Praktyczna nauka języka angielskiego
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 15-PNJA-NID-36 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Praktyczna nauka języka angielskiego |
Jednostka: | Wydział Anglistyki |
Grupy: |
Moodle - przedmioty Szkoły Nauk o Języku i Literaturze |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | język angielski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Kierunek studiów: | filologia (niderlandzka) |
Poziom przedmiotu: | I stopień |
Cele kształcenia: | Doskonalenie umiejętności posługiwania się językiem angielskim na zaawansowanym poziomie (docelowo osiągnięcie poziomu C1) - pisemnie i ustnie w sytuacjach formalnych i nieformalnych: poszerzenie zasobu słownictwa, utrwalenie struktur gramatycznych, ćwiczenie umiejętności prezentacji, ćwiczenia różnych form pisemnych. |
Rok studiów (jeśli obowiązuje): | II rok |
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji: | Znajomość języka angielskiego na poziomie B2 |
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć: | Platforma moodle Strona Zakładu Studiów Niderlandzkich i Południowoafrykańskich |
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK: | Zajęcia ćwiczeniowe obejmujące pracę z podręcznikiem, dyskusje w grupach, prezentacje z wykorzystaniem multimediów, pracę z tekstem, pisanie tekstów, wykonywanie ćwiczeń leksykalno-gramatycznych. |
Nakład pracy studenta (punkty ECTS): | 60 + 60H = 120h +30h pisanie prac +30h przygotowanie do testów =180h 6 ECTS |
Skrócony opis: |
Pierwszy semestr kursu dwusemestralnego. Następny semestr 15-PNJA-NID-46 |
Pełny opis: |
Treści kształcenia: - Rozszerzanie zasobu słownictwa związane z wybranymi zakresami tematycznymi na poziomie średnio-zaawansowanym i zaawansowanym - Intensywne ćwiczenia gramatyczno-leksykalne, rozwijające i sprawdzające umiejętność stosowania struktur językowych i zasad poprawnej gramatyki - Ćwiczenia w przygotowywaniu oraz przedstawianie prezentacji na wybrany temat z wykorzystaniem multimediów. - Ćwiczenie wybranych form pisemnych. |
Literatura: |
1. Total English (Advanced), JJ. Wilson & A. Clare 2. Advanced Language Practice, M. Vince |
Efekty uczenia się: |
Po zaliczeniu kursu student: - potrafi prawidłowo posługiwać się słownictwem z wybranych zakresów tematycznych na poziomie zaawansowanym - potrafi formułować przejrzyste, poprawne językowo i płynne wypowiedzi ustne na dowolne tematy - potrafi napisać spójny, zrozumiały i poprawny stylistycznie tekst - poprawnie stosuje różnorodne konstrukcje gramatyczne w wypowiedziach ustnych i pisemnych |
Metody i kryteria oceniania: |
Metody oceniania: Ocena bieżącego przygotowania studentów poprzez obserwację ich zaangażowania w dyskusje i wykonywanie ćwiczeń, prezentacje, prace pisemne, testy leksykalno-gramatyczne w ciągu semestru (F); egzamin ustny i pisemny po drugim semestrze (P). Kryteria oceniania: bardzo dobry (bdb; 5,0) dobry plus (+db; 4,5) dobry (db; 4,0) dostateczny plus (+dst; 3,5) dostateczny (dst; 3,0) niedostateczny (ndst; 2,0) |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.