Dydaktyka języka angielskiego na II etapie edukacyjnym - badanie w działaniu (moduł 3.2)
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 15-DJAEEBD-ZL-12 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Dydaktyka języka angielskiego na II etapie edukacyjnym - badanie w działaniu (moduł 3.2) |
Jednostka: | Wydział Anglistyki |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | język polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Kierunek studiów: | filologia angielska (studia niestacjonarne) |
Poziom przedmiotu: | I stopień |
Cele kształcenia: | 1. Zdobycie oraz pogłębianie wcześniej zdobytej wiedzy w zakresie wybranych aspektów dydaktyki języka angielskiego 2. Wykształcenie umiejętności krytycznego czytania i omawiania specjalistycznych tekstów w zakresie dydaktyki języka angielskiego 3. Wyrobienie umiejętności a) zadawania odpowiednich pytań oraz aktywnego udziału w dyskusji na zajęciach b) przygotowania multimedialnej prezentacji i moderowanie dyskusji 4. Rozwinięcie umiejętności porównywania teorii w zakresie dydaktyki języka angielskiego 5. Wyrobienie umiejętności pisania prac naukowych w zakresie dydaktyki języka angielskiego i napisanie pracy dyplomowej z wykorzystaniem odpowiedniego formatu i stylu na wybrany temat w zakresie dydaktyki języka angielskiego |
Rok studiów (jeśli obowiązuje): | III rok |
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji: | Podstawowa wiedza o językoznawstwie angielskim, znajomość języka angielskiego na poziomie B2 |
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć: | Platforma Moodle, strona kursu |
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK: | - analiza wybranej literatury z zakresu dydaktyki języka angielskiego - dyskusje na temat wybranych aspektów DJA - prezentacje |
Skrócony opis: |
(Pierwszy semestr kursu dwusemestralnego. Następny semestr: 15-DJAEEBD-ZL-22.) |
Pełny opis: |
(Pierwszy semestr kursu dwusemestralnego. Następny semestr: 15-DJAEEBD-ZL-22.) Tresci kształcenia: 1. Badanie w działaniu: definicje, etapy. 2. Wybór i sprecyzowanie tematu. 3. Badania skierowane na nauczyciela. 4. Badania skierowane na ucznia. 5. Badania lekcji, materiałów, technik nauczania. 6. Badania jakościowe i ilościowe. 7. Metody gromadzenia danych. 8. Dobór literatury i korzystanie ze źródeł (w tym sporządzanie notatek, wybór cytatów). 9. Tekst akademicki: cechy, redagowanie, cytowanie i parafraza. 10. Bibliografia, WA stylesheet. |
Literatura: |
Burns, Anne. 1999. Collaborative action research for English language teachers. Cambridge: Cambridge University Press. Nunan, David. 1989. Understanding language classrooms. Hemel Hempstead: Prentice Hall International language Teaching. Richards, Jack C. i Charles Lockhart. 1994. Reflective teaching in second language classrooms. Cambridge: Cambridge University Press. Wallace, Michael J. 1998. Action research for language teachers. Cambridge: Cambridge University Press. Wybrane artykuły z czasopism z zakresu nauczania języków obcych Wybrane materiały on-line. Literatura związana bezpośrednio z tematem pracy dyplomowej |
Efekty uczenia się: |
Po zakończeniu modułu i potwierdzeniu osiągnięcia efektów kształcenia student/ka: 1. potrafi czytać ze zrozumieniem i odpowiednio analizować (krytycznie) teksty naukowe (artykuły, monografie) w zakresie wybranych aspektów dydaktyki języka angielskiego, 2. legitymuje się wiedzą na temat wybranych aspektów dydaktyki języka angielskiego, 3. potrafi wyciągać krytyczne wnioski z omawianych tekstów oraz oceniać wypowiedzi ustne innych uczestników dyskusji, 4. potrafi przedstawiać wybrany problem naukowy prowadzić dyskusję na jego temat, przygotować prezentację zaprezentowaną na forum grupy, moderować dyskusję, 5. potrafi wykorzystać zdobyte umiejętności krytycznego czytania naukowych tekstów i analizy przy pisaniu pracy dyplomowej przy świadomości znaczenia praw autorskich, 6. potrafi napisać pracę dyplomową na wybrany temat w zakresie dydaktyki języka angielskiego z zachowaniem odpowiedniego stylu, struktury oraz formatu. |
Metody i kryteria oceniania: |
Metody oceniania: 1. aktywny udział w dyskusji na zajęciach; 2. wykonanie zadań na platformie Moodle - quizy na podstawie zalecanej literatury - notatki z 2 artykułów naukowych dotyczących tematyki seminarium - opracowanie wybranego tematu na podstawie 3 wybranych źródeł - przygotowanie bibliografii 3. przedstawienie planu pracy i szczegółowego opisu części badawczej pracy do końca stycznia 4. napisanie jednego rozdziału pracy do końca lutego 5. przygotowanie i przedstawienie prezentacji na temat omawiany w pracy; 6. napisanie drugiego rozdziału do końca kwietnia 7. dostarczenie całości pracy do końca czerwca |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.