Architektura informacji
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 13-ISL4FARI11 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Architektura informacji |
Jednostka: | Wydział Pedagogiczno-Artystyczny w Kaliszu |
Grupy: |
E-learning - przedmioty Wydziału Pedagogiczno-Artystycznego w Kaliszu Moodle - przedmioty Innych jednostek |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
|
Język prowadzenia: | język polski |
Rodzaj przedmiotu: | fakultatywne |
Kierunek studiów: | Informacja naukowa i bibliotekoznawstwo |
Poziom przedmiotu: | I stopień |
Cele kształcenia: | 1. Cele modułu zajęć/przedmiotu Zaznajomienie studentów z pojęciem architektura informacji oraz jej zakresem Przedstawienie potrzeb i zachowań użytkowników informacji Objaśnienie systemów organizacyjnych, etykietowania, nawigacyjnych oraz wyszukiwania Ukazanie procesu i metodologii projektowania architektury informacji Wprowadzenie do promocji architektury informacji 2. Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji społecznych (jeśli obowiązują): wiadomości z przedmiotu „Technologie informatyczne – warsztaty” 3. Efekty kształcenia (EK) dla modułu i odniesienie do efektów kształcenia (EK) dla kierunku studiów |
Rok studiów (jeśli obowiązuje): | II rok |
Moduł zajęć/przedmiotu prowadzony zdalnie (e-learning): | tak [częściowo] |
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji: | Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji społecznych (jeśli obowiązują): wiadomości z przedmiotu „Technologie informatyczne – warsztaty” |
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć: | Konsultacje za pomocą poczty elektronicznej, materiały dla studentów do pobrania ze strony internetowej. |
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK: | Dyskusja Metoda analizy przypadków Metoda warsztatowa Metoda projektu Pokaz i obserwacja Demonstracje dźwiękowe i/lub video Inne (jakie?) – ćwiczenia przy komputerze |
Nakład pracy studenta (punkty ECTS): | Godziny zajęć (wg planu studiów) z nauczycielem 30 Przygotowanie do zajęć 5 Czytanie wskazanej literatury 10 Przygotowanie pracy pisemnej, raportu, prezentacji, demonstracji, itp. Przygotowanie projektu 15 Przygotowanie pracy semestralnej Przygotowanie do egzaminu / zaliczenia Inne (jakie?) - … SUMA GODZIN 60 LICZBA PUNKTÓW ECTS DLA MODUŁU ZAJĘĆ/PRZEDMIOTU 2 |
Pełny opis: |
Opis treści kształcenia modułu zajęć/przedmiotu Definicja pojęcia architektura informacji. Miejsce architektury informacji wśród innych dyscyplin zajmujących się informacją. Podstawowe zasady architektury informacji. Systemy etykietowania, organizacyjne, nawigacyjne, wyszukiwania. Metadane. Dokumentacja projektu: diagramy architektury informacji, schematy, modelowanie zawartości, prototypy stron www. Przygotowania propozycji modyfikacji wybranej witryny internetowej w oparciu o metody i zasady architektury informacji. Promowanie architektury informacji. Wskazywanie korzyści płynących z jej wdrażania. |
Literatura: |
Blog Eryka Orłowskiego - dostęp elektroniczny: http:// offline.pl, z dnia 20.06.2012. Information systems architecture and technology: model based decisions, red. Jerzy Świątek, Wrocław 2008. Morville P., Rosenfeld L., Architektura informacji w serwisach internetowych, Gliwice 2003. |
Efekty uczenia się: |
definiuje pojęcie architektura informacji i wskazuje zakres działań z nim związanych. charakteryzuje podstawowe zasady architektury informacji. wyjaśnia funkcjonowanie i cele systemów etykietowania, organizacji, nawigowania oraz wyszukiwania. posługuje się diagramem architektury informacji. wyjaśnia znaczenie architektury informacji i korzyści płynące z jej stosowania dla różnego rodzaju odbiorców. |
Metody i kryteria oceniania: |
Kryteria oceniania wg skali stosowanej w UAM: 5,0 – student wykazuje dużą aktywność na zajęciach, na bieżąco przygotowuje się do zajęć, posiada umiejętność analitycznego myślenia i dedukcji, bez problemu rozwiązuje zadania omawiane na zajęciach, 4,5 – student wykazuje dużą aktywność na zajęciach, na bieżąco przygotowuje się do zajęć, posiada umiejętność analitycznego myślenia i dedukcji, poprawnie rozwiązuje zadania omawiane na zajęciach 4,0 – student na bieżąco przygotowuje się do zajęć, posiada umiejętność analitycznego myślenia i dedukcji, bez problemu rozwiązuje zadania omawiane na zajęciach 3,5 – student nieregularnie przygotowuje się do zajęć, rozwiązuje zadania omawiane na zajęciach, ale z licznymi niedociągnięciami 3,0 – student nieregularnie przygotowuje się do zajęć, rozwiązuje zadania omawiane na zajęciach, ale z licznymi błędami 2,0 – student nie przygotowuje się do zajęć, ma problem z rozwiązaniem podstawowych zadań, nie przygotowuje zadań domowych |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2022-02-24 - 2022-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Adrian Jarzębowski | |
Prowadzący grup: | Adrian Jarzębowski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie z notą
Ćwiczenia - Zaliczenie z notą |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2023-02-27 - 2023-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT CW
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Adrian Jarzębowski | |
Prowadzący grup: | Adrian Jarzębowski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie z notą
Ćwiczenia - Zaliczenie z notą |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/2024" (w trakcie)
Okres: | 2024-02-26 - 2024-09-30 |
Przejdź do planu
PN CW
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Adrian Jarzębowski | |
Prowadzący grup: | Adrian Jarzębowski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie z notą
Ćwiczenia - Zaliczenie z notą |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.