Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Dydaktyka języka angielskiego na II etapie edukacyjnym (moduł 3.2)

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 15-DJA-NA-23
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Dydaktyka języka angielskiego na II etapie edukacyjnym (moduł 3.2)
Jednostka: Wydział Anglistyki
Grupy: Moodle - przedmioty Szkoły Nauk o Języku i Literaturze
Punkty ECTS i inne: 2.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: język angielski
Kierunek studiów:

filologia angielska

specjalizacja nauczycielska

Poziom przedmiotu:

I stopień

Cele kształcenia:

C1 Przekazanie wiedzy z zakresu technik nauczania, oceniania oraz zasad planowania pracy nauczyciela języka angielskiego w szkole podstawowej

C2 Rozwinięcie umiejętności nauczania wymowy

C3 Rozwinięcie umiejętności stosowania różnorodnych technik nauczania oraz rozwijania czterech sprawności językowych

C4 Rozwinięcie umiejętności oceniania i testowania postępów w nauce

C5 Doskonalenie umiejętności analizy, selekcji i projektowania materiałów dydaktycznych

C6 Doskonalenie umiejętności planowania lekcji

C7 Wyrobienie umiejętności refleksyjnego podejścia do własnej pracy w zawodzie nauczyciela

C8 Zapoznanie z literaturą fachową (głównie w języku angielskim

C9 Rozwinięcie umiejętności komunikacji i pracy w grupie


Rok studiów (jeśli obowiązuje):

III rok

Moduł zajęć/przedmiotu prowadzony zdalnie (e-learning):

nie

Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji:

Zaliczenie modułu Dydaktyka języka angielskiego na II etapie edukacyjnym na 2 roku studiów


Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć:

Platforma Moodle

Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK:

• dyskusja na podstawie zaleconej literatury;

• analiza materiałów dydaktycznych, ćwiczeń, testów;

• projektowanie ćwiczeń, testów, materiałów, planów lekcji

• praca w grupach;

Nakład pracy studenta (punkty ECTS):

5

Pełny opis:

Treści kształcenia:

1. Nauczanie wymowy: cel i techniki

2. Nauczanie sprawności receptywnych – zasady ogólne

3. Rozwijanie sprawności słuchania

4. Rozwijanie sprawności czytania

5. Nauczanie sprawności produktywnych –zasady ogólne

6. Rozwijanie sprawności mówienia

7. Rozwijanie sprawności pisania

8. Podejścia do błędów językowych, sposoby przekazywania informacji zwrotnej, zasady i techniki poprawiania błędów

9. Ocenianie formalne i nieformalne, formujące i podsumowujące

10. Typy testów, cechy dobrego testu

11. Techniki testowania sprawności i podsystemów języka

12. Materiały dydaktyczne

13. Planowanie różnych typów lekcji, sekwencji lekcji i kursu językowego

14. Refleksyjny nauczyciel

Literatura:

Harmer. Jeremy. 2007. How to teach English. New edition. Harlow: Longman.

Harmer, Jeremy. 2015. The practice of English language teaching. (5th edition.) Harlow: Pearson Education Limited.

Harmer, Jeremy. 2012. Essential teacher knowledge. Harlow: Pearson Longman.

Komorowska, Hanna. 2003. Metodyka nauczania języków obcych. Warszawa: Fraszka Edukacyjna.

Moon, Jayne. 2002. Children learning English. Oxford: Macmillan.

Scrivener, Jim. 2011. Learning teaching. (3rd edition.). Oxford: Macmillan.

Sikora-Banasik, Dorota (ed.). 2009. Wczesnoszkolne nauczanie języków obcych. Zarys teorii i praktyki. Warszawa: CODN.

Slattery, Mary and Jane Willis.2001. English for primary teachers. Oxford: Oxford University Press.

Spratt, Mary, Alan Pulverness and Melanie Williams. 2012. The TKT course. (2nd edition.) Cambridge: Cambridge University Press.

Szpotowicz, Magdalena and Małgorzata Szulc-Kurpaska. 2009. Teaching English to young learners. Warszawa: PWN

Ur, Penny. 2012. A course in language teaching. (2nd edition.) Cambridge: Cambridge University Press.

Efekty uczenia się:

Po zakończeniu modułu (przedmiotu) i potwierdzeniu osiągnięcia efektów kształcenia student/ka potrafi:

• wymienić i stosować różne techniki prezentacji i utrwalania poprawnej wymowy

• opisać zasady nauczania sprawności receptywnych i produkcyjnych i wymienić etapy lekcji rozwijającej te sprawności

• wymienić różne techniki nauczania sprawności receptywnych i produkcyjnych i zaplanować lekcje rozwijające te sprawności

• wymienić najważniejsze źródła błędów językowych i wyjaśnić przyczyny konkretnych błędów popełnianych przez uczniów

• stosować różnorodne techniki poprawiania błędów w zależności o typu błędów i rodzaju ćwiczenia

• wyjaśnić różnicę pomiędzy ocenianiem formującym a podsumowującym

• wymienić rodzaje testów ze względu na ich funkcje

• ocenić techniki testowania pod względem ich rzetelności, wiarogodności i praktyczności

• zaprojektować testy testujące cztery sprawności językowe i podsystemy języka

• krytycznie ocenić dostępne na rynku materiały dydaktyczne

• zaprojektować i wykonać własne materiały dydaktyczne

• zaplanować różne typy lekcji i sekwencje lekcji

Metody i kryteria oceniania:

Metody oceniania (F - formatywne, P - podsumowujące):

F: udział w dyskusji,

F: przygotowanie ćwiczeń, testów, materiałów dydaktycznych, planów lekcji

F:mikronauczanie

P: egzamin pisemny

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/2021" (zakończony)

Okres: 2020-10-01 - 2021-02-28
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Anna Broszkiewicz, Jacek Rysiewicz, Urszula Zielińska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie z notą
Ćwiczenia - Zaliczenie z notą
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.
ul. Wieniawskiego 1
61-712 Poznań
tel: +48 61 829 4000
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)