Adam Mickiewicz University, Poznań - Central Authentication System
Strona główna

Teaching English at the third and fourth stages of education (module 3.2)

General data

Course ID: 15-DJAN34EE-KN-12
Erasmus code / ISCED: (unknown) / (unknown)
Course title: Teaching English at the third and fourth stages of education (module 3.2)
Name in Polish: Dydaktyka języka angielskiego na III i IV etapie edukacyjnym (3.2)
Organizational unit: Faculty of English
Course groups: (in Polish) Moodle - przedmioty Szkoły Nauk o Języku i Literaturze
ECTS credit allocation (and other scores): 5.00 Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.
Language: English
Module type:

elective

Major:

English philology

(Optional module: "Teacher training")

Cycle of studies:

2nd cycle

Module learning aims:

(in Polish) C1. Przekazanie wiedzy z zakresu technik nauczania, oceniania oraz zasad planowania pracy nauczyciela języka angielskiego w gimnazjum i szkole ponadgimnazjalnej

C2. Utrwalenie wiedzy na temat podstawowych zasad nauczania języka w ramach podejścia komunikacyjnego i zadaniowego oraz zintegorwanego nauczania przedmiotowo-jezykowego

C3. Zapoznanie z podstawowymi zasadami planowania i organizacji treści nauczania w ramach kursu językowego oraz poszczególnych jednostek lekcyjnych

C4. Poszerzenie wiedzy na temat zasad dotyczących stosowania języka klasowego nauczyciela (w tym użycia języka ojczystego) podczas lekcji języka obcego

C5. Rozwinięcie znajomości zasad i technik wprowadzania i utrwalania nowego materiału językowego (słownictwo i struktury gramatyczne), nauczania wymowy oraz nauczania i rozwijania czterech sprawności językowych

C6. Rozwinięcie umiejętności oceniania i testowania postępów w nauce

C7. Doskonalenie umiejętności analizy, selekcji i projektowania materiałów dydaktycznych

C8. Wyrobienie umiejętności refleksyjnego podejścia do własnej pracy w zawodzie nauczyciela

C9. Zapoznanie z literaturą fachową (głównie w języku angielskim)

C10. Rozwinięcie umiejętności komunikacji i pracy w grupie


Year of studies (where relevant):

Year 2

Course module conducted remotely (e-learning):

(in Polish) nie

Pre-requisites in terms of knowledge, skills and social competences:

(in Polish) - zaliczenie modułu nauczycielskiego na studiach 1 stopnia

Information on where to find course materials:

(in Polish) platforma Moodle

Methods of teaching for learning outcomes achievement:

(in Polish) - wykład interaktywny z wykorzystaniem multimediów

-dyskusja na podstawie przeczytanej literatury

- analiza sytuacji klasowych

- analiza fragmentów lekcji (nagrania wideo, transkrypty)

- analiza materiałów dydaktycznych

- mikro-nauczanie


Student workload (ECTS credits):

8 ECTS (after both semesters)

Short description:

(First semester of a two-semester course. Next semester: 15-DJAN34EE-KN-22.)

Full description:

(First semester of a two-semester course. Next semester: 15-DJAN34EE-KN-22.)

Bibliography: (in Polish)

Ćwiczenia - Literatura podstawowa:

Richards, J.C. 2015. Key issues in language teaching. Cambridge: Cambridge University Press.

Thornbury, S. and P. Watkins. 2012. The CELTA Course. Cambridge: Cambridge Univesrity Press. (Trainee Book)

Literatura dodatkowa:

Brown, H.D. 2007. Teaching by principles. An interactive approach to language pedagogy. Englewood Cliffs, New Jersey: Prentice Hall Regents.

Harmer. Jeremy. 2007. How to teach English. New edition. Harlow: Longman.

Harmer, Jeremy. 2014. The practice of English language teaching. (5th edition.) Harlow: Pearson Education Limited.

Harmer, Jeremy. 2012. Essential teacher knowledge. Harlow: Pearson Longman.

Johnson, Keith. 2008. An introduction to foreign language learning and teaching. (2nd edition.) Harlow: Pearson Education Limited.

Spratt, Mary, Alan Pulverness and Melanie Williams. 2012. The TKT course. (2nd edition.) Cambridge: Cambridge University Press.

Ur, Penny. 2012. A course in language teaching. (2nd edition.) Cambridge: Cambridge University Press.

Learning outcomes: (in Polish)

Po zakończeniu modułu i potwierdzeniu osiągnięcia efektów kształcenia student/ka potrafi:

1. wymienić najważniejsze cele nauczania języka angielskiego w gimnazjum i szkole ponadgimnazjalnej w oparciu o Podstawę Programową

2. dobrać techniki nauczania właściwe dla danej grupy wiekowej

3. w sposób efektywny i odpowiedni do poziomu uczniów formułować wyjaśnienia, pytania, instrukcje i przekazywać informację zwrotną przy użyciu języka obcego i ojczystego

4. stosować właściwe techniki wprowadzające i utrwalające nowy materiał językowy (słownictwo i gramatyka)

5. zaplanować i stosować ćwiczenia rozwijające użycie różnych strategii uczenia się języka angielskiego

6. wymienić i stosować różne techniki prezentacji i utrwalania poprawnej wymowy

7. opisać zasady nauczania sprawności receptywnych i produkcyjnych i wymienić etapy lekcji rozwijającej te sprawności

8. wymienić różne techniki nauczania sprawności receptywnych i produkcyjnych i zaplanować lekcje rozwijające te sprawności

9. wymienić najważniejsze źródła błędów językowych i wyjaśnić przyczyny konkretnych błędów popełnianych przez uczniów

10. stosować różnorodne techniki poprawiania błędów w zależności o typu błędów i rodzaju ćwiczenia

11. wyjaśnić różnicę pomiędzy ocenianiem formującym a podsumowującym

12. wymienić rodzaje testów ze względu na ich funkcje

13. ocenić techniki testowania pod względem ich rzetelności, wiarogodności i praktyczności

14. zaprojektować testy testujące cztery sprawności językowe i podsystemy języka

15. krytycznie ocenić dostępne na rynku materiały dydaktyczne, zaadaptować je własnych potrzeb, zaprojektować własne materiały dydaktyczne

16. zaplanować różne typy lekcji z wykorzystaniem odpowiednio dobranych materiałów i pomocy audiowizualnych, w tym technologii informatycznych

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

Metody oceniania (F - formujące, P - podsumowujące):

F: ocena przygotowania do zajęć i udziału w dyskusji

F: zadania domowe

F: zadania obserwacyjne

F: plany lekcji

F: mikronauczanie

P: test zaliczeniowy

P: egzamin pisemny

Practical placement: (in Polish)

Praktyki pedagogiczne zgodne z Rozporządzeniem MNiSW z dnia 17 stycznia 2012

Classes in period "Academic year 2020/2021, winter semester" (past)

Time span: 2020-10-01 - 2021-02-28
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
classes, 30 hours more information
lecture, 30 hours more information
Coordinators: (unknown)
Group instructors: (unknown)
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Course - Graded credit
classes - Graded credit
lecture - Graded credit
Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by Adam Mickiewicz University, Poznań.
ul. Wieniawskiego 1
61-712 Poznań
tel: +48 61 829 4000
contact accessibility statement mapa serwisu USOSweb 7.0.4.0-2 (2024-05-20)