Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Praktyczna nauka języka angielskiego (Sprawności zintegrowane)

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 15-PNJA-IS-ZU-34
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Praktyczna nauka języka angielskiego (Sprawności zintegrowane)
Jednostka: Wydział Anglistyki
Grupy:
Strona przedmiotu: http://wa.amu.edu.pl/wa/PNJA_2MA_parttime#2ma_e_tr_en
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: język angielski
Kierunek studiów:

filologia angielska (studia niestacjonarne)

Cele kształcenia:

1. Rozszerzanie zasobu słownictwa z wybranych zakresów tematycznych na poziomie biegłym.

2. Doskonalenie umiejętności odnoszących się do różnych form wypowiedzi ustnej.

3. Rozwijanie umiejętności czytania ze zrozumieniem i analizy różnorodnych tekstów angielskojęzycznych.

4. Rozszerzanie wiedzy gramatycznej.

5. Rozszerzanie wiedzy merytorycznej z zakresu tematów omawianych na zajęciach.

6. Konsolidacja umiejętności komunikacyjnych na poziomie C1/C1+.

Moduł zajęć/przedmiotu prowadzony zdalnie (e-learning):

nie dotyczy

Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji:

Pomyślne przejście rekrutacji na studia 2. stopnia na kierunku filologia angielska, poziom biegłości językowej C1/C1+

Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć:

Strona WA PNJA, WA Moodle, Biblioteka Neofilologii Collegium Novum.

Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK:

1. Ćwiczenia leksykalne w zakresie kolokacji, idiomów, wyrażeń potocznych etc.; nauka słownictwa w kontekście (czytanie i słuchanie); wykorzystanie słownictwa w wypowiedziach ustnych, testowanie uczonych struktur;

2. Ćwiczenia komunikacyjne; dyskusje w parach/grupach; debaty związane z tematami kursu; prezentacje/monologi przygotowywane przez studentów, spontaniczne, krótkie wypowiedzi;

3. Czytanie/słuchanie i analizowanie długich i złożonych tekstów/wykładów; pytania sprawdzające rozumienie tekstu; analizowanie odcieni znaczeniowych; odczytywanie znaczeń przekazywanych wprost i pośrednio; wyszukiwanie argumentów i motywów; wyszukiwanie konkretnych informacji; streszczanie tekstu; wykorzystanie materiałów multimedialnych związanych z tematyką kursu;

Nakład pracy studenta (punkty ECTS):

18 (dla całego PNJA, 6 ECTS dla komponentu)

Skrócony opis:

Celem kursu jest doskonalenie sprawności mówienia w języku angielskim, w szczególności poszerzanie zakresu słownictwa oraz poprawienie płynności. Cel ten realizowany jest poprzez zastosowanie różnego rodzaju ćwiczeń w czasie zajęć, takich jak debaty, odgrywanie ról, symulacje itp. W odróżnieniu do wcześniejszych poziomów, studenci studiów magisterskich zaangażowani są aktywnie w kreowanie kursu poprzez wybierane samodzielnie artykuły połączone z ćwiczeniami stworzonymi czy też wybranymi przez samych studentów dla grupy (peer-teaching). Taki format kursu sprzyja rozwijaniu autonomii uczniowskiej i koresponduje z rosnącym poziomem kompetencji komunikatywnej studentów. Ponad to, stanowi on szansę wykorzystania w praktyce wiedzy nabytej podczas kursu Metodyki Nauczania Języków Obcych, który jest częścią programu trzeciego roku studiów licencjackich. Każdy student jest oceniany na podstawie uczestnictwa w zajęciach, oraz ocen z kartkówek i testów semestralnych.

Pełny opis:

1. Wprowadzenie do kursu: przedstawienie sylabusa; ćwiczenia

diagnostyczne (nagrania) krótkie wypowiedzi ustne na dowolne tematy;

2. Blok 1: RELIGIA –

1. Test leksykalny

2. Prezentacja – przygotowana dłuższa wypowiedź na wybrany temat

z omówieniem słownictwa od strony znaczeniowej, fonetycznej,

użycia oraz frazeologii i kolokacji oraz zawartej treści merytorycznej

3. Ekspozycja na materiały autentyczne – wideo klip

4. Ćwiczenia na rozumienie ze słuchu (wypełnianie luk, omówienie

treści, użytego słownictwa, stylistyki wypowiedzi

5. Dyskusja

3

4. Blok 3: KOMUNIKACJA

1. Test leksykalny

2. Prezentacja – przygotowana dłuższa wypowiedź na wybrany temat

z omówieniem słownictwa od strony znaczeniowej, fonetycznej,

użycia oraz frazeologii i kolokacji oraz zawartej treści merytorycznej

3. Ekspozycja na materiały autentyczne – wideo klip

4. Ćwiczenia na rozumienie ze słuchu (wypełnianie luk, omówienie

treści, użytego słownictwa, stylistyki wypowiedzi

5. Dyskusja

5. Blok 4: INŻYNIERIA GENETYCZNA

1. Test leksykalny;

2. Prezentacja – przygotowana dłuższa wypowiedź na wybrany temat

z omówieniem słownictwa od strony znaczeniowej, fonetycznej,

użycia oraz frazeologii i kolokacji oraz zawartej treści merytorycznej

3. Ekspozycja na materiały autentyczne – wideo klip

4. Ćwiczenia na rozumienie ze słuchu (wypełnianie luk, omówienie

treści, użytego słownictwa, stylistyki wypowiedzi;

5. Dyskusja

6. Blok 5: ŚRODOWISKO NATURALNE

1. Test leksykalny

2. Prezentacja – przygotowana dłuższa wypowiedź na wybrany temat

z omówieniem słownictwa od strony znaczeniowej, fonetycznej, użycia oraz frazeologii i kolokacji oraz zawartej treści merytorycznej

3. Ekspozycja na materiały autentyczne – wideo klip

4. Ćwiczenia na rozumienie ze słuchu (wypełnianie luk, omówienie treści, użytego słownictwa, stylistyki wypowiedzi

5. Dyskusja

7. Blok 6: ZDROWIE

1. Test leksykalny

2. Prezentacja – przygotowana dłuższa wypowiedź na wybrany temat

z omówieniem słownictwa od strony znaczeniowej, fonetycznej,

użycia oraz frazeologii i kolokacji oraz zawartej treści merytorycznej

3. Ekspozycja na materiały autentyczne – wideo klip

4. Ćwiczenia na rozumienie ze słuchu (wypełnianie luk, omówienie

treści, użytego słownictwa, stylistyki wypowiedzi

5. Dyskusja

8. Blok 7: KULTURA I SZTUKA

1. Test leksykalny

2. Prezentacja – przygotowana dłuższa wypowiedź na wybrany temat

z omówieniem słownictwa od strony znaczeniowej, fonetycznej,

użycia oraz frazeologii i kolokacji oraz zawartej treści merytorycznej

3. Ekspozycja na materiały autentyczne – wideo klip

4. Ćwiczenia na rozumienie ze słuchu (wypełnianie luk, omówienie

treści, użytego słownictwa, stylistyki wypowiedzi

5. Dyskusja

9. Blok 8: WSPÓŁCZESNA POLSKA

1. Test leksykalny

2. Prezentacja – przygotowana dłuższa wypowiedź na wybrany temat

z omówieniem słownictwa od strony znaczeniowej, fonetycznej,

użycia oraz frazeologii i kolokacji oraz zawartej treści merytorycznej

3. Ekspozycja na materiały autentyczne – wideo klip

4. Ćwiczenia na rozumienie ze słuchu (wypełnianie luk, omówienie

treści, użytego słownictwa, stylistyki wypowiedzi

5. Dyskusja

10. Blok 9: NAUKA I TECHNIKA

1. Test leksykalny

2. Prezentacja – przygotowana dłuższa wypowiedź na wybrany temat

z omówieniem słownictwa od strony znaczeniowej, fonetycznej,

użycia oraz frazeologii i kolokacji oraz zawartej treści merytorycznej

3. Ekspozycja na materiały autentyczne – wideo klip

4. Ćwiczenia na rozumienie ze słuchu (wypełnianie luk, omówienie

treści, użytego słownictwa, stylistyki wypowiedzi

5. Dyskusja

11. Egzamin próbny - pisemny (mock) sem. 1

12. Egzamin próbny - ustny (mock) sem. 1

13. Konsultacje indywidualne - omówienie wyników egzaminu próbnego

14. Egzamin pisemny - końcowy - sem. 2

15. Egzamin ustny - końcowy - sem. 2

Literatura:

McCarthy M. i F. O’Dell. 2009. Academic vocabulary in use. Cambridge. CUP.

O'Dell, F. i M. McCarthy. 2013. English vocabulary in use: Advanced. Cambridge: CUP.

O'Dell, F. i M. McCarthy. 2013. Test your English vocabulary in use: Advanced. Cambridge: CUP.

O'Dell, F. i M. McCarthy. 2008. English collocations in use: Advanced. Cambridge: CUP.

Evans, V. 2014. CPE Use of English. Express Publishing.

Materiały internetowe – TED Talks, The Guardian, Business Insider, BBC

Efekty uczenia się:

Po zaliczeniu kursu i potwierdzeniu osiągnięcia efektów kształcenia student:

1. Posługuje się szerokim zasobem słownictwa z różnych dziedzin na poziomie biegłym, z uwzględnieniem odcieni znaczeniowych, idiomów i kolokwializmów.

2. Swobodnie formułuje szczegółowe, logiczne, przejrzyste i płynne wypowiedzi ustne z zachowaniem poprawności gramatycznej, leksykalnej i fonetycznej w szerokim zakresie tematów ogólnych i specjalistycznych.

3. Rozumie i poprawnie interpretuje zróżnicowane treściowo i formalnie teksty języka pisanego i mówionego, dostrzegając także znaczenia wyrażone pośrednio.

Metody i kryteria oceniania:

F – regularne testy leksykalne; monitorowanie wypowiedzi ustnych w czasie zajęć, ocenianie przygotowanych prezentacji

P – pisemny i ustny egzamin końcowy po każdym semestrze – próbny (mock ) po semestrze 1, końcowy po semestrze 2.

Praktyki zawodowe:

nie dotyczy

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.
ul. Wieniawskiego 1
61-712 Poznań
tel: +48 61 829 4000
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)