Komunikowanie w/o Europie
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 15-KE-JIK-11 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Komunikowanie w/o Europie |
Jednostka: | Wydział Anglistyki |
Grupy: |
Moodle - przedmioty Szkoły Nauk o Języku i Literaturze |
Punkty ECTS i inne: |
3.00
|
Język prowadzenia: | język angielski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Kierunek studiów: | filologia angielska |
Poziom przedmiotu: | II stopień |
Cele kształcenia: | C1 przekazanie wiedzy z zakresu teoretycznych i empirycznych podejść do komunikacji politycznej oraz komunikacji w organizacjach i instytucjach C2 przekazanie wiedzy z zakresu ogólnej roli języka i procesów komunikacyjnych w polityce i instytucjach Unii Europejskiej C3 przekazanie wiedzy z zakresu roli procesów komunikacyjnych w demokratyzacji i procesie reformowania oraz rozszerzenia Unii Europejskiej C4 przekazanie wiedzy z zakresu procesów językowych i komunikacyjnych wewnątrz i pomiędzy kluczowymi instytucjami Unii Europejskiej C5 przekazanie wiedzy z zakresu działań i regulacji Unii Europejskiej w kwestii polityki językowej państw członkowskich UE C6 przekazanie wiedzy z zakresu strategii komunikowania pomiędzy instytucjami Unii Europejskiej a państwami członkowskimi i obywatelami UE C7 przekazanie wiedzy z zakresu procesów tworzenia i dynamiki europejskiej sfery publicznej oraz ukazywania instytucji i polityki UE w europejskich mediach C8 przekazanie wiedzy z zakresu znaczenie mediów i umiejętności korzystania z mediów w europejskiej sferze publicznej |
Rok studiów (jeśli obowiązuje): | V rok |
Moduł zajęć/przedmiotu prowadzony zdalnie (e-learning): | Tak (2020 w sprawie COVID). MA Teams/Moodle |
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji: | Potwierdzona wiedza i umiejętności z zakresu historii, polityki i instytucji Unii Europejskiej oraz analizy tekstu i dyskursu. |
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć: | Materiały dostępne są w bibliotece uniwersyteckiej (książki, oraz dostęp do e-książek i czasopism), na platformie Moodle, i na platformie MS Teams. |
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK: | Wykład z prezentacją multimedialną wybranych zagadnień Dyskusja Praca z tekstem Metoda analizy przypadków Metoda ćwiczeniowa Metody aktywizujące (np.: „burza mózgów”, technika analizy SWOT, technika drzewka decyzyjnego, metoda „kuli śniegowej”, konstruowanie „map myśli”) Praca w grupach |
Nakład pracy studenta (punkty ECTS): | Przygotowanie do zajęć 10 Czytanie wskazanej literatury 15 Przygotowanie projektu 5 Suma godz.: 30 ECTS: 3 |
Pełny opis: |
treści kształcenia TK_01 Komunikacja polityczna TK_02 Komunikacja w organizacjach i instytucjach TK_03 Reforma instytucjonalna a proces demokratyzacji i rozszerzenia Unii Europejskiej TK_04 Polityka i instytucje Unii Europejskiej a kryzys ekonomiczny i polityczny w Europie TK_05 Języki i wielojęzyczność w instytucjach UE TK_06 Praktyki językowe i cyrkulacja znaczeń wewnątrz i pomiędzy instytucjami UE TK_07 Komunikowanie wizji politycznych w instytucjach UE TK_08 Działania UE a polityka językowa państw członkowskich TK_09 Opinia publiczna i percepcje roli i polityki UE TK_10 Polityka komunikacyjna UE TK_11 Dynamika (Europejskiej) sfery publicznej: podejścia teoretyczne i empiryczne TK_12 Europejska sfera publiczna a historyczne wizje Europy TK_13 Unia Europejska w tradycyjnych i nowych mediach TK_14 Umiejętność korzystania z mediów i europejska sfera publiczna |
Literatura: |
Atikcan, E. Ö. (2018). Agenda control in EU referendum campaigns: The power of the anti-EU side. European Journal of Political Research, 57, 93–115. doi:10.1111/1475-6765.12217 Bellier, Irene and Wilson, Thomas, M. (eds.). 2000. The Anthropology of the European Union. Oxford: Berg. Bennett, Samuel. 2019. "Values as tools of legitimation in EU and UK Brexit discourses", in Koller, Veronika, Susanne Kopf, and Marlene Miglbauer (eds.) Discourses of Brexit. London: Routledge, pp. 17-32. Bennett, Samuel, Agnieszka Stepinska, and Artur Lipinski. 2020. Populist Communication on Social Media. Demos Working Paper. https://openarchive.tk.mta.hu/id/eprint/420 Conti, Nicolo, and Vincenzo Mimoli. 2016. Citizens, Europe and the Media: Have New Media made Citizens more Eurosceptical? London: Palgrave Fossum, John, E. and Philip Schlesinger. (eds.). 2007. The European Union and the Public Sphere. London: Routledge. Habermas, Juergen. 2009. Europe: The Faltering Project. Cambridge: Polity Press. Habermas, Juergen. 2012. The Crisis of the European Union. Cambridge: Polity Press. Krzyżanowski, Michał. 2010. The Discursive Construction of European identities. Frankfurt am Main: Peter Lang. Krzyżanowski, Michał, Anna Triandafyllidou & Ruth Wodak. 2018. “The Mediatization and the Politicization of the “Refugee Crisis” in Europe”, Journal of Immigrant & Refugee Studies, 16:1-2, 1-14 Phillipson, Robert. 2003. English-Only Europe? Challenging Language Policy. London: Routledge. Reinemann, Carsten, James Stanyer, Toril Aalberg, Frank Esser and Claes H. de Vreese (eds). 2019. Communicating Populism: Comparing Actor Perceptions, Media Coverage, and Effects on Citizens in Europe. London: Routledge Schulz-Forberg, Hagen and Bo Stråth. 2010. The Political History of European Integration. London: Routledge. Stanyer, James. 2007. Modern political Communication. Cambridge: Polity Press. Triandafyllidou, Anna, Ruth Wodak and Michał Krzyżanowski (eds.). 2009. The European Public Sphere and the Media: Europe in Crisis. Basingstoke: Palgrave Macmillan. Vaara, Eero. 2014. Struggles over legitimacy in the Eurozone crisis: Discursive legitimation strategies and their ideological underpinnings. Discourse & Society, 25(4), 500–518. Winiarska-Brodowska, Małgorzata (ed.). 2020. In search of a European public sphere: challenges, opportunities and prospects. Newcastle upon Tyne: Cambridge Scholars Publishing Zielonka, Jan. 2013. Europe’s new civilizing missions: The EU’s normative power discourse. Journal of Political Ideologies, 18(1), 35–55. |
Efekty uczenia się: |
15-KE-JIK-11_01 zna, przywołuje i rozpoznaje główne podejścia teoretyczne i empiryczne do procesów komunikacji politycznej i komunikacji w instytucjach i organizacjach 15-KE-JIK-11_02 zna, przywołuje i rozpoznaje główne aspekty roli języka i komunikacji w polityce i instytucjach Unii Europejskiej 15-KE-JIK-11_03 zna, przywołuje i rozpoznaje główne aspekty roli procesów komunikacyjnych w demokratyzacji i procesie reformowania oraz rozszerzenia Unii Europejskiej 15-KE-JIK-11_04 zna, przywołuje i rozpoznaje procesy językowe i komunikacyjne wewnątrz i pomiędzy kluczowymi instytucjami Unii Europejskiej 15-KE-JIK-11_05 zna, przywołuje i rozpoznaje główne aspekty z zakresu działań i regulacji Unii Europejskiej w kwestii polityki językowej państw członkowskich UE 15-KE-JIK-11_06 zna, przywołuje i rozpoznaje główne aspekty strategii komunikowania pomiędzy instytucjami Unii Europejskiej a państwami członkowski i obywatelami UE 15-KE-JIK-11_07 zna, przywołuje i rozpoznaje główne aspekty procesów tworzenia i dynamiki europejskiej sfery publicznej oraz ukazywania instytucji i polityki UE w europejskich mediach 15-KE-JIK-11_08 zna, przywołuje i rozpoznaje główne główne aspekty umiejętności korzystania z mediów i ich związek z europejską sferą publiczną 15-KE-JIK-11_09 Potrafi krytycznie analizować teksty medialne i oceniać ich jakość |
Metody i kryteria oceniania: |
Kryteria oceniania wg skali stosowanej w UAM: bardzo dobry (bdb; 5,0): 92> dobry plus (+db; 4,5): 84-91 dobry (db; 4,0): 76-83 dostateczny plus (+dst; 3,5): 68-75 dostateczny (dst; 3,0): 60-67 niedostateczny (ndst; 2,0): <59 Metody: Prezentacja multimedialna Metoda ćwiczeniowa (diskusje) |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-02-28 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ CW
PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Samuel Bennett | |
Prowadzący grup: | Samuel Bennett | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie z notą
Ćwiczenia - Zaliczenie z notą |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-02-23 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie z notą
Konwersatorium - Zaliczenie z notą |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.