Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Gender w mediach

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 15-GWM-JIK-11
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Gender w mediach
Jednostka: Wydział Anglistyki
Grupy: Moodle - przedmioty Szkoły Nauk o Języku i Literaturze
Punkty ECTS i inne: 3.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: język angielski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Kierunek studiów:

Filologia angielska

Specjalizacja: Język i komunikacja w mediach i polityce

Poziom przedmiotu:

II stopień

Rok studiów (jeśli obowiązuje):

II rok

Skrócony opis: (tylko po angielsku)

This seminar is devoted to the study of the relationship between gender as a social practice and language use in the context of traditional and new media, with a particular emphasis put on the verbal and visual representation and construction of gender in advertising. In part 1 of the course, students will be introduced to the field of language and gender studies with a special focus on the social constructionist perspective as well as to various visual methodologies. In part 2 ‒ drawing on the methods of discourse analysis and critical discourse analysis ‒ we will be looking at how various femininities and masculinities are constructed, performed and resisted in the media contexts. Topics include: gender stereotypes; gender as performance; methods and methodology in analyzing gender in media texts; Feminist Critical Discourse Analysis; advertising and postfeminism; advertisement in late-modern consumer culture; gender in magazines; postfeminist media culture.

Pełny opis: (tylko po angielsku)

This seminar is devoted to the study of the relationship between gender as a social practice and language use in the context of traditional and new media, with a particular emphasis put on the verbal and visual representation and construction of gender in advertising. In the first part of the course, students will be introduced to the field of language and gender studies with a special focus on the social constructionist perspective as well as to various visual methodologies. In the second part of the course ‒ drawing on the methods of discourse analysis and critical discourse analysis ‒ we will be looking at how various femininities and masculinities are constructed, performed and resisted in the media contexts. Some of the topics include: gender stereotypes; gender as performance; methods and methodology in analyzing gender in media texts; Feminist Critical Discourse Analysis; advertising and postfeminism; advertisement in late-modern consumer culture; gender in magazines; postfeminist media culture. All in all, the seminar will explore why and how gender constitutes a relevant social category in media communication.

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/2021" (zakończony)

Okres: 2020-10-01 - 2021-02-28
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Joanna Pawelczyk
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie z notą
Ćwiczenia - Zaliczenie z notą

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/2022" (zakończony)

Okres: 2021-10-01 - 2022-02-23
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie z notą
Konwersatorium - Zaliczenie z notą
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.
ul. Wieniawskiego 1
61-712 Poznań
tel: +48 61 829 4000
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)