Praktyczna nauka języka angielskiego - gramatyka
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 15-PNJA-GR-CH-1BA-12 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Praktyczna nauka języka angielskiego - gramatyka |
Jednostka: | Wydział Anglistyki |
Grupy: |
Moodle - przedmioty Szkoły Nauk o Języku i Literaturze |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
|
Język prowadzenia: | język angielski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Kierunek studiów: | filologia specjalność: filologia angielsko-chińska |
Poziom przedmiotu: | I stopień |
Cele kształcenia: | 1. Opanowanie zasad budowy wybranych form i struktur gramatycznych. 2. Opanowanie zasad użycia – z uwzględnieniem rejestru i kontekstu - wybranych form i struktur gramatycznych. 3. Opanowanie umiejętności stosowania wiedzy z zakresu form oraz użycia wybranych struktur gramatycznych w kontrolowanych ćwiczeniach i zadaniach językowych. |
Rok studiów (jeśli obowiązuje): | I rok |
Moduł zajęć/przedmiotu prowadzony zdalnie (e-learning): | Moodle – materiały, proste zadania językowe, dyskusja online, gospodarowanie zadaniami pisemnymi i poprawami, peer feedback. |
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji: | Poziom znajomości języka angielskiego na poziomie B1. Pomyślne przejście rekrutacji na studia 1 stopnia na kierunek filologia w UAM. |
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć: | WA PNJA page, WA Moodle, Biblioteka Neofilologii Coll. Novum. |
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK: | - Praca indywidualna i grupowa na zajęciach - konsultacje z prowadzącym - praca z podręcznikiem - praca z platformą e-learningową - prezentacje ustne. - Rozwiązywanie ćwiczeń poświęconych poszczególnym zagadnieniom gramatycznym w zróżnicowanej formie (m.in. test wielokrotnego wyboru, transformacje, uzupełnianie luk, poprawa błędów, zastosowanie formy docelowej w krótkich wypowiedziach ustnych lub pisemnych) w ramach pracy w parach, grupach, indywidualnej; - Zachęcanie studentów do self- and-peer correction; - Wyjaśnianie zagadnień teoretycznych na właściwych przykładach. · Korzystanie z korpusów językowych (np. COCA, BNC) |
Nakład pracy studenta (punkty ECTS): | 13 ECTS (za cały PNJA 1BA po dwu semestrach i zdaniu egzaminu) |
Skrócony opis: |
(Pierwszy semestr kursu dwusemestralnego. Następny semestr: 15-PNJA-GR-CH-1BA-22.) |
Pełny opis: |
(Pierwszy semestr kursu dwusemestralnego. Następny semestr: 15-PNJA-GR-CH-1BA-22.) Treści kształcenia: 1. Omówienie teorii podstawowych zagadnień, pojęć i terminów z gramatyki języka angielskiego: Fraza rzeczownikowa; Czasy gramatyczne; Zaimki; Określniki i przymiotniki; Przedimki; Czasowniki modalne i ich funkcje; Strona bierna; Tryby warunkowe; Gerundium i bezokolicznik; Mowa zależna; Przyimki. 2. Intensywne ćwiczenia gramatyczno-leksykalne, rozwijające i sprawdzające umiejętność stosowania struktur językowych i zasad poprawnej gramatyki języka angielskiego: parafraza, test luk, rozumienie tekstu pisanego, słowotwórstwo, test gramatyczny wielokrotnego wyboru i odnajdywanie błędów. |
Literatura: |
Bourke, K. 2003. Test It, Fix It: English Verbs and Tenses. Intermediate. Oxford: OUP. Carter, R, and McCarthy, M. 2006. Cambridge Grammar of English. A Comprehensive Guide. Cambridge: CUP. Evans, V. 2002. CPE Use of English. Express Publishing. Foley, M. & D. Hall. 2012. My Grammar Lab Advanced C1/C2. Pearson. French, A. 2003. CAE Testbuilder. Tests that Teach. Oxford: Macmillan. Hewings, M. 2006. Advanced Grammar in Use. Second Edition. Cambridge: CUP. Hurford, J. 2000. Grammar. A Student’s Guide. Cambridge: CUP. Kaczmarski P. & Kaczmarski S. 1995. Testy z języka angielskiego. Wiedza Powszechna. Kiljan, K. 2003. 1000 Trios. Handybooks. Matasek, M. 1997. English Advanced Vocabulary and Structure Practice. Altravox Press. Matasek. M. 2003. Zdania angielskie w parafrazie. Handybooks. Scheffler, P. 2004. Repetytorium gramatyczne: język angielski. Wydawnictwo LektorKlett. Side, R. & Wellman G. 1999. Grammar & vocabulary for Cambridge Advanced and Proficiency. Longman. Swan, M. 2005. Practical English Usage. Second Edition. Oxford: OUP. Szymański, J. 2006. Sentence correction tests. Altravox Press Vince, M. 2008. Macmillan English Grammar In Context. Advanced. Macmillan. Woolard, G. 1999. Grammar with Laughter. Thomson. |
Efekty uczenia się: |
Po zakończeniu modułu (przedmiotu) i potwierdzeniu osiągnięcia efektów kształcenia student: 1. Rozumie różnice kontekstualne i znaczeniowe między różnorodnymi strukturami gramatycznymi w języku angielskim na poziomie średnio zaawansowanym wyższym i omawia je, posługując się odpowiednim zasobem stosownej terminologii. 2. Rozpoznaje i poprawnie stosuje w praktyce podstawowe formy gramatyczne w języku angielskim na poziomie średnio zaawansowanym wyższym w formie ustnej i pisemnej. 3. Stosuje w praktyce skuteczne strategie rozwiązywania różnorodnych zadań egzaminacyjnych na poziomie średnio zaawansowanym wyższym. 4. Potrafi samodzielnie pracować nad poszerzaniem własnej gramatyki w aspekcie teoretycznym i praktycznym. |
Metody i kryteria oceniania: |
Metody oceniania (F - formujące, P - podsumowujące): F- testy gramatyczno-leksykalne w czasie zajęć; monitorowanie wypowiedzi i prezentacji; monitorowanie pracy indywidualnej i w grupach; P- pisemny egzamin końcowy PNJA Kryteria oceniania: bardzo dobry (bdb; 5,0): Doskonałe opanowanie całości materiału, średnia ocen cząstkowych otrzymanych w trakcie kursu: 5,0. dobry plus (+db; 4,5): Bardzo dobre opanowanie całości materiału, średnia ocen cząstkowych otrzymanych w trakcie kursu: 4,5 dobry (db; 4,0): Dobre opanowanie całości materiału, średnia ocen cząstkowych otrzymanych w trakcie kursu: 4,0. dostateczny plus (+dst; 3,5): Przeciętne opanowanie całości materiału, średnia ocen cząstkowych otrzymanych w trakcie kursu: 3,5. dostateczny (dst; 3,0): Dostateczne opanowanie całości materiału, średnia ocen cząstkowych otrzymanych w trakcie kursu: 3,0. niedostateczny (ndst; 2,0): Niewystarczające opanowanie całości materiału, średnia ocen cząstkowych otrzymanych w trakcie kursu: 2,0 lub minimum 30% opuszczonych zajęć. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-02-28 |
Przejdź do planu
PN WT CW
ŚR CW
CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Hanna Rutkowska | |
Prowadzący grup: | Maciej Kielar, Karolina Rosiak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie z notą
Ćwiczenia - Zaliczenie z notą |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-02-23 |
Przejdź do planu
PN KON
KON
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Hanna Rutkowska | |
Prowadzący grup: | Maciej Kielar | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie z notą
Konwersatorium - Zaliczenie z notą |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-02-26 |
Przejdź do planu
PN WT CW
CW
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Halszka Bąk, Hanna Rutkowska | |
Prowadzący grup: | Maciej Kielar, Justyna Rogos-Hebda | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie z notą
Ćwiczenia - Zaliczenie z notą |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-02-25 |
Przejdź do planu
PN WT CW
ŚR CZ PT CW
CW
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Halszka Bąk | |
Prowadzący grup: | Maciej Kielar, Michał Remiszewski, Ewa Tomczak-Łukaszewska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie z notą
Ćwiczenia - Zaliczenie z notą |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.