-WR-ZL-66.) |
Pełny opis: |
(Pierwszy semestr kursu dwusemestralnego. Następny semestr: 15-PNJA-WR-ZL-66.) Treści kształcenia: 1. Wprowadzenie do eseju argumentatywnego (cechy, funkcje, rodzaje). 2. O dobrych początkach: jak przekonująco wyłożyć tezę argumentacji. 3. O dowodzeniu swoich racji: organizacja eseju według zasad logiki. 4. Spójność argumentacji jako integralny element struktury eseju. 5. Tworzenie logicznych powiązan między zdaniami: o łącznikach. 6. Podsumowanie i wnioski w eseju argumentatywnym. 7. Czytanie krytyczne i krytyczne pisarstwo. 8. Cytat i parafraza w pisarstwie akademickim. 9. Jak nadać esejowi odpowiednią formę, czyli rzecz o arkuszu stylu. 10. O redagowaniu szkicu pierwotnego i ostatecznej wersji tekstu. |
Literatura: |
Connelly, Mark. 2006. Get writing. Sentences and paragraphs. Boston: Thomson Wadsworth. Jordan, R. R. 2001. Academic writing course: study skills in English (3rd edition). Harlow: Longman. Oshima, Alice & Ann Hogue. 2006. Writing academic English. White Plains: Longman. Zemach, Dorothy E. & Carlos Islam. 2006. Writing in paragraphs: from sentence to paragraph. Oxford: Macmillan. The Purdue Online Writing Lab http://owl.english.purdue.edu/ The Writing Center of The Universty of North Carolina http://writingcenter.unc.edu/ James Cook University_Study Skills Online http://www.jcu.edu.au/tldinfo/writingskills/essay/structure.html |
Efekty uczenia się: |
Po zakończeniu modułu i potwierdzeniu osiągnięcia EK student /ka: 1. Potrafi samodzielnie pisać eseje argumentatywne. 2. Ma umiejętność posługiwania się poprawną pod względem stylistycznym oraz językowym angielszczyzną akademicką. 3. Potrafi zidentyfikować cechy formalnego i nieformalnego języka pisemnego i posiada umiejętność odpowiedniego doboru słownictwa i struktur zdaniowych do pożądanego rejestru. 4. Jest w stanie samodzielnie wyszukiwać i selekcjonować informacje z różnych źródeł i wykorzystywać je w pracach pisemnych. 5. Zna i potrafi zidentyfikować cechy formalne eseju argumentatywnego, w tym tezę, argument i kontrargument. |
Metody i kryteria oceniania: |
Metody oceniania (F - formujące, P - podsumowujące): F - ćwiczenia leksykalno-gramatyczne wykonywane podczas zajęć, prace domowe w formie krótkich ćwiczen na platformie Moodle oraz wypracowan na zadany temat; P – dwie sesje tzw. in-class writing (samodzielne pisanie podczas zajęć prac na zadany temat w warunkach zbliżonych do egzaminacyjnych) Kryteria oceniania: bardzo dobry (bdb; 5,0): 26-28 pkt dobry plus (+db; 4,5): 23,5-25,5 pkt dobry (db; 4,0): 21-23 pkt dostateczny plus (+dst; 3,5): 18,5-20,5 pkt dostateczny (dst; 3,0): 16-18 pkt niedostateczny (ndst; 2,0): 0-15 pkt Zadania domowe na platformie Moodle: 0-8 pkt Wypracowania domowe: 0-12 pkt In-class writing: 0-8 pkt |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.