Gender w mediach
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 15-GWM-JIK-11 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Gender w mediach |
Jednostka: | Wydział Anglistyki |
Grupy: |
Moodle - przedmioty Szkoły Nauk o Języku i Literaturze |
Punkty ECTS i inne: |
3.00
|
Język prowadzenia: | język angielski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Kierunek studiów: | Filologia angielska Specjalizacja: Język i komunikacja w mediach i polityce |
Poziom przedmiotu: | II stopień |
Rok studiów (jeśli obowiązuje): | II rok |
Skrócony opis: |
(tylko po angielsku) This seminar is devoted to the study of the relationship between gender as a social practice and language use in the context of traditional and new media, with a particular emphasis put on the verbal and visual representation and construction of gender in advertising. In part 1 of the course, students will be introduced to the field of language and gender studies with a special focus on the social constructionist perspective as well as to various visual methodologies. In part 2 ‒ drawing on the methods of discourse analysis and critical discourse analysis ‒ we will be looking at how various femininities and masculinities are constructed, performed and resisted in the media contexts. Topics include: gender stereotypes; gender as performance; methods and methodology in analyzing gender in media texts; Feminist Critical Discourse Analysis; advertising and postfeminism; advertisement in late-modern consumer culture; gender in magazines; postfeminist media culture. |
Pełny opis: |
(tylko po angielsku) This seminar is devoted to the study of the relationship between gender as a social practice and language use in the context of traditional and new media, with a particular emphasis put on the verbal and visual representation and construction of gender in advertising. In the first part of the course, students will be introduced to the field of language and gender studies with a special focus on the social constructionist perspective as well as to various visual methodologies. In the second part of the course ‒ drawing on the methods of discourse analysis and critical discourse analysis ‒ we will be looking at how various femininities and masculinities are constructed, performed and resisted in the media contexts. Some of the topics include: gender stereotypes; gender as performance; methods and methodology in analyzing gender in media texts; Feminist Critical Discourse Analysis; advertising and postfeminism; advertisement in late-modern consumer culture; gender in magazines; postfeminist media culture. All in all, the seminar will explore why and how gender constitutes a relevant social category in media communication. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-02-28 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Joanna Pawelczyk | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie z notą
Ćwiczenia - Zaliczenie z notą |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-02-23 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie z notą
Konwersatorium - Zaliczenie z notą |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.