Praktyczna nauka języka angielskiego – gramatyka
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 09-PNJAG-LK-12 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Praktyczna nauka języka angielskiego – gramatyka |
Jednostka: | Instytut Lingwistyki Stosowanej |
Grupy: |
Moodle - przedmioty Szkoły Nauk o Języku i Literaturze |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
3.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | język angielski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Kierunek studiów: | Lingwistyka stosowana; lingwistyka komputerowa |
Poziom przedmiotu: | I stopień |
Cele kształcenia: | C1 usystematyzowanie i pogłębienie wiedzy studenta z gramatyki języka angielskiego C2 wykształcenie umiejętności prawidłowego użycia omawianych struktur (charakterystycznych dla języka formalnego/ nieformalnego, w jego podstawowych rejestrach) w celu precyzyjnego wyrażania zjawisk, myśli i opinii w mowie i piśmie C3 Wykształcenie dbałości o poprawne i różnorodne wyrażanie się w języku obcym C4 wykształcenie umiejętności samooceny i planowania własnego rozwoju kompetencji językowej C5 wykształcenie samodzielnego zdobywania i pogłębiania wiedzy z wykorzystaniem źródeł tradycyjnych i multimedialnych |
Rok studiów (jeśli obowiązuje): | I rok |
Moduł zajęć/przedmiotu prowadzony zdalnie (e-learning): | Nie dotyczy. |
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji: | Znajomość języka angielskiego na poziomie B1/B2. |
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć: | Literatura przedmiotu zostaje podana na pierwszych zajęcia w semestrze. |
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK: | - wykład z prezentacją wybranych zagadnień - metoda ćwiczeniowa - rozwiązywanie zadań |
Nakład pracy studenta (punkty ECTS): | 3 ECTS |
Skrócony opis: |
W ramach przedmiotu Praktyczna nauka języka angielskiego - gramatyka studenci utrwalają dotychczasową wiedzę dotyczącą struktur gramatycznych języka angielskiego oraz rozwijają swoje umiejętności w zakresie treści objętych programem przedmiotu w celu osiągnięcia pełnej sprawności gramatycznej. |
Pełny opis: |
Treści kształcenia: Czasy teraźniejsze i inne konstrukcje wyrażające relacje czasowe Czasy przeszłe i inne konstrukcje wyrażające relacje czasowe Czasy przyszłe i inne konstrukcje wyrażające relacje czasowe Czasy perfect i inne konstrukcje wyrażające relacje czasowe Relacje między poszczególnymi czasami Strona bierna i konstrukcje pochodne Okresy warunkowe Tryb przypuszczający |
Literatura: |
1. Foley, M; Hall, D. 2012. MyGrammarLab. Advanced C1/C2. Harlow: Pearson 2. Evans, V. 2003. CPE Use of English 1. Blackpill: Express Publishing 3. Mańczak-Wohlfeld, E, Niżegorodcew, A., Willim, E. A practical grammar of English. Warszawa: PWN. 4. Martinet, A.V. & A. J. Thomson 2003. A Practical English Grammar. Oxford: Oxford University Press 5. Martinet, A.V. & A. J. Thomson 2003. A Practical English Grammar Exercises 1. Oxford: Oxford University Press 6. Martinet, A.V. & A. J. Thomson 2003. A Practical English Grammar Exercises 2. Oxford: Oxford University Press 7. Vince, M. 2003. First Certificate Language Practice. Oxford: Macmillan Heinemann 8. Vince, M., Sunderland, P. 2003. Advanced Language Practice. Oxford: Macmillan Heinemann 9. Gethin, H. 1990. Grammar in Context. Proficiency Level English. London: Collins ELT 10. Swan, M.2002. Practical English Usage. Oxford: Oxford University Press |
Efekty uczenia się: |
Po zakończeniu zajęć i potwierdzeniu osiągnięcia EU student/ka: ma uporządkowaną i zaawansowaną wiedzę na temat praktycznej gramatyki języka angielskiego i rozpoznaje możliwości i ograniczeń wynikających z uzyskanej kompetencji rozumie i stosuje zasady poprawności w języku angielskim z uwzględnieniem zaawansowanych różnic w gramatyce języka mówionego (w tym charakterystycznych dla języka formalnego i nieformalnego) potrafi krytycznie oceniać poprawność językową i poprawiać błędy w cudzych i własnych wypowiedziach pisemnych i ustnych umie samodzielnie i w innowacyjny sposób planować i realizować własne uczenie się przez całe życie, z wykorzystaniem słowników, leksykonów oraz innych tradycyjnych i multimedialnych źródeł informacji planuje i organizuje pracę indywidualną oraz w zespole |
Metody i kryteria oceniania: |
Aby otrzymać zaliczenie przedmiotu, student ma obowiązek zaliczyć testy i kartkówki pisemne sprawdzające wiedzę i umiejętność zastosowania w praktyce omówionych zagadnień z gramatyki języka angielskiego. Testy będą podstawą wyliczenia oceny na podstawie średniej ważonej. Dodatkowo pod uwagę będzie brana aktywność na zajęciach (zwłaszcza jakość udzielanych odpowiedzi i komentarzy). Do oceniania ćwiczeń, kartkówek, testów, kolokwium mogących być przeliczonych na wartości wyrażone w liczbach będzie stosowana następująca skala: 0-59,9% - ocena niedostateczna 60-67,9% - ocena dostateczna 68-75,9% - ocena dostateczna plus 76-83,9% - ocena dobra 84 -91,9% - ocena dobra plus 92-100% - ocena bardzo dobra W przypadkach oceniania bogactwa językowego, logiki i spójności tekstu, poprawności gramatycznej skala wynosi: Ocena niedostateczna: niezadowalające posługiwanie się językiem, niezadawalające umiejętności językowe powodujące utrudnione zrozumienie/ niekomfortowy odbiór wypowiedzi studenta w mowie lub piśmie; Ocena dostateczna: zadowalające posługiwanie się językiem, zadawalające umiejętności językowe czasami powodujące utrudnione zrozumienie/ niekomfortowy odbiór wypowiedzi studenta w mowie lub piśmie; Ocena dostateczna plus: zadowalające posługiwanie się językiem, zadawalające umiejętności językowe rzadko powodujące utrudnione zrozumienie/ niekomfortowy odbiór wypowiedzi studenta w mowie lub piśmie; Ocena dobra: dobre posługiwanie się językiem, dobre umiejętności językowe umożliwiające poprawne zrozumienie/ komfortowy odbiór wypowiedzi studenta w mowie lub piśmie; Ocena dobra plus: bardzo dobre posługiwanie się językiem, dobre umiejętności językowe umożliwiające poprawne zrozumienie/ komfortowy odbiór wypowiedzi studenta w mowie lub piśmie; Ocena bardzo dobra: znakomite posługiwanie się językiem, znakomite umiejętności językowe, w wyniku czego rozmówca/odbiorca wypowiedzi studenta w mowie lub piśmie ma komfort jej odbioru; |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-02-28 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Paula Trzaskawka | |
Prowadzący grup: | Andrzej Danielak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-02-23 |
Przejdź do planu
PN WT CW
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Andrzej Danielak | |
Prowadzący grup: | Andrzej Danielak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-02-26 |
Przejdź do planu
PN WT CW
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Andrzej Danielak | |
Prowadzący grup: | Andrzej Danielak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.