Marketing
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 14-DPS2RMAR11 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Marketing |
Jednostka: | Wydział Nauk Politycznych i Dziennikarstwa |
Grupy: |
E-learning - przedmioty Wydziału Nauk Politycznych i Dziennikarstwa Moodle - przedmioty Szkoły Nauk Społecznych |
Punkty ECTS i inne: |
4.00
LUB
5.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | język polski |
Kierunek studiów: | Dziennikarstwo i komunikacja społeczna |
Poziom przedmiotu: | II stopień |
Cele kształcenia: | C1 - nabycie wiedzy o orientacji marketingowej, produkcie, marce oraz ich roli na rynku. C2 - przekazanie wiedzy o formach marketingu. C3 - uświadomienie studentom znaczenia właściwego rozpoznania potrzeb klientów oraz znalezienia sposobu ich zaspokojenia. |
Rok studiów (jeśli obowiązuje): | I rok |
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji: | Student, który rozpoczyna zajęcia z modułu: - ma podstawową wiedzę z zakresu marketingu; - potrafi wyszukiwać informacje w różnych źródłach i opracowaniach; - ma potrzebę poszerzenia wiedzy o życiu społecznym; - rozumie znaczenie takiej wiedzy w pracy zawodowej. |
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć: | Literatura i inne materiały do zajęć znajdują się w Bibliotece Wydziału Nauk Politycznych i Dziennikarstwa UAM. |
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK: | Wykład konwersatoryjny, wykład z wykorzystaniem multimediów, dyskusja dydaktyczna, case studies, cykl Kolba, prezentacja i analiza materiałów video. |
Nakład pracy studenta (punkty ECTS): | Godziny zajęć (wg planu studiów) z nauczycielem – 30h. Przygotowanie do zajęć - 20h Lektura tekstów - 10h Łącznie: 60h Punkty ECTS: 0 lub 5 lub 4 |
Pełny opis: |
TK_01 - ewolucja orientacji marketingowych (P_W01, P_W02, P_U01, P_U02, P_K01, P_K03). TK_02 - wymiary znaczeniowe produktu (P_W01, P_W02, P_U01, P_U02, P_K01, P_K03). TK_04 - marka i zarządzanie nią (P_W01, P_W02, P_U01, P_U02, P_K01, P_K03). TK_05 - lojalność klienta i znaczenie utrzymania klienta w zadowoleniu (P_W01, P_W02, P_U01, P_U02, P_K01, P_K03). TK_06 - psychografia jako próba zmierzenia stylu życia klientów (P_W02, P_U01, P_U03, P_K01, P_K03). TK_07 - content marketing (P_W02, P_U01, P_U03, P_K01, P_K03). TK_08 - viral marketing (P_W02, P_U01, P_U03, P_K01, P_K03) TK_09 - buzz marketing (P_W02, P_U01, P_U03, P_K01, P_K03) TK_10 - branded journalism (P_W02, P_U01, P_U03, P_K01, P_K03) TK_11 - marketing polityczny (P_W02, P_U01, P_U03, P_K01, P_K03) TK_12 - marketing terytorialny (P_W02, P_U01, P_U03, P_K01, P_K03) TK_13 - krytyka marketingu - Degrowth, zagrożenia dla środowiska naturalnego, nadprodukcja etc. (P_W02, P_U01, P_U03, P_K01, P_K03). |
Literatura: |
Podstawowa: P. Kotler, Marketing, Poznań 2012. A. Falkowski, T. Tyszka, Psychologia zachowań konsumenckich, Gdańsk 2006. A. Wheeler, Kreowanie marki. Przewodnik dla menedżerów, Warszawa 2010. B. Stawarz, Content marketing po polsku, Warszawa 2015. Uzupełniająca: A. Sernovitz, Marketing szeptany, Warszawa 2010. B. Hulten, N. Broweus, M. van Dijk, Marketing sensoryczny, Warszawa 2010. P. Kotler, H. Kartajaya, I. Setiwan, Marketing 3.0, Warszawa 2010. B.J. Bueno, M.W. Ragas, Potęga kultowej marki. W jaki sposób dziewięć wyjątkowych marek zmieniło swoich klientów w wiernych klientów, Gliwice 2009. N. Klein, No logo, Warszawa 2004. B. Barber, Skonsumowani, Warszawa 2008. |
Efekty uczenia się: |
P_W01 - student definiuje pojęcie marketingu oraz rozpoznaje jego orientacje (K_W02, K_W03, K_W12, K_W13, K_U02, K_U03, K_K08). P_W02 - student zna podstawowe formy marketingu (K_W02, K_W03, K_W12, K_W13, K_U02, K_U03, K_K08). P_W03 - student zna środki perswazyjne w komunikacji marketingowej (K_W12, K_W13, K_U02, K_U03, K_U05, K_K08). P_U01 - student potrafi właściwie postrzegać relacje sprzedającego i klienta (K_W12, K_W13, K_U02, K_U03, K_K08). P_U02 - student umie wyszukiwać sposoby reagowania na potrzeby rynku wobec przedsiębiorstwa (K_W12, K_W13, K_U02, K_U03, K_K08). P_U03 - student umie stosować odpowiednie środki perswazyjne w poszczególnych formach komunikacji marketingowej (K_W12, K_W13, K_U02, K_U03, K_K08). P_K01 - student wykazuje się kreatywnością w odpowiadaniu na potrzeby klienta (K_W12, K_W13, K_U02, K_U03, K_K08). P_K02 - student jest wrażliwy na kwestie etyczne w działalności marketingowej (K_W12, K_U05, K_K04). P_K03 - jest otwarty na innowacyjne formy kontaktu instytucji z otoczeniem (K_W12, K_W13, K_U02, K_U03, K_K08). |
Metody i kryteria oceniania: |
Ocena podsumowująca - ustny egzamin. KRYTERIA OCENIANIA: 5,0 - znakomita wiedza, bardzo dobrze opanowane umiejętności oraz wykształcone kompetencje personalne i społeczne 4,5 - pogłębiona wiedza, dobrze wyuczone umiejętności oraz wykształcone kompetencje personalne i społeczne 4,0 - dobra wiedza, dobrze wyuczone umiejętności oraz wykształcone kompetencje personalne i społeczne 3,5 - zadowalająca wiedza, wyuczone umiejętności oraz kompetencje personalne i społeczne 3,0 - podstawowa wiedza, opanowane najważniejsze umiejętności oraz wykształcone podstawowe kompetencje personalne i społeczne 2,0 - niezadowalająca wiedza, nieopanowane umiejętności oraz niewykształcone kompetencje personalne i społeczne |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2021-03-01 - 2021-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Marcin Piechocki | |
Prowadzący grup: | Marcin Piechocki | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Wykład - Egzamin |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2022-02-24 - 2022-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Marcin Piechocki | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Ćwiczenia - Egzamin |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2023-02-27 - 2023-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Marcin Piechocki | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Ćwiczenia - Egzamin |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.