Praktyczna nauka języka angielskiego
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 09-PNJA-ILS-56 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Praktyczna nauka języka angielskiego |
Jednostka: | Instytut Lingwistyki Stosowanej |
Grupy: |
Moodle - przedmioty Szkoły Nauk o Języku i Literaturze Przedmioty dla programu X-S1x-LingStX |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
|
Język prowadzenia: | język angielski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Kierunek studiów: | Lingwistyka stosowana z wiodącym niemieckim |
Poziom przedmiotu: | I stopień |
Cele kształcenia: | Cele modułu kształcenia C1 Usystematyzowanie i pogłębienie wiedzy z syntaktyki języka angielskiego C2 Wykształcenie umiejętności prawidłowego użycia omawianych struktur w celu precyzyjnego wyrażania zjawisk, myśli i opinii w mowie i piśmie C3 Wykształcenie dbałości o poprawne i różnorodne wyrażanie się w języku obcym C4 Wykształcenie umiejętności samooceny i planowania własnego rozwoju kompetencji językowej C5 Wykształcenie samodzielnego zdobywania i pogłębiania wiedzy z wykorzystaniem źródeł tradycyjnych i multimedialnych |
Rok studiów (jeśli obowiązuje): | III rok |
Moduł zajęć/przedmiotu prowadzony zdalnie (e-learning): | nie dotyczy |
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji: | Potwierdzona wiedza i umiejętności z praktycznej nauki języka angielskiego na poziomie B2+/ C1 |
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć: | Materiały przesyłane są mailowo lub za pośrednictwem aplikacji Microsoft Teams |
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK: | Dyskusja Praca z tekstem Rozwiązywanie zadań (np.: obliczeniowych, artystycznych, praktycznych) Metoda ćwiczeniowa Demonstracje dźwiękowe i/lub video Praca w grupach |
Nakład pracy studenta (punkty ECTS): | Liczba punktów ECTS: 2 |
Skrócony opis: |
Zajęcia z praktycznej nauki języka angielskiego rozwijające sprawności mówienia, czytania, słuchania i pisania. |
Pełny opis: |
Medycyna alternatywna Sekrety mózgu Żądze i obsesje w czasach współczesnych Społeczeństwo i polityka Zagrożenia i blaski XXI wieku |
Literatura: |
Teksty autentyczne w języku angielskim – prasa, audycje radiowe i telewizyjne Capel, A.. & W. Sharp 2005. Objective Proficiency. Cambridge: Cambridge University Press. Gude, K. & M. Duckworth 2003. Proficiency Masterclass. Oxford: Oxford University Press. Jones, L. 2005. New Progress to Proficiency. Cambridge: Cambridge University Press. Vince, M. 1994. Advanced Language Practice. Oxford: Heinemann. Watcyn-Jones, P. 1999. Test Your Vocabulary 5. Oxford: Oxford University Press. Wellman, G. 1996. The Heinemann English Wordbuilder. Oxford: Heinemann. |
Efekty uczenia się: |
Po zakończeniu modułu (przedmiotu) i potwierdzeniu osiągnięcia efektów kształcenia student: potrafi swobodnie wypowiadać się w języku angielskim na aktualne i/lub kontrowersyjne tematy społeczne i kulturowe operuje odpowiednim zestawem środków leksykalnych i dyskursywnych dla wyrażania własnych opinii i komentowania poglądów innych osób potrafi umiejętnie wykorzystywać odpowiednie strategie komunikacyjne właściwe danemu typowi dyskursu potrafi skutecznie uczestniczyć w dyskusji akademickiej posiada umiejętność pracy zespołowej i skutecznej komunikacji w grupie |
Metody i kryteria oceniania: |
Kolokwia pisemne Kolokwia ustne Wypowiedzi ustne bardzo dobry (bdb; 5,0) dobry plus (+db; 4,5) dobry (db; 4,0) dostateczny plus (+dst; 3,5) dostateczny (dst; 3,0) niedostateczny (ndst; 2,0) Aby zaliczyć kurs Praktyczna nauka języka angielskiego należy zdać dwa kolokwia pisemne z zakresu omawianego na zajęciach słownictwa. W uzasadnionych przypadkach dopuszczalne jest również ustne zaliczanie komponentu leksykalnego. Ponadto student musi przedstawić wypowiedź monologową na jeden z tematów powiązanych z treściami programowymi dla przedmiotu. Wypowiedzi oceniane są w sposób następujący: Ocena niedostateczna: niezadowalające posługiwanie się językiem, niezadowalające umiejętności językowe powodujące utrudnione zrozumienie/ niekomfortowy odbiór wypowiedzi studenta w mowie lub piśmie; . Np. brak zgody podmiotu z orzeczeniem, nieprawidłowe użycie czasów, brak przedimków, złe formy czasowników, wymowa utrudniająca zrozumienie wypowiedzi. Ocena dostateczna: zadowalające posługiwanie się językiem, zadowalające umiejętności językowe czasami powodujące utrudnione zrozumienie/ niekomfortowy odbiór wypowiedzi studenta w mowie lub piśmie. Np. opanowanie niektórych form użycia czasów gramatycznych ze sporadycznymi błędami( Present Simple, Simple Past), budowanie poprawnych zdań prostych. Ocena dostateczna plus: zadowalające posługiwanie się językiem, zadowalające umiejętności językowe rzadko powodujące utrudnione zrozumienie/ niekomfortowy odbiór wypowiedzi studenta w mowie lub piśmie. Np., sprawne posługiwanie się czasami gramatycznymi (Present Simple, Present Continuous, Simple Past), budowanie zdań złożonych z drobnymi uchybieniami. Ocena dobra: dobre posługiwanie się językiem, dobre umiejętności językowe umożliwiające poprawne zrozumienie/ komfortowy odbiór wypowiedzi studenta w mowie lub piśmie. Np. opanowane użycie czasów gramatycznych Simple Present , Simple Past, Present Continuous, Past Continuous i Present Perfect, poprawne formy czasownikowe, użycie przedimka ze sporadycznymi uchybieniami, poprawne używanie zdań prostych i złożonych (np. okolicznikowych czasu oraz poprawne stosowanie mowy zależnej) Ocena dobra plus: bardzo dobre posługiwanie się językiem w przekładzie, dobre umiejętności językowe umożliwiające poprawne zrozumienie/ komfortowy odbiór wypowiedzi studenta w mowie lub piśmie. Np. poprawne użycie czasów gramatycznych Simple Present , Simple Past, Present Continuous, Past Continuous i Present Perfect i Past Perfect, poprawne konstrukcje zdań podstawowych i złożonych, w tym stosowanie np. inwersji, stosowanie konstrukcji idiomatycznych, bogate słownictwo oraz poprawna wymowa. Ocena bardzo dobra: znakomite posługiwanie się językiem w przekładzie, znakomite umiejętności językowe w wyniku czego rozmówca/odbiorca tekstu napisanego przez studenta ma komfort jego odbioru. Np. opanowanie poprawnego użycia czasów gramatycznych, użycie poprawnych zdań prostych i złożonych, język wypowiedzi idiomatyczny w sferze leksykalne i konstrukcji zdaniowych, poprawne użycie przedimków, bardzo bogate słownictwo zawierające rzadziej używaną leksykę (np. poza użyciem not important stosowanie synonimów trivial, unimportant, insignificant, trifling), poprawne stosowanie inwersji oraz trybu przypuszczającego (Subjunctive Mood), stosowanie czasowników frazowych(phrasal verbs), poprawne użycie mieszanego okresu warunkowego. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-02-25 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT CW
CW
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Andrzej Danielak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/2025" (zakończony)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-02-23 |
Przejdź do planu
PN CW
CW
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Andrzej Danielak | |
Prowadzący grup: | Andrzej Danielak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.