Podstawy reklamy
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 14-PPS2RPOR11 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Podstawy reklamy |
Jednostka: | Wydział Nauk Politycznych i Dziennikarstwa |
Grupy: |
Politologia - studia II stopnia - wykaz przedmiotów Politologia - wykaz przedmiotów |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | język polski |
Rodzaj przedmiotu: | fakultatywne |
Kierunek studiów: | POLITOLOGIA – kierunek OGÓLNOAKADEMICKI |
Poziom przedmiotu: | II stopień |
Cele kształcenia: | C1 – Zdobycie wiedzy na temat procesów twórczych w reklamie ze szczególnym uwzględnieniem kontekstów życia politycznego C2 – Nabycie umiejętności wstępnego projektowania przekazów audiowizualnych w komunikacji marketingowej C3 - Pozyskanie kompetencji społecznych umożliwiających wykorzystywanie reguł sztuki reklamy w komunikacji politycznej |
Rok studiów (jeśli obowiązuje): | I rok |
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji: | Student, który rozpoczyna zajęcia z modułu: - ma podstawową wiedzę o społeczeństwie, państwie i prawie; - potrafi wyszukiwać informacje w różnych źródłach i opracowaniach; - ma potrzebę poszerzenia wiedzy o życiu społecznym i przekazywania jej innym; - rozumie znaczenie takiej wiedzy w pracy zawodowej. |
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć: | Biblioteka WNPiD |
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK: | wykład konwersatoryjny, case study, dyskusja, ćwiczenia przedmiotowe |
Nakład pracy studenta (punkty ECTS): | Godziny pracy z wykładowcą: 30 Praca własna studenta: Przygotowanie do zajęć 20 Czytanie wskazanej literatury 15 Przygotowanie pracy pisemnej, raportu, prezentacji, demonstracji, itp. 15 Przygotowanie projektu 10 Przygotowanie pracy semestralnej 10 Przygotowanie do egzaminu / zaliczenia 20 Suma: 120h - 4 ECTS |
Pełny opis: |
TK_01 - Komunikat reklamowy na tle zjawisk społecznych i kulturowych (P_W01, P_W02, P_K01) TK_02 –Techniki twórczego myślenia i pracy zespołowej w branżach kreatywnych (P_W02, P_U01, P_U02, P_K01) TK_03 – Struktura i elementy reklamy telewizyjnej (P_U01, P_U02, P_K01) TK_04 – Struktura i elementy reklamy radiowej (P_U01, P_U02, P_K01) TK_05 - Chwyty kreatywne w budowaniu przesłania przekazów audiowizualnych (P_U01, P_U02, P_K01) TK_06 – Polityk jako bohater narracji filmowej (P_W01, P_W02, P_K02) TK_07 - Reżyser na planie spotu reklamowego, społecznego i politycznego (P_W01, P_U01, P_U02) TK_08 – Sterowanie wizerunkiem polityka i praca doradcy medialnego (P_K01, P_K02) TK_09 – Metodyka oddziaływania obrazu i dźwięku w przekazie wartości (P_W02, P_U01, P_K01) TK_10 - Partycypacyjny udział elektoratu w tworzeniu idei przekazu (P_W01, P_K01, P_K02) TK_11 – Techniki gry aktorskiej w zastosowaniu marketingu politycznego (P_W02, P_K01) TK_12 – Metafory i analogie w pracy kreatora spotów wyborczych (P_W02, P_K01) |
Literatura: |
LITERATURA PODSTAWOWA: - Grębowiec J., Pragmatyka reklamy, Universitas 2017 - Murdoch A., Kreatywność w reklamie, PWN Warszawa 2019 - Nęcka E., Psychologia twórczości, GWP 2012 LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA: - Benedikt A., Reklama jako proces komunikacji, Wrocław 2004 - Bralczyk J., Język na sprzedaż, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne -Naukowe 2008 - Cialdini Robert B., Wywieranie wpływu na ludzi. Teoria i praktyka, GWP Gdańsk 2016 - Cymanow-Sosin K., Metafory we współczesnej reklamie, Wydawnictwo Naukowe Grado 2010 - Duda A., Język mitu w reklamie, Wydawnictwo KUL, Lublin 2010 - Grzybczyk K., Prawo reklamy, Wolters Kluwer 2012 - Jabłoński A., Skuteczna reklama na Facebook, wyd: Grupa Marketer 2019 - Jastrzębski J. Przestrzenie mediów i dziennikarstwa, Wydawnictwo UJ, Kraków 2019 |
Efekty uczenia się: |
P_W01 - Student zna i rozumie rolę działań reklamowych w obszarze marketingu politycznego (K_W11, K_W12, K_W13) P_W02 - Student zna i rozumie dynamikę rozwoju technik reklamowych i wiąże je z potrzebami promowania wartości życia społeczno-politycznego (K_W08, K_W11, K_W13) P_U01 - Absolwent potrafi zanalizować i trafnie zinterpretować cele kampanii promocyjnej uwzględniając jej obecność w życiu konkretnych środowisk. (K_U01, K_U02, K_U06, K_U07) P_U02 - Absolwent potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę w tworzeniu scenariuszy reklamy telewizyjnej oraz radiowej (K_U08, K_U09, K_U13) P_K01 - Absolwent jest gotów do podjęcia współpracy z zespołami kreatywnymi w agencjach reklamowych specjalizujących się w budowaniu wizerunku polityków i instytucji życia społecznego (K_K02, K_K03, K_K04, K_K10) P_K02 - Absolwent jest gotów do podjęcia roli doradcy politycznego w zakresie kreowania medialnego wizerunku osób i organizacji (K_K07, K_K08, K_K12) |
Metody i kryteria oceniania: |
OCENA FORMUJĄCA – ocena ciągła na podstawie aktywności i obecności na zajęciach OCENA PODSUMOWUJĄCA – praca pisemna w postaci projektu, kolokwium ustne. KRYTERIA OCENIANIA: 5,0 - znakomita wiedza, bardzo dobrze opanowane umiejętności oraz wykształcone kompetencje personalne i społeczne 4,5 - pogłębiona wiedza, dobrze wyuczone umiejętności oraz wykształcone kompetencje personalne i społeczne 4,0 - dobra wiedza, dobrze wyuczone umiejętności oraz wykształcone kompetencje personalne i społeczne 3,5 - zadawalająca wiedza, wyuczone umiejętności oraz kompetencje personalne i społeczne 3,0 - podstawowa wiedza, opanowane najważniejsze umiejętności oraz wykształcone podstawowe kompetencje personalne i społeczne 2,0 - niezadawalająca wiedza, nieopanowane umiejętności oraz niewykształcone kompetencje personalne i społeczne |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.