Specialist seminar in linguistics
General data
Course ID: | 09-SEMJ-33 |
Erasmus code / ISCED: |
09.3
|
Course title: | Specialist seminar in linguistics |
Name in Polish: | Seminarium przedmiotowe z zakresu językoznawstwa |
Organizational unit: | Department of Scandinavian Studies |
Course groups: |
(in Polish) Moodle - przedmioty Szkoły Nauk o Języku i Literaturze |
ECTS credit allocation (and other scores): |
0 OR
3.00
(depends on study program)
|
Language: | Polish |
Module type: | compulsory |
Cycle of studies: | 2nd cycle |
Module learning aims: | (in Polish) Pogłębienie wiedzy o dokonaniach i szkołach badawczych w dziedzinie językoznawstwa, ze szczególnym uwzględnieniem językoznawstwa skandynawskiego Pogłębienie wiedzy na temat najważniejszych tendencji badawczych i dziedzin współczesnego językoznawstwa, ze szczególnym uwzględnieniem językoznawstwa skandynawskiego Pogłębienie wiedzy na temat metodologii badań językoznawczych zarówno w Skandynawii, jak i poza Skandynawią Poszerzenie wiedzy na temat wybranych aspektów języków skandynawskich z różnych dziedzin językoznawstwa (np. słowotwórstwo, onomastyka, stylistyka) Pogłębienie umiejętności twórczej i krytycznej analizy zjawisk językowych Rozwinięcie znajomości literatury przedmiotu i źródeł elektronicznych |
Full description: |
(in Polish) Przekazanie pogłębionej wiedzy o językoznawczych szkołach badawczych Przekazanie pogłębionej wiedzy o najważniejszych tendencjach badawczych współczesnego językoznawstwa skandynawskiego Przekazanie pogłębionej wiedzy o dziedzinach językoznawstwa, ze szczególnym uwzględnieniem dziedzin dominujących we współczesnym językoznawstwie skandynawskim Przedstawienie zagadnień językoznawczych z wybranych dziedzin językoznawstwa (np. leksykografia, lingwistyka komputerowa, runologia, słowotwórstwo) w ujęciu ogólnym, szczegółowym i porównawczym Przedstawienie szczegółowej wiedzy na temat podstawowych osiągnięć językoznawstwa skandynawskiego Zapoznanie z literaturą językoznawczą nawiązującą do omawianych dziedzin i zagadnień językoznawczych Rozwijanie umiejętności pogłębionej analizy zjawisk językowych |
Bibliography: |
(in Polish) Artykuły naukowe i materiały dydaktyczne w językach skandynawskich, niemieckim, angielskim, polskim Bandle, Oskar et.al. (red.) 2002. The Nordic Languages. Vol 1-2. Berlin: Walter de Gruyter Faarlund, J.T. et al. 1997. Norsk referansegrammatikk. Oslo: Universitetsforlaget. Hansen, E., Heltoft L. 2011. Grammatik over det Danske Sprog. Bind I-III. Det danske Sprog- og Litteraturselskab og Syddansk Universitetsforlag. Herslund, M. (red.). 1996. Ny forskning i grammatik, Fællespublikation 3, Kollekollekollokviet 1995, Odense: Odense Universitetsforlaget. Herslund, M., Lihn Jensen B. (red.) 2003. Sprog og sprogbeskrivelse, København: Samfundslitteratur. Teleman, Ulf, Hellberg, Staffan & Andersson, Erik. 1999. Svenska Akademiens grammatik. Stockholm: Norsteds Ordbok |
Learning outcomes: |
(in Polish) Po zakończeniu modułu (przedmiotu) i potwierdzeniu osiągnięcia efektów kształcenia student: ma pogłębioną wiedzę o dokonaniach i szkołach badawczych w obrębie językoznawstwa, ze szczególnym uwzględnieniem językoznawstwa skandynawskiego ma pogłębioną i poszerzoną wiedzą o najważniejszych tendencjach badawczych współczesnego językoznawstwa, ze szczególnym uwzględnieniem językoznawstwa skandynawskiego ma pogłębioną wiedzę na temat metodologii badań językoznawczych, szczególnie w odniesieniu do Skandynawii dysponuje pogłębioną wiedzą o dziedzinach współczesnego językoznawstwa ma pogłębioną wiedzę na temat różnorodnych aspektów języków skandynawskich z różnych dziedzin językoznawstwa (np. leksykografia, lingwistyka komputerowa, runologia, słowotwórstwo), potrafi przeprowadzić analizę zagadnień językowych w ujęciu komparatywnym, zwłaszcza w odniesieniu do kontynentalnych języków skandynawskich potrafi posługiwać się pogłębioną wiedzą językoznawczą oraz stosować ją w analizie zagadnień językoznawczych, umie poszerzać swoje umiejętności badawcze na podstawie posiadanej wiedzy językoznawczej potrafi formułować krytyczne opinie na temat różnorodnych aspektów języka, szczególnie w odniesieniu do języków skandynawskich |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) Metody oceniania stopnia osiągnięcia założonego efektu kształcenia F: Ocena dyskusji w grupie P: Test zaliczeniowy Przykładowe pytania/zadania służące ocenie osiągnięcia opisanych efektów kształcenia. 1. Przykładowy temat prezentacji ustnej: Scharakteryzuj metody tworzenia rzeczowników odsłownych w języku duńskim/norweskim/szwedzkim 2. Przykładowy temat pracy pisemnej: Wskaż podstawowe zasady tworzenia skandynawskich nazw miejscowych Kryteria oceny 5 – znakomita wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne 4.5 – bardzo dobra wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne 4.0 – dobra wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne 3.5 – zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne, ale ze znacznymi niedociągnięciami 3.0 – zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne, ale z licznymi błędami |
Classes in period "Academic year 2020/2021, winter semester" (past)
Time span: | 2020-10-01 - 2021-02-28 |
Navigate to timetable
MO TU W TH FR |
Type of class: |
classes, 30 hours
|
|
Coordinators: | (unknown) | |
Group instructors: | (unknown) | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: | Completion |
Classes in period "Academic year 2021/2022, winter semestr" (past)
Time span: | 2021-10-01 - 2022-02-23 |
Navigate to timetable
MO TU W TH FR |
Type of class: |
classes, 30 hours
|
|
Coordinators: | (unknown) | |
Group instructors: | (unknown) | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: | Completion |
Classes in period "Academic year 2022/2023, winter semester" (past)
Time span: | 2022-10-01 - 2023-02-26 |
Navigate to timetable
MO TU W TH FR |
Type of class: |
classes, 30 hours
|
|
Coordinators: | (unknown) | |
Group instructors: | (unknown) | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: | Completion |
Copyright by Adam Mickiewicz University, Poznań.