Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Marketing

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 14-DPS2RMAR11
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Marketing
Jednostka: Wydział Nauk Politycznych i Dziennikarstwa
Grupy: E-learning - przedmioty Wydziału Nauk Politycznych i Dziennikarstwa
Moodle - przedmioty Szkoły Nauk Społecznych
Punkty ECTS i inne: 4.00 LUB 5.00 (w zależności od programu) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: język polski
Kierunek studiów:

Dziennikarstwo i komunikacja społeczna

Poziom przedmiotu:

II stopień

Cele kształcenia:

C1 - nabycie wiedzy o orientacji marketingowej, produkcie, marce oraz ich roli na rynku.


C2 - przekazanie wiedzy o formach marketingu.


C3 - uświadomienie studentom znaczenia właściwego rozpoznania potrzeb klientów oraz znalezienia sposobu ich zaspokojenia.

Rok studiów (jeśli obowiązuje):

I rok

Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji:

Student, który rozpoczyna zajęcia z modułu:


- ma podstawową wiedzę z zakresu marketingu;

- potrafi wyszukiwać informacje w różnych źródłach i opracowaniach;

- ma potrzebę poszerzenia wiedzy o życiu społecznym;

- rozumie znaczenie takiej wiedzy w pracy zawodowej.

Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć:

Literatura i inne materiały do zajęć znajdują się w Bibliotece Wydziału Nauk Politycznych i Dziennikarstwa UAM.

Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK:

Wykład konwersatoryjny, wykład z wykorzystaniem multimediów, dyskusja dydaktyczna, case studies, cykl Kolba, prezentacja i analiza materiałów video.

Nakład pracy studenta (punkty ECTS):

Godziny zajęć (wg planu studiów) z nauczycielem – 30h.

Przygotowanie do zajęć - 20h

Lektura tekstów - 10h


Łącznie: 60h


Punkty ECTS: 0 lub 5 lub 4

Pełny opis:

TK_01 - ewolucja orientacji marketingowych (P_W01, P_W02, P_U01, P_U02, P_K01, P_K03).

TK_02 - wymiary znaczeniowe produktu (P_W01, P_W02, P_U01, P_U02, P_K01, P_K03).

TK_04 - marka i zarządzanie nią (P_W01, P_W02, P_U01, P_U02, P_K01, P_K03).

TK_05 - lojalność klienta i znaczenie utrzymania klienta w zadowoleniu (P_W01, P_W02, P_U01, P_U02, P_K01, P_K03).

TK_06 - psychografia jako próba zmierzenia stylu życia klientów (P_W02, P_U01, P_U03, P_K01, P_K03).

TK_07 - content marketing (P_W02, P_U01, P_U03, P_K01, P_K03).

TK_08 - viral marketing (P_W02, P_U01, P_U03, P_K01, P_K03)

TK_09 - buzz marketing (P_W02, P_U01, P_U03, P_K01, P_K03)

TK_10 - branded journalism (P_W02, P_U01, P_U03, P_K01, P_K03)

TK_11 - marketing polityczny (P_W02, P_U01, P_U03, P_K01, P_K03)

TK_12 - marketing terytorialny (P_W02, P_U01, P_U03, P_K01, P_K03)

TK_13 - krytyka marketingu - Degrowth, zagrożenia dla środowiska naturalnego, nadprodukcja etc. (P_W02, P_U01, P_U03, P_K01, P_K03).

Literatura:

Podstawowa:

P. Kotler, Marketing, Poznań 2012.

A. Falkowski, T. Tyszka, Psychologia zachowań konsumenckich, Gdańsk 2006.

A. Wheeler, Kreowanie marki. Przewodnik dla menedżerów, Warszawa 2010.

B. Stawarz, Content marketing po polsku, Warszawa 2015.

Uzupełniająca:

A. Sernovitz, Marketing szeptany, Warszawa 2010.

B. Hulten, N. Broweus, M. van Dijk, Marketing sensoryczny, Warszawa 2010.

P. Kotler, H. Kartajaya, I. Setiwan, Marketing 3.0, Warszawa 2010.

B.J. Bueno, M.W. Ragas, Potęga kultowej marki. W jaki sposób dziewięć wyjątkowych marek zmieniło swoich klientów w wiernych klientów, Gliwice 2009.

N. Klein, No logo, Warszawa 2004.

B. Barber, Skonsumowani, Warszawa 2008.

Efekty uczenia się:

P_W01 - student definiuje pojęcie marketingu oraz rozpoznaje jego orientacje (K_W02, K_W03, K_W12, K_W13, K_U02, K_U03, K_K08).

P_W02 - student zna podstawowe formy marketingu (K_W02, K_W03, K_W12, K_W13, K_U02, K_U03, K_K08).

P_W03 - student zna środki perswazyjne w komunikacji marketingowej (K_W12, K_W13, K_U02, K_U03, K_U05, K_K08).

P_U01 - student potrafi właściwie postrzegać relacje sprzedającego i klienta (K_W12, K_W13, K_U02, K_U03, K_K08).

P_U02 - student umie wyszukiwać sposoby reagowania na potrzeby rynku wobec przedsiębiorstwa (K_W12, K_W13, K_U02, K_U03, K_K08).

P_U03 - student umie stosować odpowiednie środki perswazyjne w poszczególnych formach komunikacji marketingowej (K_W12, K_W13, K_U02, K_U03, K_K08).

P_K01 - student wykazuje się kreatywnością w odpowiadaniu na potrzeby klienta (K_W12, K_W13, K_U02, K_U03, K_K08).

P_K02 - student jest wrażliwy na kwestie etyczne w działalności marketingowej (K_W12, K_U05, K_K04).

P_K03 - jest otwarty na innowacyjne formy kontaktu instytucji z otoczeniem (K_W12, K_W13, K_U02, K_U03, K_K08).

Metody i kryteria oceniania:

Ocena podsumowująca - ustny egzamin.

KRYTERIA OCENIANIA:

5,0 - znakomita wiedza, bardzo dobrze opanowane umiejętności oraz wykształcone kompetencje personalne i społeczne

4,5 - pogłębiona wiedza, dobrze wyuczone umiejętności oraz wykształcone kompetencje personalne i społeczne

4,0 - dobra wiedza, dobrze wyuczone umiejętności oraz wykształcone kompetencje personalne i społeczne

3,5 - zadowalająca wiedza, wyuczone umiejętności oraz kompetencje personalne i społeczne

3,0 - podstawowa wiedza, opanowane najważniejsze umiejętności oraz wykształcone podstawowe kompetencje personalne i społeczne

2,0 - niezadowalająca wiedza, nieopanowane umiejętności oraz niewykształcone kompetencje personalne i społeczne

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/2021" (zakończony)

Okres: 2021-03-01 - 2021-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Marcin Piechocki
Prowadzący grup: Marcin Piechocki
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Wykład - Egzamin

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/2022" (zakończony)

Okres: 2022-02-24 - 2022-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Marcin Piechocki
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Ćwiczenia - Egzamin

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/2023" (zakończony)

Okres: 2023-02-27 - 2023-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Marcin Piechocki
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Ćwiczenia - Egzamin
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.
ul. Wieniawskiego 1
61-712 Poznań
tel: +48 61 829 4000
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)