Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Praktyczna nauka języka angielskiego - gramatyka

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 15-PNJA-GR-CH-1BA-12
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Praktyczna nauka języka angielskiego - gramatyka
Jednostka: Wydział Anglistyki
Grupy: Moodle - przedmioty Szkoły Nauk o Języku i Literaturze
Punkty ECTS i inne: 2.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: język angielski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Kierunek studiów:

filologia

specjalność: filologia angielsko-chińska

Poziom przedmiotu:

I stopień

Cele kształcenia:

1. Opanowanie zasad budowy wybranych form i struktur gramatycznych.


2. Opanowanie zasad użycia – z uwzględnieniem rejestru i kontekstu - wybranych form i struktur gramatycznych.


3. Opanowanie umiejętności stosowania wiedzy z zakresu form oraz użycia wybranych struktur gramatycznych w kontrolowanych ćwiczeniach i zadaniach językowych.

Rok studiów (jeśli obowiązuje):

I rok

Moduł zajęć/przedmiotu prowadzony zdalnie (e-learning):

Moodle – materiały, proste zadania językowe, dyskusja online, gospodarowanie zadaniami pisemnymi i poprawami, peer feedback.

Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji:

Poziom znajomości języka angielskiego na poziomie B1. Pomyślne przejście rekrutacji na studia 1 stopnia na kierunek filologia w UAM.

Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć:

WA PNJA page, WA Moodle, Biblioteka Neofilologii Coll. Novum.

Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK:

- Praca indywidualna i grupowa na zajęciach

- konsultacje z prowadzącym

- praca z podręcznikiem

- praca z platformą e-learningową

- prezentacje ustne.

- Rozwiązywanie ćwiczeń poświęconych poszczególnym zagadnieniom gramatycznym w zróżnicowanej formie (m.in. test wielokrotnego wyboru, transformacje, uzupełnianie luk, poprawa błędów, zastosowanie formy docelowej w krótkich wypowiedziach ustnych lub pisemnych) w ramach pracy w parach, grupach, indywidualnej;

- Zachęcanie studentów do self- and-peer correction;

- Wyjaśnianie zagadnień teoretycznych na właściwych przykładach.

· Korzystanie z korpusów językowych (np. COCA, BNC)

Nakład pracy studenta (punkty ECTS):

13 ECTS (za cały PNJA 1BA po dwu semestrach i zdaniu egzaminu)


Skrócony opis:

(Pierwszy semestr kursu dwusemestralnego. Następny semestr: 15-PNJA-GR-CH-1BA-22.)

Pełny opis:

(Pierwszy semestr kursu dwusemestralnego. Następny semestr: 15-PNJA-GR-CH-1BA-22.)

Treści kształcenia:

1. Omówienie teorii podstawowych zagadnień, pojęć i terminów z gramatyki języka angielskiego: Fraza rzeczownikowa; Czasy gramatyczne; Zaimki; Określniki i przymiotniki; Przedimki; Czasowniki modalne i ich funkcje; Strona bierna; Tryby warunkowe; Gerundium i bezokolicznik; Mowa zależna; Przyimki.

2. Intensywne ćwiczenia gramatyczno-leksykalne, rozwijające i sprawdzające umiejętność stosowania struktur językowych i zasad poprawnej gramatyki języka angielskiego: parafraza, test luk, rozumienie tekstu pisanego, słowotwórstwo, test gramatyczny wielokrotnego wyboru i odnajdywanie błędów.

Literatura:

Bourke, K. 2003. Test It, Fix It: English Verbs and Tenses. Intermediate. Oxford: OUP.

Carter, R, and McCarthy, M. 2006. Cambridge Grammar of English. A Comprehensive Guide. Cambridge: CUP.

Evans, V. 2002. CPE Use of English. Express Publishing.

Foley, M. & D. Hall. 2012. My Grammar Lab Advanced C1/C2. Pearson.

French, A. 2003. CAE Testbuilder. Tests that Teach. Oxford: Macmillan.

Hewings, M. 2006. Advanced Grammar in Use. Second Edition. Cambridge: CUP.

Hurford, J. 2000. Grammar. A Student’s Guide. Cambridge: CUP.

Kaczmarski P. & Kaczmarski S. 1995. Testy z języka angielskiego. Wiedza Powszechna.

Kiljan, K. 2003. 1000 Trios. Handybooks.

Matasek, M. 1997. English Advanced Vocabulary and Structure Practice. Altravox Press.

Matasek. M. 2003. Zdania angielskie w parafrazie. Handybooks.

Scheffler, P. 2004. Repetytorium gramatyczne: język angielski. Wydawnictwo LektorKlett.

Side, R. & Wellman G. 1999. Grammar & vocabulary for Cambridge Advanced and Proficiency. Longman.

Swan, M. 2005. Practical English Usage. Second Edition. Oxford: OUP.

Szymański, J. 2006. Sentence correction tests. Altravox Press

Vince, M. 2008. Macmillan English Grammar In Context. Advanced. Macmillan.

Woolard, G. 1999. Grammar with Laughter. Thomson.

Efekty uczenia się:

Po zakończeniu modułu (przedmiotu) i potwierdzeniu osiągnięcia efektów kształcenia student:

1. Rozumie różnice kontekstualne i znaczeniowe między różnorodnymi strukturami gramatycznymi w języku angielskim na poziomie średnio zaawansowanym wyższym i omawia je, posługując się odpowiednim zasobem stosownej terminologii.

2. Rozpoznaje i poprawnie stosuje w praktyce podstawowe formy gramatyczne w języku angielskim na poziomie średnio zaawansowanym wyższym w formie ustnej i pisemnej.

3. Stosuje w praktyce skuteczne strategie rozwiązywania różnorodnych zadań egzaminacyjnych na poziomie średnio zaawansowanym wyższym.

4. Potrafi samodzielnie pracować nad poszerzaniem własnej gramatyki w aspekcie teoretycznym i praktycznym.

Metody i kryteria oceniania:

Metody oceniania (F - formujące, P - podsumowujące):

F- testy gramatyczno-leksykalne w czasie zajęć; monitorowanie wypowiedzi i prezentacji; monitorowanie pracy indywidualnej i w grupach;

P- pisemny egzamin końcowy PNJA

Kryteria oceniania:

bardzo dobry (bdb; 5,0): Doskonałe opanowanie całości materiału, średnia ocen cząstkowych otrzymanych w trakcie kursu: 5,0.

dobry plus (+db; 4,5): Bardzo dobre opanowanie całości materiału, średnia ocen cząstkowych otrzymanych w trakcie kursu: 4,5

dobry (db; 4,0): Dobre opanowanie całości materiału, średnia ocen cząstkowych otrzymanych w trakcie kursu: 4,0.

dostateczny plus (+dst; 3,5): Przeciętne opanowanie całości materiału, średnia ocen cząstkowych otrzymanych w trakcie kursu: 3,5.

dostateczny (dst; 3,0): Dostateczne opanowanie całości materiału, średnia ocen cząstkowych otrzymanych w trakcie kursu: 3,0.

niedostateczny (ndst; 2,0): Niewystarczające opanowanie całości materiału, średnia ocen cząstkowych otrzymanych w trakcie kursu: 2,0 lub minimum 30% opuszczonych zajęć.

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/2021" (zakończony)

Okres: 2020-10-01 - 2021-02-28
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Hanna Rutkowska
Prowadzący grup: Maciej Kielar, Karolina Rosiak
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie z notą
Ćwiczenia - Zaliczenie z notą

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/2022" (zakończony)

Okres: 2021-10-01 - 2022-02-23
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Hanna Rutkowska
Prowadzący grup: Maciej Kielar
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie z notą
Konwersatorium - Zaliczenie z notą

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)

Okres: 2022-10-01 - 2023-02-26
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Halszka Bąk, Hanna Rutkowska
Prowadzący grup: Maciej Kielar, Justyna Rogos-Hebda
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie z notą
Ćwiczenia - Zaliczenie z notą

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-02-25
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Halszka Bąk
Prowadzący grup: Maciej Kielar, Michał Remiszewski, Ewa Tomczak-Łukaszewska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie z notą
Ćwiczenia - Zaliczenie z notą
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.
ul. Wieniawskiego 1
61-712 Poznań
tel: +48 61 829 4000
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)