Praktyczna nauka języka arabskiego
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 09-PNJARM-24 |
Kod Erasmus / ISCED: |
09.6
|
Nazwa przedmiotu: | Praktyczna nauka języka arabskiego |
Jednostka: | Instytut Orientalistyki |
Grupy: |
Moodle - przedmioty Szkoły Nauk o Języku i Literaturze |
Punkty ECTS i inne: |
14.00
LUB
12.00
(zmienne w czasie)
|
Język prowadzenia: | język arabski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Kierunek studiów: | Filologia arabska, specjalność arabistyka |
Poziom przedmiotu: | II stopień |
Cele kształcenia: | - zaznajomienie studentów z wiedzą gramatyczno-językową na poziomie C1 - rozwinięcie umiejętności językowych studentów w poszczególnych specjalizacjach (praktyka języka: naukowego, klasycznego, medialnego, dialektalnego) - doskonalenie umiejętności efektywnego pisania samodzielnych wypracowań oraz prezentacji referatów na podstwie obejrzanych filmów, programów dokumentalno-naukowo-kulturalnych (praca indywidualna) - kształtowanie świadomości pod kątem zainteresowania i dalszego uczenia się, w celu realizowania procesu samokształcenia |
Rok studiów (jeśli obowiązuje): | I rok |
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji: | Znajomość języka arabskiego na poziomie C1, potwierdzone efekty kształcenia dla modułu 09-PNJARM-14 |
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć: | Podręczniki i słowniki znajdują się w Bibliotece Filologicznej Novum. Materiały uzupełniające będą dystrybuowane przez wykładowców podczas zajęć bądź drogą elektroniczną. |
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK: | ćwiczenia na zajęciach, dyskusja, zadania domowe |
Pełny opis: |
Lektura tekstów w standardowym języku arabskim o różnorodnej tematyce (na poziome C1) Prace pisemne Prezentacja ustna w języku arabskim. Ćwiczenia z odsłuchu nagranych tekstów |
Literatura: |
Treść wiadomości Brustad, Kristin, Mahmoud Al-Batal, Abbas Al-Tonsi. 2007. Al-Kitāb fī Ta‘allum al-‘Arabiyya with DVD and MP3. A Textbook for Arabic. Part Three. Washington: Georgetown University Press. Dickins, James, Janet C.E. Watson. 2009. Standard Arabic. An Advanced Course. Cambridge: Cambridge University Press. Hamodi-Owczarczak, Sylwia i inni. 2015. Al-Muǧtama‘ al-‘arabī al-mu‘āṣir. Nuṣūṣ wa tamrīnāt. Poznań: Katedra Studiów Azjatyckich. Husni, Ronak, Daniel L. Newman. 2008. Modern Arabic Short Stories. A Bilingual Reader. London: Saqi Books. Teksty medialne i kulturalne z arabskich gazet, czasopism i portali internetowych, np. „Aš-Šarq al-Awsaṭ”, „Al-Ǧazīra”, „Al-‘Arabī”. Źródła internetowe: http://www.aljazeera.net/portal www.alarabiya.net http://learning.aljazeera.net/arabic http://www.bbc.co.uk/arabic/ http://arabic.rt.com http://mowdoo3.com |
Efekty uczenia się: |
Po zakończeniu modułu (przedmiotu) i potwierdzeniu osiągnięcia efektów kształcenia student potrafi: - pisać poprawnie pod względem gramatycznym i językowym, posiada umiejętności podnoszenia kompetencji zawodowych i osobistych - Formułować dobrze zbudowane wypowiedzi w szerokim zakresie tematów i automatycznie rozróżnia klasyczny język arabski od form dialektalnych (rozróżnienie) -zreferować i przedstawić prezentację na podstawie obejrzanego filmu, programu, reportażu naukowo-kulturowego w języku arabskim (praca samodzielna) - samodzielnie rozwijać i doskonalić własne umiejętności językowych - samodzielnie zdobywać wiedzę i poszerzać swoje namiętności badawcze oraz - podejmować autonomiczne działania zmierzające do rozwijania swej świadomości językowej - swobodnie rozmawiać na tematy polityczne, medyczne, ekonomiczne |
Metody i kryteria oceniania: |
aktywny udział w zajęciach, obowiązkowe testy i kolokwia w trakcie semestru, pisemne zadania domowe, wypracowania, prezentacje, egzamin ustny i pisemny Skala ocen: 5,0 – znakomita wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne 4,5 – bardzo dobra wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne 4,0 - dobra wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne 3,5 – zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne, ale ze znacznymi niedociągnięciami 3,0 - zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne, ale z licznymi błędami 2,0 - niezadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne Kryteria punktacji: ocena bardzo dobra - od 90 % ocena dobra + - od 83 % ocena dobra - od 75% ocena dostateczna + - od 68 % ocena dostateczna - od 60% ocena niedostateczna - poniżej 60% Liczba nieobecności nieusprawiedliwionych nie powinna przekraczać dwóch zajęć. |
Praktyki zawodowe: |
nie dotyczy |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2021-03-01 - 2021-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT KON
ŚR KON
CZ KON
KON
PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 120 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Abedelfattah Shahin, Marcin Styszyński | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Konwersatorium - Egzamin |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2022-02-24 - 2022-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 120 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Konwersatorium - Egzamin |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2023-02-27 - 2023-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 120 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Ashraf Benyamin | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Konwersatorium - Egzamin |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/2024" (w trakcie)
Okres: | 2024-02-26 - 2024-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 120 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Konwersatorium - Egzamin |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.