Introduction to social and intercultural communication
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 15-ITSAIC-ES-11 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Introduction to social and intercultural communication |
Jednostka: | Wydział Anglistyki |
Grupy: |
Moodle - przedmioty Szkoły Nauk o Języku i Literaturze |
Punkty ECTS i inne: |
4.00
|
Język prowadzenia: | język angielski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Kierunek studiów: | English Studies: Literature and Culture |
Poziom przedmiotu: | I stopień |
Cele kształcenia: | 1.Przekazanie wiedzy dotyczącej pojęć, terminologii, teorii, metodologii, tradycji, kierunków, metod analizy i interpretacji rozwijanych w ramach badań z zakresu komunikacji społecznej i interkulturowej 2.Rozwinięcie umiejętności zastosowania poznanych metod i narzędzi do krytycznej analizy wytworów komunikacji społecznej i interkulturowej oraz do prawidłowej interpretacji tekstów kultury 3.Rozwinięcie umiejętności prezentowania 4.Rozwinięcie umiejętności pisania prac akademickich z zakresu badań nad komunikacją społeczną i międzykulturową, o właściwej strukturze, kompozycji, budowie i argumentacji i z wykorzystaniem właściwych źródeł naukowych 5.Rozwinięcie umiejętności pracy w grupie i przyjmowania różnych ról przy wykonywaniu wspólnych projektów i prowadzeniu dyskusji oraz wykształcenie otwartości na nowe idee i gotowości do zmiany opinii w świetle przedstawionych argumentów |
Rok studiów (jeśli obowiązuje): | I rok |
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji: | znajomość języka angielskiego na poziomie B1/B2 |
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć: | Na platformie Moodle (strona domowa WA UAM, zakładka Moodle, zakładka Introduction to social and intercultural communication (Dębowska-Kozłowska),USOS |
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK: | Wykład z prezentacją multimedialną wybranych zagadnień Wykład konwersatoryjny Dyskusja Praca z tekstem Metoda ćwiczeniowa Metoda badawcza (dociekania naukowego) Metoda warsztatowa Pokaz i obserwacja Demonstracje dźwiękowe i/lub video Metody aktywizujące (np.: „burza mózgów”, technika analizy SWOT, technika drzewka decyzyjnego, metoda „kuli śniegowej”, konstruowanie „map myśli”) Praca w grupach Materiały i zadania na platformie e-learningowej Moodle |
Nakład pracy studenta (punkty ECTS): | Godziny zajęć (wg planu studiów) z nauczycielem 45 Praca własna studenta* Przygotowanie do zajęć 15h Czytanie wskazanej literatury 20h Przygotowanie prezentacji 5h Przygotowanie do testu (kolokwium pisemnego z treści wykładów) 15h Przygotowanie do egzaminu 20h … SUMA GODZIN 120 LICZBA PUNKTÓW ECTS DLA ZAJĘĆ / PRZEDMIOTU 4 |
Skrócony opis: |
Kurs stanowi wprowadzenie do komunikacji społecznej i interkulturowej. Omawiane są kluczowe umiejętności interpersonalne wykorzystywane w komunikacji i wpływ kultury na interpretację aktu komunikacyjnego. |
Pełny opis: |
ĆWICZENIA: 1.Koncepcja komunikacji: proces, reguły i pojęcie kompetencji komunikacyjnej. 2.Tożsamość w procesie komunikacji. 3.Pragmatyka komunikacji werbalnej: teoria znaczeń, implikatury i pojęcie relewancji. 4. Teoria aktów mowy. 5.Komunikacja niewerbalna 6. Komunikacja i kultura: wprowadzenie. 7. Normy i wartości kulturowe w komunikacji. 8. Teorie grzeczności. 9. Bariery w komunikowaniu międzykulturowym. 10. Problematyka kompetencji międzykulturowych. 11. Komunikowanie perswazyjne: struktura i treść komunikatu perswazyjnego, modele i teorie. 12. Techniki perswazyjne w komunikowaniu. 13. Różnice między perswazją a manipulacją językową. 14. Reklama i kampanie prozdrowotne: funkcje wieloznaczności językowych. WYKŁADY: 1.Struktura i treść komunikatu. 2. Cechy dobrego mówcy. 3.Pragmatyka komunikacji werbalnej. 4.Pragmatyka komunikacji niewerbalnej. 5.Błędy argumentacyjne i nieuczciwe chwyty argumentacyjne. 6.Perswazja społeczna i międzykulturowa. 7.Kompetencja emocjonalna w komunikacji społecznej i międzykulturowej. |
Literatura: |
Bakic-Miric, Natasa. 2012. An Integrated Approach to Intercultural Communication. Newcastele upon Tyne: Cambridge Scholars Publishing. Brown, Keith (ed.). 2006. Encyclopedia of language and linguistics: Pragmatics Volume. Oxford: Elsevier. – artykuły naukowe dotyczące wybranych treści kształcenia Mey, Jacob L. 2001. Pragmatics: An Introduction. 2nd edition. Oxford: Blackwell. Perloff, Richard M. 2013. The Dynamics of Persuasion: Communication and Attitudes in the 21st Century.New York: Routledge. Verderber, Kathleen S., Rudolph F. Verderber, Deanna D. Sellnow. 2014. Communicate!Wadsworth Cengage Learning. |
Efekty uczenia się: |
1 Uzyskuje wiedzę dotyczącą pojęć, terminologii, teorii, metodologii, tradycji, kierunków, metod analizy i interpretacji rozwijanych w ramach badań z zakresu komunikacji społecznej i interkulturowej 2.Potrafi stosować poznane metody i narzędzia do krytycznej analizy wytworów komunikacji społecznej i interkulturowej oraz do interpretacji tekstów kultury 3.Posiada umiejętność prezentowania zagadnień związanych z komunikacją społeczną i interkulturową 4.Posiada umiejętność pisania prac akademickich z zakresu badań nad komunikacją społeczną i międzykulturową, o właściwej strukturze, kompozycji, budowie i argumentacji i z wykorzystaniem właściwych źródeł naukowych 5.Posiada umiejętność pracy w grupie, potrafi przyjmować różne role przy wykonywaniu wspólnych projektów i prowadzeniu dyskusji oraz wykazuje otwartość na nowe idee i gotowość do zmiany opinii w świetle przedstawionych argumentów |
Metody i kryteria oceniania: |
Sposoby oceniania: Egzamin pisemny Kolokwium pisemne Test Prezentacja multimedialna Ocena aktywności podczas dyskusji Kryteria oceniania: bardzo dobry (bdb; 5,0): o Znakomita znajomość pojęć, terminologii, teorii, metodologii, tradycji, kierunków, metod analizy i interpretacji rozwijanych w ramach badań z zakresu komunikacji społecznej i interkulturowej o Bardzo dobre umiejętności zastosowania poznanych metod i narzędzi do krytycznej analizy wytworów komunikacji społecznej i interkulturowej, interpretacji tekstów kultury oraz przygotowania i wygłaszania prezentacji, pisania prac akademickich z zakresu badań nad komunikacją społeczną i międzykulturową, pracy w grupie i prowadzenia dyskusji dobry plus (+db; 4,5): o Bardzo dobra znajomość pojęć, terminologii, teorii, metodologii, tradycji, kierunków, metod analizy i interpretacji rozwijanych w ramach badań z zakresu komunikacji społecznej i interkulturowej o dobre umiejętności zastosowania poznanych metod i narzędzi do krytycznej analizy wytworów komunikacji społecznej i interkulturowej, interpretacji tekstów kultury oraz przygotowania i wygłaszania prezentacji, pisania prac akademickich z zakresu badań nad komunikacją społeczną i międzykulturową, pracy w grupie i prowadzenia dyskusji o popełnianie drobnych błędów dobry (db; 4,0): o dobra znajomość pojęć, terminologii, teorii, metodologii, tradycji, kierunków, metod analizy i interpretacji rozwijanych w ramach badań z zakresu komunikacji społecznej i interkulturowej o dobre umiejętności zastosowania poznanych metod i narzędzi do krytycznej analizy wytworów komunikacji społecznej i interkulturowej, interpretacji tekstów kultury oraz przygotowania i wygłaszania prezentacji, pisania prac akademickich z zakresu badań nad komunikacją społeczną i międzykulturową i pracy w grupie o popełnianie okazjonalnych błędów dostateczny plus (+dst; 3,5) o dobra znajomość pojęć, terminologii, teorii, metodologii, tradycji, kierunków, metod analizy i interpretacji rozwijanych w ramach badań z zakresu komunikacji społecznej i interkulturowej o zadowalające umiejętności zastosowania poznanych metod i narzędzi do krytycznej analizy wytworów komunikacji społecznej i interkulturowej, interpretacji tekstów kultury oraz przygotowania i wygłaszania prezentacji, pisania prac akademickich z zakresu badań nad komunikacją społeczną i międzykulturową i pracy w grupie o popełnianie błędów dostateczny (dst; 3,0): o zadowalająca znajomość pojęć, terminologii, teorii, metodologii, tradycji, kierunków, metod analizy i interpretacji rozwijanych w ramach badań z zakresu komunikacji społecznej i interkulturowej o zadowalające umiejętności zastosowania poznanych metod i narzędzi do krytycznej analizy wytworów komunikacji społecznej i interkulturowej, interpretacji tekstów kultury oraz przygotowania i wygłaszania prezentacji, pisania prac akademickich z zakresu badań nad komunikacją społeczną i międzykulturową i pracy w grupie o popełnianie błędów niedostateczny (ndst; 2,0): o Brak znajomości pojęć, terminologii, teorii, metodologii, tradycji, kierunków, metod analizy i interpretacji rozwijanych w ramach badań z zakresu komunikacji społecznej i interkulturowej o Brak umiejętności zastosowania poznanych metod i narzędzi do krytycznej analizy wytworów komunikacji społecznej i interkulturowej, interpretacji tekstów kultury oraz brak umiejętności przygotowania i wygłaszania prezentacji, pisania prac akademickich z zakresu badań nad komunikacją społeczną i międzykulturową oraz pracy w grupie |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2021-03-01 - 2021-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT CW
WYK
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Kamila Dębowska-Kozłowska | |
Prowadzący grup: | Kamila Dębowska-Kozłowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Ćwiczenia - Zaliczenie z notą Wykład - Egzamin |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2022-02-24 - 2022-09-30 |
Przejdź do planu
PN KON
WT ŚR CZ PT WYK
|
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Kamila Dębowska-Kozłowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Konwersatorium - Zaliczenie z notą Wykład - Egzamin |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2023-02-27 - 2023-09-30 |
Przejdź do planu
PN WYK
CW
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Marcin Naranowicz | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Ćwiczenia - Zaliczenie z notą Wykład - Egzamin |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/2024" (w trakcie)
Okres: | 2024-02-26 - 2024-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Marcin Naranowicz | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Ćwiczenia - Zaliczenie z notą Wykład - Egzamin |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.