Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Badania marketingowe

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 14-PPS2RBAM11
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Badania marketingowe
Jednostka: Wydział Nauk Politycznych i Dziennikarstwa
Grupy: Moodle - przedmioty Szkoły Nauk Społecznych
Politologia - studia II stopnia - wykaz przedmiotów
Politologia - wykaz przedmiotów
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: język polski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Kierunek studiów:

Politologia - studia II stopnia

Poziom przedmiotu:

II stopień

Cele kształcenia:

C1 Zapoznanie studentów z rola informacji ze źródeł pierwotnych i wtórnych w podejmowaniu decyzji marketingowych.

C2 Przekazanie studentom systematycznej wiedzy dotyczącej istoty, funkcji i etapów badań marketingowych.

C3 Zapoznanie studentów z kluczowymi obszarami badań, celami i specyfika badań, w tym w internecie.

C4 Przekazanie wiedzy z zakresu stosowania metod i technik w badaniach z rozróżnieniem procedur dla badań ilościowych i jakościowych.

C5 Zapoznanie studentów z zasadami projektowania badania, pomiaru i weryfikacji danych.

C6 Kształtowanie umiejętności budowanie instrumentu pomiarowego stosowania procedury badania i przygotowania raportu .

Rok studiów (jeśli obowiązuje):

II rok

Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji:

Wiedza z podstaw marketingu, znajomości metodologii badań społecznych.

Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć:

Biblioteka WNPiD

Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK:

Ćwiczenia i metoda projektowa

Nakład pracy studenta (punkty ECTS):

Ćwiczenia - 30 godzin


zajęcia z udziałem nauczyciela - 30h

przygotowanie do zaliczenia- 30 h

praca własna studenta 30 h

Suma punktów ECTS - 3

Skrócony opis:

Treści wykładów obejmują problematykę dotyczącą definiowania badań marketingowych, celów badania i wykorzystania wyników badań w procesie podejmowania decyzji marketingowych. Problematyka zajęć koncentruje się na metodyce prowadzenia badań, etapach tego procesu i wykorzystania metod i technik do realizacji zadań badawczych. Treść zajęć przygotowuje studenta do czytania wniosków i rekomendacji i do prowadzenia samodzielnych badań rynkowych, weryfikacji uzyskanych danych , przygotowania i prezentacji raportu z badań.

Pełny opis:

T_K01 Miejsce informacji w podejmowaniu decyzji marketingowych

Marketingowe systemy informacyjne w organizacji.(P+W01, P_W02, P_U01, P_K02)

T_K02 Pojęcie badań marketingowych, ich funkcje i użyteczność wyników, główne obszary badań (P_W01,P_W02, P_W02, P_K02

T_K03 Etapy procesu badania marketingowego P_W02, P_U02, P_K02,)

T_K04 Pomiar, budowa skal,konstrukcja instrumentu pomiarowego (P+W02, P_W03, P_U01, P_K02 )

T_K05 Gromadzenie, weryfikacja i analiza danych pierwotnych i wtórnych w procesie badań rynkowych ( P_W02, P_U02, PK02)

T_K06 Metody i techniki badań ilościowych i jakościowych . Przegląd metod i zasad ich doboru (P_W01, P_W02, P_U02, P_K01 )

T_K07 Wykorzystanie metod ilośc0iwych w badaniu rynku ( P_W02, P_W03, PU_02, P+K02)

T_K08 Charakterystyka metod i technik jakościowych - cechy i procedury (P_W02, P_W03, P_U)02, P_U03, P_K02)

T_K09 Zastosowanie metod obserwacji i eksperymentu w badaniach marketingowych (P_W02, P_W03, P_U01,P_K02)

T_K10 wykorzystanie technik projekcyjnych w badaniach marketingowych( P_W02, P_W03, P_U01 P_K02 )

T_K11 Zastosowanie danych z pomiarów fizjologicznych i neuromarketingowych

w podejmowaniu decyzji marketingowych P_W01, P_W02,P_U01, P_K02)

T_K12 Metody badania marki ( P_W01, P_W02, P_U01, P_K02)

T_K13 Pomiar skuteczności kampanii reklamowych P_W01, P_W02, P_U01, P_K01)

T_K14 Projektowanie i realizacja badanie marketingowego w zespole studenckim P_W01, P_W03, P_Uo1, PU02, P_K01,)

T_K15 Przygotowanie i prezentacja raportu z badań (P_W02, P_W03, P_U01, P_U03, P_K01)

Literatura:

1. Kaczmarczyk S., Zastosowanie badań marketingowych PWE, Warszawa 2007

2. Kaczmarek M.,Olejnik I.,Springer A., Badania jakościowe, metody i zastosowania, CeDeWU, Warszawa 2013

, 3.. Kaden R., Badania marketingowe, PWE Warszawa 2008

4. Kędzior Z, Karcz K. , Badania marketingowe w praktyce, PWE, Warszawa 2009

5. Mazurek - Łopacińska K. / red/, Badania Marketingowe PWN, Warszawa 2016

6. Maison D., Noga-Bogomilski A., Badania Marketingowe, Wyd Psycholog. Gdańsk 2007

7. Kall J., Budowanie silnej mark, Wyd. AE Poznań 2009

Efekty uczenia się:

P_W01 Student posiada wiedzę z zakresu istoty, celów i obszarów badań marketingowych,(K_W06, K_W11, K_U02, K_U01, K_K02 )

P_W02 Zna procedury badawcze, wykorzystuje w niej właściwe metody i techniki (K_W06, K_W08, K_U01, K_U04, K_K09)

P_W03, Posiada wiedzę z zakresu budowania skal i narzędzi pomiarowych w badaniach ilościowych i jakościowych (K_W06, K_W01, K_U01, K_U04, K_K01)

P_U01 Projektuje założenia do badania, realizuje je w oparciu właściwe procedury badawcze (K_w04, K_W08, K_U04, K_U07, K_K08 )

P_U02 Weryfikuje i analizuje wyniki badań własnych (K_W08, K_W11, K_U01, K_U07 K_K04 )

P_U03 Przygotowuje report z badań i operacjonaliizuje wnioski z nich wynikające ( K_W06, K-W08, K_U07, K_U08, K_K08)

P_K02 Potrafi współpracować i kierować zespołem badawczym w zakresie realizacji założonych celów ( K_W06, K_W08, K_U04, K_U07, K_K02, K_K05 )

P_K02 Przyjmuje postawę otwartości i twórczego krytycyzmu przyswojonej nowej wiedzy (K_W02. K_W04, K_U06, K_K01 )

Metody i kryteria oceniania:

Metoda podsumowująca: test

5.0 - znakomita wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne w zakresie treści kształcenia, zawartych w programie przedmiotu

4.5 - bardzo dobra wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne w zakresie treści kształcenia, zawartych w programie przedmiotu

4.0 - dobra wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne w zakresie treści kształcenia, zawartych w programie przedmiotu

3.5 - zadawalająca wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne w zakresie treści kształcenia, zawartych w programie przedmiotu

3.0 - zadawalająca wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne w zakresie treści kształcenia, zawartych w programie przedmiotu

2.0 - niezadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne w zakresie treści kształcenia, zawartych w programie przedmiotu

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.
ul. Wieniawskiego 1
61-712 Poznań
tel: +48 61 829 4000
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)