Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Praktyczna nauka języka angielskiego – sprawności zintegrowane

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 09-PNJASZ-LK-66
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Praktyczna nauka języka angielskiego – sprawności zintegrowane
Jednostka: Instytut Lingwistyki Stosowanej
Grupy: Moodle - przedmioty Szkoły Nauk o Języku i Literaturze
Przedmioty dla programu S1-LSlk
Punkty ECTS i inne: 4.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: język angielski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Kierunek studiów:

Lingwistyka stosowana; specjalność: lingwistyka komputerowa

Poziom przedmiotu:

I stopień

Cele kształcenia:

C1 Rozwinięcie umiejętności swobodnej wypowiedzi w języku angielskim na aktualne i/lub kontrowersyjne tematy społeczne i kulturowe

C2 Rozwinięcie zasobu środków leksykalnych i dyskursywnych umożliwiających precyzyjne wyrażanie swoich opinii w zakresie omawianych zagadnień

C3 Rozwinięcie umiejętności prowadzenia dyskusji akademickiej w języku angielskim

C4 Rozwijanie umiejętności wykorzystania odpowiednich dla danego typu dyskursu strategii komunikacyjnych

C5 Budowanie umiejętności komunikacji w grupie i pracy zespołowej


Rok studiów (jeśli obowiązuje):

III rok

Moduł zajęć/przedmiotu prowadzony zdalnie (e-learning):

Nie dotyczy.

Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji:

Potwierdzona wiedza i umiejętności z praktycznej nauki języka angielskiego na poziomie B2+/ C1.

Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć:

Materiały dostarczane są studentom przez nauczyciela.

Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK:

- dyskusja

- praca z tekstem

- praca w grupach

- demonstracje dźwiękowe i/lub video

- rozwiązywanie zadań

- metoda ćwiczeniowa

Nakład pracy studenta (punkty ECTS):

4 ECTS

Skrócony opis:

W ramach praktycznej nauki języka angielskiego studenci pracują nad tekstami o różnej tematyce ćwicząc i rozwijając przy tym umiejętność budowania wypowiedzi zarówno pisemnych jak i ustnych; równocześnie samodzielnie pracują nad językiem (gramatyka, słownictwo, wymowa). W ramach przedmiotu wprowadza się również elementy krajoznawstwa anglosaskiego.

Pełny opis:

Treści dla przedmiotu:

Przesądy i stereotypy

Blaski i cienie sławy

Religie we współczesnym świecie

Legendy miejskie

Sztuczne języki

Ewolucja języka angielskiego

Wojna i terroryzm

Gry wczoraj i dziś. Rola gier we współczesnej kulturze

Kino – sztuka czy rozrywka

Zagrożenia w Internecie

Stare i nowe zwyczaje

Komiks

Literatura:

- Teksty autentyczne w języku angielskim – prasa, audycje radiowe i telewizyjne, filmy z serwisu YouTube.

- Capel, A.. & W. Sharp 2005. Objective Proficiency. Cambridge: Cambridge University Press.

- Gude, K. & M. Duckworth 2003. Proficiency Masterclass. Oxford: Oxford University Press.

- Jones, L. 2005. New Progress to Proficiency. Cambridge: Cambridge University Press.

- Vince, M. 1994. Advanced Language Practice. Oxford: Heinemann.

- Watcyn-Jones, P. 1999. Test Your Vocabulary 5. Oxford: Oxford University Press.

- Wellman, G. 1996. The Heinemann English Wordbuilder. Oxford: Heinemann.

Efekty uczenia się:

Po zakończeniu zajęć i potwierdzeniu osiągnięcia EU student/ka:

potrafi swobodnie wypowiadać się w języku angielskim na aktualne i/lub kontrowersyjne tematy społeczne i kulturowe

operuje odpowiednim zestawem środków leksykalnych i dyskursywnych dla wyrażania własnych opinii i komentowania poglądów innych osób

potrafi umiejętnie wykorzystywać odpowiednie strategie komunikacyjne właściwe danemu typowi dyskursu

potrafi skutecznie uczestniczyć w dyskusji akademickiej

posiada umiejętność pracy zespołowej i skutecznej komunikacji w grupie

Metody i kryteria oceniania:

Kryteria oceniania wg skali stosowanej w UAM:

bardzo dobry (bdb; 5,0)

dobry plus (+db; 4,5)

dobry (db; 4,0)

dostateczny plus (+dst; 3,5)

dostateczny (dst; 3,0)

niedostateczny (ndst; 2,0)

5 – 92-100% punktów – znakomite posługiwanie się językiem, znakomite umiejętności i kompetencje personalne i społeczne

4.5 – 85-91% punktów – bardzo dobre posługiwanie się językiem, bardzo dobre umiejętności i kompetencje personalne i społeczne

4.0 – 76-84% punktów – dobre posługiwanie się językiem, dobre umiejętności i kompetencje personalne i społeczne

3.5 – 68-75% punktów – zadowalające posługiwanie się językiem, zadowalające umiejętności i kompetencje personalne i społeczne, ale zawierające błędy nie utrudniające komunikacji

3.0 – 60-67% punktów – zadowalające posługiwanie się językiem, zadawalające umiejętności i kompetencje personalne i społeczne, ale zawierające błędy czasami utrudniające komunikację

2.0 – 0%-59% – punktów niezadowalające posługiwanie się językiem, niezadowalające umiejętności i kompetencje personalne i społeczne

Aby zaliczyć kurs Praktyczna nauka języka angielskiego należy zdać kolokwia pisemne z zakresu omawianego na zajęciach słownictwa. W uzasadnionych przypadkach dopuszczalne jest również ustne zaliczanie komponentu leksykalnego.

Egzamin ustny z przedmiotu polega na wygłoszeniu wypowiedzi monologowej na temat związany z treściami kształcenia dla przedmiotu z obu semestrów. Wypowiedzi oceniane są w następujący sposób:

Ocena niedostateczna: niezadowalające posługiwanie się językiem, niezadowalające umiejętności językowe powodujące utrudnione zrozumienie/ niekomfortowy odbiór wypowiedzi studenta w mowie lub piśmie; Np. brak zgody podmiotu z orzeczeniem, nieprawidłowe użycie czasów, brak przedimków, złe formy czasowników, wymowa utrudniająca zrozumienie wypowiedzi.

Ocena dostateczna: zadowalające posługiwanie się językiem, zadowalające umiejętności językowe czasami powodujące utrudnione zrozumienie/ niekomfortowy odbiór wypowiedzi studenta w mowie lub piśmie; Np. opanowanie niektórych form użycia czasów gramatycznych ze sporadycznymi błędami( Present Simple, Simple Past), budowanie poprawnych zdań prostych.

Ocena dostateczna plus: zadowalające posługiwanie się językiem, zadawalające umiejętności językowe rzadko powodujące utrudnione zrozumienie/ niekomfortowy odbiór wypowiedzi studenta w mowie lub piśmie; Np., sprawne posługiwanie się czasami gramatycznymi (Present Simple, Present Continuous, Simple Past), budowanie zdań złożonych z drobnymi uchybieniami.

Ocena dobra: dobre posługiwanie się językiem, dobre umiejętności językowe umożliwiające poprawne zrozumienie/ komfortowy odbiór wypowiedzi studenta w mowie lub piśmie; Np. opanowane użycie czasów gramatycznych Simple Present , Simple Past, Present Continuous, Past Continuous i Present Perfect, poprawne formy czasownikowe, użycie przedimka ze sporadycznymi uchybieniami, poprawne używanie zdań prostych i złożonych (np. okolicznikowych czasu oraz poprawne stosowanie mowy zależnej)

Ocena dobra plus: bardzo dobre posługiwanie się językiem w przekładzie, dobre umiejętności językowe umożliwiające poprawne zrozumienie/ komfortowy odbiór wypowiedzi studenta w mowie lub piśmie; Np. poprawne użycie czasów gramatycznych Simple Present , Simple Past, Present Continuous, Past Continuous i Present Perfect i Past Perfect, poprawne konstrukcje zdań podstawowych i złożonych, w tym stosowanie np. inwersji, stosowanie konstrukcji idiomatycznych, bogate słownictwo oraz poprawna wymowa.

Ocena bardzo dobra: znakomite posługiwanie się językiem w przekładzie, znakomite umiejętności językowe w wyniku czego rozmówca/odbiorca tekstu napisanego przez studenta ma komfort jego odbioru; Np. opanowanie poprawnego użycia czasów gramatycznych, użycie poprawnych zdań prostych i złożonych, język wypowiedzi idiomatyczny w sferze leksykalne i konstrukcji zdaniowych, poprawne użycie przedimków, bardzo bogate słownictwo zawierające rzadziej używaną leksykę (np. poza użyciem not important stosowanie synonimów trivial, unimportant, insignificant, trifling), poprawne stosowanie inwersji oraz trybu przypuszczającego (Subjunctive Mood), stosowanie czasowników frazowych (phrasal verbs), poprawne użycie mieszanego okresu warunkowego.

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/2022" (zakończony)

Okres: 2022-02-24 - 2022-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 60 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Andrzej Danielak
Prowadzący grup: Andrzej Danielak, Augustyn Surdyk
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Egzamin

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/2023" (zakończony)

Okres: 2023-02-27 - 2023-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 60 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Andrzej Danielak
Prowadzący grup: Andrzej Danielak, Augustyn Surdyk
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Egzamin

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/2024" (w trakcie)

Okres: 2024-02-26 - 2024-09-30

Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 60 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Andrzej Danielak, Małgorzata Wiertlewska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Egzamin
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.
ul. Wieniawskiego 1
61-712 Poznań
tel: +48 61 829 4000
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)