Praktyczna nauka języka hiszpańskiego - rozumienie tekstu pisanego
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 09-PNJHLC-36 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Praktyczna nauka języka hiszpańskiego - rozumienie tekstu pisanego |
Jednostka: | Instytut Filologii Romańskiej |
Grupy: |
Moodle - przedmioty Szkoły Nauk o Języku i Literaturze |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
0.00
LUB
2.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | język hiszpański |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Kierunek studiów: | filologia hiszpańska |
Poziom przedmiotu: | I stopień |
Cele kształcenia: | 1/ rozwój kompetencji leksykalnej w zakresie słownictwa konkretnego i abstrakcyjnego w języku hiszpańskim 2/ rozwój kompetencji czytania ze zrozumieniem w zakresie języka hiszpańskiego 3/ rozwój umiejętności swobodnej wypowiedzi na określony temat w języku hiszpańskim 4/ rozwój umiejętności interpretacji i odczytania intencji autora tekstu 5/ wyrobienie u studentów umiejętności argumentacji i dyskusji w języku hiszpańskim 6/ rozwój kompetencji socjo-kulturowej i interkulturowej 7/ poszerzenie wiedzy o współczesnej prozie hiszpańskiej i latynoamerykańskiej 8/ rozwinięcie umiejętności komunikacji i pracy w grupie |
Rok studiów (jeśli obowiązuje): | II rok |
Skrócony opis: |
Przedmiot jest częścią złożonego modułu PNJH. Służy wyrobieniu u studentów umiejętności czytania tekstów ze zrozumieniem, rozumienia i używania słownictwa abstrakcyjnego oraz swobodnej wypowiedzi ustnej na wybrany temat. |
Pełny opis: |
Następujące zagadnienia omawiane są w ramach zajęć: „Fantazja i wyobraźnia” - debata w oparciu o analizę trzech tekstów literackich, ćwiczenia leksykalne; „Siła słowa” - debata w oparciu o analizę tekstu literackiego, ćwiczenia leksykalne; "Piękno i brzydota" -debata w oparciu o analizę tekstu literackiego, ćwiczenia leksykalne "Sprawiedliwość i bogactwo" -debata w oparciu o analizę tekstu literackiego, ćwiczenia leksykalne, "Dzieciństwo" - debata w oparciu o analizę tekstu literackiego, ćwiczenia leksykalne, "Agresja" -debata w oparciu o analizę tekstu literackiego, ćwiczenia leksykalne, "Szczęście i pech" - debata w oparciu o analizę tekstu literackiego, ćwiczenia leksykalne „Zemsta” - debata w oparciu o tekstu literackiego, ćwiczenia leksykalne „Czas” - debata w oparciu o analizę fragmentów tekstów literackich, ćwiczenia leksykalne; „Wolność” - debata w oparciu o analizę fragmentów dwóch tekstów literackich, ćwiczenia leksykalne, „Drugie ja, czy podwójna moralność?” - debata w oparciu o analizę dwóch tekstów literackich, ćwiczenia leksykalne, „Śmierć i różne formy jej postrzegania” - debata w oparciu o analizę dwóch tekstów literackich, ćwiczenia leksykalne. |
Literatura: |
- Introducción a la historia del arte – Eduardo Galeano - Celebración de la fantasía – Eduardo Galeano - Imaginación y destino – Augusto Monterroso - Algo muy grave va a suceder en este pueblo – Gabriel García Márquez - La noche de los feos – Mario Benedetti - Los vecinos del principal derecha – Enrique Jardiel Poncela - Con los ojos cerrados – Reinaldo Arenas - ¿Quiere Ud. rabiar conmigo? - Gonzalo Suárez - Las buenas inversiones – Julio Cortázar - Los dos reyes y los dos laberintos – Jorge Luis Borges - Cita de amor en un país de guerra – Luis Sepúlveda - La lluvia amarilla (fragmento) – Julio Llamazares - Una, dos, tres, una – Maruja Torres - Cartas de amor a Mary (fragmento) – J.L. Alonso de Santos - Olvida los tambores (fragmento) – Ana Diosdado - Encuentro – Octavio Paz - El otro yo – Mario Benedetti - Todos los santos, día de muertos (fragmento) – Octavio Paz - La función delta – Rosa Montero - El paraíso era un autobús – Juan José Millás - El que jadea – Juan José Millárturo Pérez Reverte |
Efekty uczenia się: |
Po zakończeniu przedmiotu i potwierdzeniu osiągnięcia efektów kształcenia student: 1/ zna słownictwo konkretne i abstrakcyjne w zakresie j. hiszpańskiego na poziomie B2 2/ rozumie teksty literackie i nieliterackie bez znajomości całości słownictwa na poziomie C1, potrafi je streścić 3/ potrafi odpowiedzieć na szczegółowe pytania dotyczące przeczytanego tekstu bez znajomości całości słownictwa 4/ wykonuje ćwiczenia polegające na odróżnieniu treści prawdziwych od fałszywych w odniesieniu do przeczytanego tekstu 5/ formułuje płynną wypowiedź na dany temat w języku hiszpańskim 6/ interpretuje przeczytane treści i wyrazić własną opinię na dany temat w języku hiszpańskim 7/ dyskutuje z innymi studentami, przedstawia własne argumenty i umiejętnie kwestionuje argumenty innych studentów w języku hiszpańskim. 8/ zna główne problemy społeczne i kulturowe współczesnej Hiszpanii, orientuje się różnicach kulturowych pomiędzy Polską, a Hiszpanią 9/ zna krótką biografię i najważniejsze dzieła autorów czytanych tekstów 10/ potrafi pracować w grupie i wypracowywać wspólne stanowisko. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-02-28 |
![]() |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin, 46 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie
Ćwiczenia - Zaliczenie z notą |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-02-23 |
![]() |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin, 46 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie
Ćwiczenia - Zaliczenie z notą |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-02-26 |
![]() |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin, 46 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie
Ćwiczenia - Zaliczenie z notą |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.