Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Dydaktyka języka angielskiego na II etapie edukacyjnym - badanie w działaniu (moduł 3.2)

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 15-DJAEEBD-ZL-12
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Dydaktyka języka angielskiego na II etapie edukacyjnym - badanie w działaniu (moduł 3.2)
Jednostka: Wydział Anglistyki
Grupy:
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: język polski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Kierunek studiów:

filologia angielska (studia niestacjonarne)

Poziom przedmiotu:

I stopień

Cele kształcenia:

1. Zdobycie oraz pogłębianie wcześniej zdobytej wiedzy w zakresie wybranych aspektów dydaktyki języka angielskiego

2. Wykształcenie umiejętności krytycznego czytania i omawiania specjalistycznych tekstów w zakresie dydaktyki języka angielskiego

3. Wyrobienie umiejętności

a) zadawania odpowiednich pytań oraz aktywnego udziału w dyskusji na zajęciach

b) przygotowania multimedialnej prezentacji i moderowanie dyskusji

4. Rozwinięcie umiejętności porównywania teorii w zakresie dydaktyki języka angielskiego

5. Wyrobienie umiejętności pisania prac naukowych w zakresie dydaktyki języka angielskiego i napisanie pracy dyplomowej z wykorzystaniem odpowiedniego formatu i stylu na wybrany temat w zakresie dydaktyki języka angielskiego

Rok studiów (jeśli obowiązuje):

III rok

Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji:

Podstawowa wiedza o językoznawstwie angielskim, znajomość języka angielskiego na poziomie B2

Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć:

Platforma Moodle, strona kursu

Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK:

- analiza wybranej literatury z zakresu dydaktyki języka angielskiego

- dyskusje na temat wybranych aspektów DJA

- prezentacje

Skrócony opis:

(Pierwszy semestr kursu dwusemestralnego. Następny semestr: 15-DJAEEBD-ZL-22.)

Pełny opis:

(Pierwszy semestr kursu dwusemestralnego. Następny semestr: 15-DJAEEBD-ZL-22.)

Tresci kształcenia:

1. Badanie w działaniu: definicje, etapy.

2. Wybór i sprecyzowanie tematu.

3. Badania skierowane na nauczyciela.

4. Badania skierowane na ucznia.

5. Badania lekcji, materiałów, technik nauczania.

6. Badania jakościowe i ilościowe.

7. Metody gromadzenia danych.

8. Dobór literatury i korzystanie ze źródeł (w tym sporządzanie notatek, wybór cytatów).

9. Tekst akademicki: cechy, redagowanie, cytowanie i parafraza.

10. Bibliografia, WA stylesheet.

Literatura:

Burns, Anne. 1999. Collaborative action research for English language teachers. Cambridge: Cambridge University Press.

Nunan, David. 1989. Understanding language classrooms. Hemel Hempstead: Prentice Hall International language Teaching.

Richards, Jack C. i Charles Lockhart. 1994. Reflective teaching in second language classrooms. Cambridge: Cambridge University Press.

Wallace, Michael J. 1998. Action research for language teachers. Cambridge: Cambridge University Press.

Wybrane artykuły z czasopism z zakresu nauczania języków obcych

Wybrane materiały on-line.

Literatura związana bezpośrednio z tematem pracy dyplomowej

Efekty uczenia się:

Po zakończeniu modułu i potwierdzeniu osiągnięcia efektów kształcenia student/ka:

1. potrafi czytać ze zrozumieniem i odpowiednio analizować (krytycznie) teksty naukowe (artykuły, monografie) w zakresie wybranych aspektów dydaktyki języka angielskiego,

2. legitymuje się wiedzą na temat wybranych aspektów dydaktyki języka angielskiego,

3. potrafi wyciągać krytyczne wnioski z omawianych tekstów oraz oceniać wypowiedzi ustne innych uczestników dyskusji,

4. potrafi przedstawiać wybrany problem naukowy prowadzić dyskusję na jego temat, przygotować prezentację zaprezentowaną na forum grupy, moderować dyskusję,

5. potrafi wykorzystać zdobyte umiejętności krytycznego czytania naukowych tekstów i analizy przy pisaniu pracy dyplomowej przy świadomości znaczenia praw autorskich,

6. potrafi napisać pracę dyplomową na wybrany temat w zakresie dydaktyki języka angielskiego z zachowaniem odpowiedniego stylu, struktury oraz formatu.

Metody i kryteria oceniania:

Metody oceniania:

1. aktywny udział w dyskusji na zajęciach;

2. wykonanie zadań na platformie Moodle

- quizy na podstawie zalecanej literatury

- notatki z 2 artykułów naukowych dotyczących tematyki seminarium

- opracowanie wybranego tematu na podstawie 3 wybranych źródeł

- przygotowanie bibliografii

3. przedstawienie planu pracy i szczegółowego opisu części badawczej pracy do końca stycznia

4. napisanie jednego rozdziału pracy do końca lutego

5. przygotowanie i przedstawienie prezentacji na temat omawiany w pracy;

6. napisanie drugiego rozdziału do końca kwietnia

7. dostarczenie całości pracy do końca czerwca

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.
ul. Wieniawskiego 1
61-712 Poznań
tel: +48 61 829 4000
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)