Praktyczna nauka języka kazachskiego
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 09-PNJKZ-35 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Praktyczna nauka języka kazachskiego |
Jednostka: | Instytut Orientalistyki |
Grupy: |
Moodle - przedmioty Szkoły Nauk o Języku i Literaturze turkologia, studia stacjonarne licencjackie, semestr 4 |
Punkty ECTS i inne: |
6.00
|
Język prowadzenia: | język kazachski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Kierunek studiów: | filologia, program kształcenia: turkologia |
Poziom przedmiotu: | I stopień |
Cele kształcenia: | C1 rozwijanie czterech podstawowych kompetencji językowych (mówienie, czytanie, pisanie słuchanie) języka kazachskiego na poziomie А2 C2 zaznajomienie z podstawowym słownictwem języka kazachskiego C3 ćwiczenie podstawowych form gramatycznych języka kazachskiego C4 zaznajomienie z aspektami z pogranicza języka i kultury kazachskiej C5 rozwijanie umiejętności tłumaczenia aspektów kultury polskiej (i europejskiej) w środowisku kazachskim |
Pełny opis: |
Adam körki – şüberek; ubrania i kolory U lekarza, ciało ludzkie, zdrowie, tryb warunkowy (warunek rzeczywisty -sA → AdI) Ćwiczenie modalności: przymus, konieczność (-Uw-I kerek / qajet / tiyis) Hobby; co robisz w wolnym czasie? (Sport i my) Qyzmet körsete bilu de - öner – usługi Saıahattar (älem jäne biz) – podróże (Świat i my; rodzaje transportu: na lotnisku, na dworcu); popularne miejsca turystyczne w Kazachstanie i Polsce Plany na przyszłość, praca i kariera; Ćwiczenia leksykalne / tryb warunkowy (warunek o małym prawdopodobieństwie -sA → Ar edi) |
Literatura: |
Aqtay, Gülayhan, Jankowski, Henryk. 2011. Słownik kazachsko-polski. Kraków: Księgarnia akademicka Aqtay, Gulayhan, Zuzanna Grzywacz, Henryk Jankowski. 2015. Kazakh for beginners Poznań: UNI-DRUK Aqtay, Gulayhan, Katarzyna Stefaniak-Rak, Jakub Jakusik. 2015. Kazachski na co dzień Poznań: UNI-DRUK Көшен, Тоты, Ақтай, Гүлайхан, Әбжан, Гүлмарт. 2000. Қазақ тілін үйренейік. Анкара: Bilig yayInları З.С. Күзекова, Т.Т. Аяпова, Ф.Ш. Оразбаева, М.Қ. Мамаева. 2017. A1 Қазақ тілін қарапайым деңгейде меңгерудің деңгейлік тақырыптық лексикалық минимумы / Екінші басылым. – Астана: «Ұлттық тестілеу орталығы» РМҚК. З.С. Күзекова, Т.Т. Аяпова, Ф.Ш. Оразбаева, М.Қ. Мамаева. 2017. A2 Қазақ тілін базалық деңгейде меңгерудің деңгейлік тақырыптық лексикалық минимумы / Екінші басылым. – Астана: «Ұлттық тестілеу орталығы» РМҚК. Г. Қ. Досмамбетова, А. К. Балабеков, А. Т. Бозбаева-Хунг, А. Д. Сейсенова 2016. Қазақ тілі. Оқулық А1. Қарапайым деңгей. Астана: Ұлттық тестілеу орталығы. А. К. Балабеков, А. Т. Бозбаева-Хунг, Г. Қ. Досмамбетова, Ә. Ж. Хазимова, Б. О. Салыхова. 2016. Қазақ тілі. Оқулық А2. Базалық деңгей. Астана: Ұлттық тестілеу орталығы. Мемлекеттік тіл порталы: http://www.til.gov.kz Strony poświęcone nauce języka kazachskiego: http://www.soyle.kz/ http://qazaqtili.el.kz/kazak-tili// |
Efekty uczenia się: |
Po zakończeniu modułu (przedmiotu) i potwierdzeniu osiągnięcia efektów kształcenia student: Potrafi konstruować wypowiedzi ustne w j. kazachskim na poziomie А2 Potrafi konstruować wypowiedzi pisemne w j. kazachskim na poziomie A2 Rozumie wypowiedzi w j. kazachskim na poziomie А2 Potrafi czytać ze zrozumieniem teksty w j. kazachskim na poziomie A2 Zna dogłębnie słownictwo z popularnych dziedzin Potrafi posługiwać się zaawansowanymi konstrukcjami gramatycznymi Zna dogłębnie przejawy kultury kazachskiej Potrafi realizować projekty w grupach, jak również samodzielnie |
Metody i kryteria oceniania: |
- aktywność na zajęciach - wykonanie i zaliczenie wszystkich prac domowych - zaliczenie wszystkich kartkówek cząstkowych - kolokwia na koniec każdego tematu. Warunkiem dopuszczenia do zaliczenia semestralnego jest zaliczenie wszystkich kolokwiów. - wiedza w zakresie wszystkich tematów nabyta w wyniku zadań przewidzianych na zajęciach - praca semestralna [praca semestralna polega na samodzielnym wykonaniu przez studenta składającego się z kilku części zadania; praca ma na celu ewaluację podstawowych kompetencji językowych studenta (czytanie, mówienie, pisanie oraz słuchanie)]. - warunkiem dopuszczenia do zaliczenia jest obecność na zajęciach (dopuszcza się nieusprawiedliwioną nieobecność na sześciu zajęciach) - egzamin pisemny oraz ustny *W przypadku prowadzenia zajęć przez kilku prowadzących udział materiału egzaminacyjnego/zaliczeniowego odpowiada procentowemu udziałowi prowadzących w zajęciach. |
Praktyki zawodowe: |
Nie dotyczy |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2021-03-01 - 2021-09-30 |
![]() |
Typ zajęć: |
Lektorat, 90 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Gulayhan Aqtay | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Lektorat - Egzamin |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2022-02-24 - 2022-09-30 |
![]() |
Typ zajęć: |
Lektorat, 90 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Gulayhan Aqtay, Umit Kydyrbayeva | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Lektorat - Egzamin |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/2023" (w trakcie)
Okres: | 2023-02-27 - 2023-09-30 |
![]() |
Typ zajęć: |
Lektorat, 90 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Lektorat - Egzamin |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.