Dydaktyka języka angielskiego na II etapie edukacyjnym (moduł 3.2)
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 15-DJA-NA-23 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Dydaktyka języka angielskiego na II etapie edukacyjnym (moduł 3.2) |
Jednostka: | Wydział Anglistyki |
Grupy: |
Moodle - przedmioty Szkoły Nauk o Języku i Literaturze |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
|
Język prowadzenia: | język angielski |
Kierunek studiów: | filologia angielska specjalizacja nauczycielska |
Poziom przedmiotu: | I stopień |
Cele kształcenia: | C1 Przekazanie wiedzy z zakresu technik nauczania, oceniania oraz zasad planowania pracy nauczyciela języka angielskiego w szkole podstawowej C2 Rozwinięcie umiejętności nauczania wymowy C3 Rozwinięcie umiejętności stosowania różnorodnych technik nauczania oraz rozwijania czterech sprawności językowych C4 Rozwinięcie umiejętności oceniania i testowania postępów w nauce C5 Doskonalenie umiejętności analizy, selekcji i projektowania materiałów dydaktycznych C6 Doskonalenie umiejętności planowania lekcji C7 Wyrobienie umiejętności refleksyjnego podejścia do własnej pracy w zawodzie nauczyciela C8 Zapoznanie z literaturą fachową (głównie w języku angielskim C9 Rozwinięcie umiejętności komunikacji i pracy w grupie |
Rok studiów (jeśli obowiązuje): | III rok |
Moduł zajęć/przedmiotu prowadzony zdalnie (e-learning): | nie |
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji: | Zaliczenie modułu Dydaktyka języka angielskiego na II etapie edukacyjnym na 2 roku studiów |
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć: | Platforma Moodle |
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK: | • dyskusja na podstawie zaleconej literatury; • analiza materiałów dydaktycznych, ćwiczeń, testów; • projektowanie ćwiczeń, testów, materiałów, planów lekcji • praca w grupach; |
Nakład pracy studenta (punkty ECTS): | 5 |
Pełny opis: |
Treści kształcenia: 1. Nauczanie wymowy: cel i techniki 2. Nauczanie sprawności receptywnych – zasady ogólne 3. Rozwijanie sprawności słuchania 4. Rozwijanie sprawności czytania 5. Nauczanie sprawności produktywnych –zasady ogólne 6. Rozwijanie sprawności mówienia 7. Rozwijanie sprawności pisania 8. Podejścia do błędów językowych, sposoby przekazywania informacji zwrotnej, zasady i techniki poprawiania błędów 9. Ocenianie formalne i nieformalne, formujące i podsumowujące 10. Typy testów, cechy dobrego testu 11. Techniki testowania sprawności i podsystemów języka 12. Materiały dydaktyczne 13. Planowanie różnych typów lekcji, sekwencji lekcji i kursu językowego 14. Refleksyjny nauczyciel |
Literatura: |
Harmer. Jeremy. 2007. How to teach English. New edition. Harlow: Longman. Harmer, Jeremy. 2015. The practice of English language teaching. (5th edition.) Harlow: Pearson Education Limited. Harmer, Jeremy. 2012. Essential teacher knowledge. Harlow: Pearson Longman. Komorowska, Hanna. 2003. Metodyka nauczania języków obcych. Warszawa: Fraszka Edukacyjna. Moon, Jayne. 2002. Children learning English. Oxford: Macmillan. Scrivener, Jim. 2011. Learning teaching. (3rd edition.). Oxford: Macmillan. Sikora-Banasik, Dorota (ed.). 2009. Wczesnoszkolne nauczanie języków obcych. Zarys teorii i praktyki. Warszawa: CODN. Slattery, Mary and Jane Willis.2001. English for primary teachers. Oxford: Oxford University Press. Spratt, Mary, Alan Pulverness and Melanie Williams. 2012. The TKT course. (2nd edition.) Cambridge: Cambridge University Press. Szpotowicz, Magdalena and Małgorzata Szulc-Kurpaska. 2009. Teaching English to young learners. Warszawa: PWN Ur, Penny. 2012. A course in language teaching. (2nd edition.) Cambridge: Cambridge University Press. |
Efekty uczenia się: |
Po zakończeniu modułu (przedmiotu) i potwierdzeniu osiągnięcia efektów kształcenia student/ka potrafi: • wymienić i stosować różne techniki prezentacji i utrwalania poprawnej wymowy • opisać zasady nauczania sprawności receptywnych i produkcyjnych i wymienić etapy lekcji rozwijającej te sprawności • wymienić różne techniki nauczania sprawności receptywnych i produkcyjnych i zaplanować lekcje rozwijające te sprawności • wymienić najważniejsze źródła błędów językowych i wyjaśnić przyczyny konkretnych błędów popełnianych przez uczniów • stosować różnorodne techniki poprawiania błędów w zależności o typu błędów i rodzaju ćwiczenia • wyjaśnić różnicę pomiędzy ocenianiem formującym a podsumowującym • wymienić rodzaje testów ze względu na ich funkcje • ocenić techniki testowania pod względem ich rzetelności, wiarogodności i praktyczności • zaprojektować testy testujące cztery sprawności językowe i podsystemy języka • krytycznie ocenić dostępne na rynku materiały dydaktyczne • zaprojektować i wykonać własne materiały dydaktyczne • zaplanować różne typy lekcji i sekwencje lekcji |
Metody i kryteria oceniania: |
Metody oceniania (F - formatywne, P - podsumowujące): F: udział w dyskusji, F: przygotowanie ćwiczeń, testów, materiałów dydaktycznych, planów lekcji F:mikronauczanie P: egzamin pisemny |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-02-28 |
Przejdź do planu
PN CW
WT CW
ŚR CZ CW
CW
PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Anna Broszkiewicz, Jacek Rysiewicz, Urszula Zielińska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie z notą
Ćwiczenia - Zaliczenie z notą |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.