Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Reklama telewizyjna

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 14-PPS2RRTV11
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Reklama telewizyjna
Jednostka: Wydział Nauk Politycznych i Dziennikarstwa
Grupy: Politologia - studia II stopnia - wykaz przedmiotów
Politologia - wykaz przedmiotów
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: język polski
Rodzaj przedmiotu:

fakultatywne

Kierunek studiów:

POLITOLOGIA – kierunek OGÓLNOAKADEMICKI

Poziom przedmiotu:

II stopień

Cele kształcenia:

C1 – Zdobycie wiedzy na temat procesów twórczych w reklamie telewizyjnej

C2 – Nabycie umiejętności wstępnego projektowania i realizowania przekazów audiowizualnych w komunikacji marketingowej

C3 - Pozyskanie kompetencji społecznych umożliwiających wykorzystywanie reguł sztuki reklamy w praktyce zawodowej


Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji:

Student, który rozpoczyna zajęcia z modułu:

- ma podstawową wiedzę o społeczeństwie, państwie i prawie;

- potrafi wyszukiwać informacje w różnych źródłach i opracowaniach;

- ma potrzebę poszerzenia wiedzy o życiu społecznym i przekazywania jej innym;

- rozumie znaczenie takiej wiedzy w pracy zawodowej.

Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć:

Literatura i inne materiały do zajęć znajdują się w Bibliotece Wydziału Nauk Politycznych i Dziennikarstwa UAM.

Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK:

case study, dyskusja, ćwiczenia przedmiotowe

Nakład pracy studenta (punkty ECTS):

Godziny zajęć (wg planu studiów) z nauczycielem 15

Praca własna studenta:

Przygotowanie do zajęć i kolokwium 5

Czytanie wskazanej literatury 5

Przygotowanie pracy pisemnej, raportu, prezentacji, demonstracji, itp. 5

SUMA GODZIN 30

LICZBA PUNKTÓW ECTS DLA ZAJĘĆ/PRZEDMIOTU 1

Pełny opis:

TK_01 - Reklama telewizyjne na tle zjawisk społecznych i kulturowych (P_W01, P_W02, P_K01)

TK_02 –Techniki twórczego myślenia i pracy zespołowej w branżach kreatywnych (P_W02, P_U01, P_U02, P_K01)

TK_03 – Struktura i elementy reklamy telewizyjnej (P_U01, P_U02, P_K01)

TK_04 - Chwyty kreatywne w budowaniu przesłania przekazów audiowizualnych (P_U01, P_U02, P_K01)

TK_05 - Reżyser na planie spotu reklamowego, społecznego i politycznego (P_W01, P_U01, P_U02)

TK_06 – Sterowanie wizerunkiem polityka w medium telewizyjnym (P_K01, P_K02)

TK_07 – Metodyka oddziaływania obrazu i dźwięku w przekazie wartości (P_W02, P_U01, P_K01)

TK_08 - Dyskusyjne tworzeniu idei przekazu telewizyjnego (P_W01, P_K01, P_K02)

TK_09 – Techniki telewizyjnej gry aktorskiej praktycznym zastosowaniu marketingu politycznego (P_W02, P_K01)

TK_10 – Metafory i analogie w pracy kreatora spotów wyborczych (P_W02, P_K01)

Literatura:

LITERATURA PODSTAWOWA:

- Grębowiec J., Pragmatyka reklamy, Universitas 2017

- Murdoch A., Kreatywność w reklamie, PWN Warszawa 2019

- Nęcka E., Psychologia twórczości, GWP 2012

LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA:

- Benedikt A., Reklama jako proces komunikacji, Wrocław 2004

- Bralczyk J., Język na sprzedaż, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne -Naukowe 2008

- Cialdini Robert B., Wywieranie wpływu na ludzi. Teoria i praktyka, GWP Gdańsk 2016

- Cymanow-Sosin K., Metafory we współczesnej reklamie, Wydawnictwo Naukowe Grado 2010

- Duda A., Język mitu w reklamie, Wydawnictwo KUL, Lublin 2010

- Grzybczyk K., Prawo reklamy, Wolters Kluwer 2012

- Jabłoński A., Skuteczna reklama na Facebook, wyd: Grupa Marketer 2019

- Jastrzębski J. Przestrzenie mediów i dziennikarstwa, Wydawnictwo UJ, Kraków 2019

Efekty uczenia się:

P_W01 - Student zna i rozumie rolę reklamy telewizyjnej w obszarze marketingu politycznego (K_W11, K_W12, K_W13)

P_W02 - Student zna i rozumie dynamikę rozwoju technik reklamowych i wiąże je z potrzebami promowania wartości życia społeczno-politycznego (K_W08, K_W11, K_W13)

P_U01 - Absolwent potrafi zanalizować i trafnie zinterpretować cele kampanii telewizyjnej uwzględniając ich realizację w życiu konkretnych środowisk. (K_U01, K_U02, K_U06, K_U07)

P_U02 - Absolwent potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę w tworzeniu scenariuszy reklamy telewizyjnej (K_U08, K_U09, K_U13)

P_K01 - Absolwent jest gotów do podjęcia współpracy z zespołami kreatywnymi w agencjach reklamowych oraz w organizacjach specjalizujących się w budowaniu wizerunku (K_K02, K_K03, K_K04, K_K10)

P_K02 - Absolwent jest gotów do podjęcia roli doradcy politycznego w zakresie kreowania medialnego wizerunku osób i organizacji (K_K07, K_K08, K_K12)

Metody i kryteria oceniania:

OCENA FORMUJĄCA – ocena ciągła na podstawie aktywności i obecności na zajęciach

OCENA PODSUMOWUJĄCA – praca pisemna w postaci projektu, kolokwium ustne.

KRYTERIA OCENIANIA:

5,0 - znakomita wiedza, bardzo dobrze opanowane umiejętności oraz wykształcone kompetencje personalne i społeczne

4,5 - pogłębiona wiedza, dobrze wyuczone umiejętności oraz wykształcone kompetencje personalne i społeczne

4,0 - dobra wiedza, dobrze wyuczone umiejętności oraz wykształcone kompetencje personalne i społeczne

3,5 - zadawalająca wiedza, wyuczone umiejętności oraz kompetencje personalne i społeczne

3,0 - podstawowa wiedza, opanowane najważniejsze umiejętności oraz wykształcone podstawowe kompetencje personalne i społeczne

2,0 - niezadawalająca wiedza, nieopanowane umiejętności oraz niewykształcone kompetencje personalne i społeczne

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.
ul. Wieniawskiego 1
61-712 Poznań
tel: +48 61 829 4000
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)