Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Język angielski I

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 09-lsJA2-DU14
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Język angielski I
Jednostka: Instytut Filologii Germańskiej
Grupy: Moodle - przedmioty Szkoły Nauk o Języku i Literaturze
Punkty ECTS i inne: 2.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: język angielski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Poziom przedmiotu:

II stopień

Cele kształcenia:

Rozwinięcie sprawności językowych receptywnych (czytanie i słuchanie) oraz produktywnych (mówienie i pisanie) w sposób zintegrowany ukierunkowane na kształtowanie komunikatywności od poziomu B2 do C1. Rozwinięcie umiejętności komunikacji ustnej w różnych sytuacjach, formalnych oraz nieformalnych, ze szczególnym uwzględnieniem poprawności gramatycznej oraz fonetycznej. Wyrobienie umiejętności pisania krótszych i dłuższych form wypowiedzi pisemnej w stylu formalnym oraz nieformalnym. Wyrobienie umiejętności tłumaczenia tekstu pisanego z języka polskiego na język docelowy i odwrotnie. Rozwinięcie umiejętności stosowania zaawansowanych struktur gramatycznych zarówno w języku pisanym, jak i mówionym. Poszerzenie zasobu słownictwa z wybranych zakresów tematycznych. Poszerzenie wiedzy z zakresu literatury, kultury i obyczajów krajów angielskiego obszaru językowego. Rozwinięcie samooceny własnych umiejętności językowych, przekładające się na pracę nad ich doskonaleniem. Rozwinięcie umiejętności komunikacji i pracy w grupie.


Rok studiów (jeśli obowiązuje):

I rok

Moduł zajęć/przedmiotu prowadzony zdalnie (e-learning):

B-learning wykorzystywany jest do administrowania zajęć, umieszczania slajdów z prezentacji, linków do artykułów i audycji oraz dodatkowych pomocy w zakresie poszczególnych tematów

Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji:

Poziom B1

Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć:

Na platformie Moodle

Pełny opis:

Czasy teraźniejsze, przeszłe i przyszłe. Strona bierna. Tryby warunkowe. Czasowniki modalne. Fraza rzeczownikowa. Gerundium; konstrukcje bezokolicznikowe i imiesłowowe. Mowa zależna. Zdania względne. Przyimki i czasowniki frazowe. Pogłębione słownictwo dobrane tematycznie obejmujące szeroko pojęte życie codzienne, relacje międzyludzkie, ekologię, problemy społeczno-polityczne, rozrywkę, literaturę, naukę, sztukę oraz język fachowy. Tworzenie wypowiedzi pisemnych: list formalny oraz nieformalny, esej (argumentacyjny oraz ekspozycyjny), streszczenie, recenzja, raport, opis. Struktura akapitu. Różnice między stylem formalnym a nieformalnym. Pojęcia dotyczące kulturoznawstwa oraz literaturoznawstwa krajów anglojęzycznych

Literatura:

Crowther, J. (ed.) 2006. Oxford Guide to British and American Culture. Oxford: Oxford University Press.

Fiedler, E. – R. Jansen – M. Norman-Risch. 2004. America in Close-up. Harlow: Longman.

Foley, M. – D. Hall. 2012. My Grammar Lab Advanced C1/C2. London: Pearson.

McCarthy, M. – F. O’Dell. 2001. English Vocabulary in Use. Upper-intermediate. Cambrdige: Cambridge University Press.

McCarthy, M. – F. O’Dell. 2005. English Collocations in Use. Cambridge: Cambridge University Press.

O'Driscoll, J. 2009. Britain. Oxford: Oxford University Press.

Sawala, K. et al. 2013. Say it Right. (Ver. 4.0.) Poznań: SuperMemo.

Smalzer, W. 1996. Write to be read. Cambridge: Cambridge University Press.

Vince, M. 2009. Advanced Language Practice. Oxford: Macmillan.

Wells, J.C. 2008. Longman Pronunciation Dictionary. (3rd ed.) London: Pearson.

Zemach D.E. – Islam C. 2006. Writing in Paragraphs: From Sentence to Paragraph. Oxford: Macmillan.

+ autentyczne materiały z prasy oraz Internetu

Efekty uczenia się:

Student potrafi czytać ze zrozumieniem wybrane dzieła literatury anglojęzycznej oraz artykuły i reportaże dotyczące kultury oraz problemów społeczno-politycznych współczesnego świata; zrozumieć audycje radiowe i telewizyjne dotyczące kultury oraz problemów społeczno-politycznych współczesnego świata; wyrazić własne poglądy na temat tematów podjętych w tekstach publicystycznych oraz audycjach telewizyjnych i radiowych; formułować płynne, przejrzyste oraz poprawne językowo (gramatycznie i fonetycznie) wypowiedzi ustne na tematy ogólne, literaturoznawcze oraz kulturoznawcze; napisać logicznie skonstruowane, przejrzyste i poprawne językowo krótsze i dłuższe formy wypowiedzi pisemnej w stylu formalnym oraz nieformalnym jak również poprawnie przetłumaczyć tekst pisany z języka polskiego na język docelowy i odwrotnie; prawidłowo posługiwać się szerokim zasobem słownictwa z wybranych zakresów tematycznych na poziomie C1; poprawnie zastosować zaawansowane struktury gramatyczne zarówno w języku pisanym, jak i mówionym; wykazać się pogłębioną wiedzą z zakresu literatury, kultury i obyczajów krajów angielskiego obszaru językowego oraz tolerancją wobec anglojęzycznej literatury i kultury; samodzielnie zdobywać wiedzę z zakresu literatury, kultury i obyczajów krajów angielskiego obszaru językowego z wykorzystaniem tradycyjnych i multimedialnych źródeł informacji; dokonać samooceny własnych umiejętności językowych oraz pracować nad ich doskonaleniem; pracować w grupie przy wykonywaniu wspólnych projektów i prowadzeniu dyskusji

Metody i kryteria oceniania:

quizy z zakresu literatury, kultury i obyczajów krajów angielskiego obszaru językowego sprawdzające przygotowanie do zajęć; ocena dyskusji na zajęciach oraz prezentacji przygotowanych przez studentów; ocena prac pisemnych; testy gramatyczno-leksykalne w czasie zajęć; monitorowanie wypowiedzi ustnych pod względem poprawności językowej; pisemny oraz ustny egzamin końcowy PNJA

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/2021" (zakończony)

Okres: 2020-10-01 - 2021-02-28
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie
Ćwiczenia - Zaliczenie

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/2022" (zakończony)

Okres: 2021-10-01 - 2022-02-23
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie
Ćwiczenia - Zaliczenie

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)

Okres: 2022-10-01 - 2023-02-26
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie
Ćwiczenia - Zaliczenie
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.
ul. Wieniawskiego 1
61-712 Poznań
tel: +48 61 829 4000
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)