Psychologia reklamy
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 14-DPS2RPSR11 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Psychologia reklamy |
Jednostka: | Wydział Nauk Politycznych i Dziennikarstwa |
Grupy: |
Moodle - przedmioty Szkoły Nauk Społecznych |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
1.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | język polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Kierunek studiów: | Dziennikarstwo i Komunikacja Społeczna |
Poziom przedmiotu: | II stopień |
Cele kształcenia: | - przekazanie wiedzy na temat mechanizmów psychologicznych leżących u podstaw tworzenia i odbioru przekazów reklamowych - wykształcenie umiejętności tworzenia skutecznych przekazów reklamowych - wykształcenie umiejętności krytycznej oceny przekazów reklamowcyh |
Rok studiów (jeśli obowiązuje): | I rok |
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji: | brak |
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć: | materiały dostępne w bibliotece WNPiD |
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK: | wykład konwersatoryjny, analiza przekazów audiowizualnych |
Pełny opis: |
TK_01. Reklama jako komunikowanie perswazyjne (nadawca, odbiorca, komunikat oraz kontekst w przekazie reklamowym) TK_02. Podstawowe mechanizmy psychologiczne reklamy (warunkowanie klasyczne oraz instrumentalne, efekt czystej ekspozycji, przekaz podprogowy) TK_03. Psychologiczne podejście do badania konsumenta TK_04. Procesy poznawcze w reklamie cz. I. (pojęcie, uwagi, podstawowe właściwości uwagi a odbiór reklamy) TK_05. Procesy poznawcze w reklamie cz. II (spostrzeganie, złudzenia optyczne) TK_06. Procesy poznawcze w reklamie cz. III (rodzaje pamięci, zapamiętywanie, przechowywanie i odtwarzanie a odbiór reklamy) TK_07. Rola pamięci utajonej w odbiorze reklamy TK_08. Procesy emocjonalne i motywacyjne w reklamie TK_09. Proces decyzyjny oraz rola reklamy w procesie decyzyjnym konsumenta |
Literatura: |
Literatura podstawowa Doliński D. (2003), Psychologiczne mechanizmy reklamy, Gdańsk: GWP Falkowski A. (2009), Psychologia zachowań konsumenckich, Gdańsk: GWP Literatura uzupełniająca: Heath R. (2013), Uwieść podświadomość. Psychologia reklamy, Gdańsk: GWP. Kozłowska A. (2011), Reklama. Techniki perswazyjne, Warszawa: Oficyna Wydawnicza SGH. Stasiuk K., Maison D. (2013), Psychologia konsumenta, Warszawa: PWN. |
Efekty uczenia się: |
P_W01 Zna podstawowe mechanizmy psychologiczne, na których opiera się przekaz reklamowy P_W02 Potrafi opisać, w jaki sposób powinno budować się skuteczne przekazy reklamowe P_U01 Potrafi ocenić przekazy reklamowe pod kątem wykorzystania zasad psychologicznych determinujacych ich skuteczność P-U02 Potrafi wykorzystać wiedzę z zakresu psychologii do budowy skutecznych przekazów reklamowych P_K01 Posiada kompetencje potrzebne do udziału w dyskusji na temat przekazów reklamowych i skutków ich oddzialywania na odbiorcę P_K02 Posiada kompetencję do pracy w zespole przy konstrukcji i ocenie przekazów reklamowych |
Metody i kryteria oceniania: |
egzamin pisemny - pytania problemowe połączone z krytyczną analizą reklamy według wskazanych wytycznych |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2021-03-01 - 2021-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Beata Pająk-Patkowska | |
Prowadzący grup: | Beata Pająk-Patkowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie z notą
Wykład - Zaliczenie z notą |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2022-02-24 - 2022-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Beata Pająk-Patkowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie z notą
Ćwiczenia - Zaliczenie z notą |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2023-02-27 - 2023-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Beata Pająk-Patkowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie z notą
Ćwiczenia - Zaliczenie z notą |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.