Seminarium magisterskie literaturoznawcze
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 09-SML-RUM-44 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Seminarium magisterskie literaturoznawcze |
Jednostka: | Instytut Filologii Romańskiej |
Grupy: |
Moodle - przedmioty Szkoły Nauk o Języku i Literaturze Przedmioty dla etapu r2-X-S2-Rum w sem. letnim |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
14.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | język rumuński |
Rodzaj przedmiotu: | fakultatywne |
Kierunek studiów: | filologia rumuńska |
Poziom przedmiotu: | II stopień |
Cele kształcenia: | 1/ poszerzenie wiedzy studenta w zakresie samodzielnych badań naukowych nad literaturoznawstwem rumuńskim, czego efektem ma być samodzielne przygotowanie pracy magisterskiej 2/ wzbogacenie wiedzy na temat teorii oraz metodologii badań literackich wraz z odpowiednim aparatem pojęciowym obowiązującym w danej dziedzinie 3/ pogłębienie umiejętności pozyskiwania literatury naukowej oraz dokonywania właściwego wyboru spośród istniejących źródeł 4/ ćwiczenie umiejętności rozumienia naukowego dyskursu literaturoznawczego 5/ pogłębienie wiedzy na temat kryteriów doboru materiału literaturoznawczego, tj. doboru odpowiedniego do celu badań 6/ ćwiczenie umiejętności określania własnego korpusu badawczego (reprezentatywnego dla analizowanego zjawiska literaturoznawczego) 7/ na podstawie wybranych lektur pogłębienie umiejętności analizy i syntezy 8/ utrwalenie wiedzy na temat wymogów formalnych stosowanych w pracach naukowych 9/ ćwiczenie praktycznych zastosowań badań literaturoznawczych 10/ pogłębienie umiejętności komunikacji w grupie oraz współpracy z promotorem |
Rok studiów (jeśli obowiązuje): | II rok |
Skrócony opis: |
Przygotowanie studenta do samodzielnej redakcji pracy magisterskiej. |
Pełny opis: |
Przedmiotem zajęć objęte są następujące zagadnienia: 1/ Lektura i omawianie właściwie dobranej literatury naukowej reprezentatywnej dla wybranej przez studenta problematyki literaturoznawczej 2/ Kryteria doboru materiału do badań. Korpusy tekstów. Charakterystyka literaturoznawcza różnych typów dyskursu. 3/ Przedmiot badań. Opis, analiza, synteza, raport itp. 4/ Wymogi formalne prac naukowych – na podstawie lektur oraz redagowanej pracy magisterskiej 5/ Przykłady możliwego zastosowania wyników badań literaturoznawczych studenta (np. w dydaktyce czy w przekładoznawstwie |
Literatura: |
Szerokie spektrum opracowań z różnych dziedzin literaturoznawstwa |
Efekty uczenia się: |
Po zakończeniu modułu (przedmiotu) i potwierdzeniu osiągnięcia efektów kształcenia student: 1/ jest przygotowany do określenia swoich zainteresowań badawczych w zakresie literaturoznawstwa rumuńskiego 2/ zna różne podejścia stosowane w analizie literaturoznawczej i dobiera do nich odpowiednią terminologię 3/ potrafi samodzielnie wyszukać literaturę potrzebną do zorientowania się w badaniach naukowych oraz dokonać jej wyboru odpowiednio do tematyki 4/ rozpoznaje dyskurs naukowy jako typ mający swoją specyfikę; prawidłowo interpretuje treści zawarte w pracach naukowych; pokonuje trudności związane z aparatem pojęciowym; korzysta z różnych opracowań, dostrzega relacje między tradycyjnym opisem a pewnymi formalizmami 5/ rozpoznaje kryteria doboru odpowiedniego materiału do badań; wie, że korpus badawczy musi być reprezentatywny dla analizowanego zjawiska; potrafi rozpoznawać i opisywać różne typy tekstów literackich i charakteryzować je za pomocą literaturoznawczej terminologii 6/ na podstawie zdobytej wiedzy, student określa swój korpus badawczy oraz potrafi przeanalizować wybrane zjawiska 7/ prawidłowo interpretuje treści zawarte w opracowaniach naukowych; rozpoznaje w nich elementy analityczne i syntetyczne 8/ rozróżnia wymogi formalne stawiane pracom naukowym od innych 9/ prawidłowo interpretuje wyniki badań literaturoznawczych i potrafi dostrzec ich zastosowanie (np. w dydaktyce czy przekładoznawstwie) 10/ wykazuje aktywną postawę na zajęciach, umie pracować samodzielnie nad tekstem oraz współpracować z kolegami i z promotorem; jest otwarty na dyskusję |
Metody i kryteria oceniania: |
- obecność na zajęciach - aktywny udział studenta w zajęciach (dyskusja, prezentacje itp.) - przygotowanie do zajęć (wykonanie zadań) - umiejętność wyszukania fachowej literatury - lektura tekstów naukowych - współpraca z kolegami i z promotorem |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-02-28 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Seminarium, 30 godzin, 10 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Seminarium - Zaliczenie z notą |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-02-23 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Seminarium, 30 godzin, 10 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Seminarium - Zaliczenie z notą |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-02-26 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Seminarium, 30 godzin, 10 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Seminarium - Zaliczenie z notą |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.