Praktyczna nauka języka arabskiego
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 09-PNJA-56 |
Kod Erasmus / ISCED: |
09.6
|
Nazwa przedmiotu: | Praktyczna nauka języka arabskiego |
Jednostka: | Instytut Orientalistyki |
Grupy: |
Moodle - przedmioty Szkoły Nauk o Języku i Literaturze Przedmioty dla programu S1-FIa |
Punkty ECTS i inne: |
13.00
LUB
14.00
(zmienne w czasie)
|
Język prowadzenia: | język arabski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Kierunek studiów: | filologia (specjalność: arabistyka) |
Poziom przedmiotu: | I stopień |
Cele kształcenia: | C1 rozwijanie czterech podstawowych kompetencji językowych (mówienie, czytanie, pisanie, słuchanie) języka arabskiego na poziomie B1, C2 zaznajomienie ze słownictwem języka arabskiego na poziomie średniozaawansowanym, C3 ćwiczenie form gramatycznych języka arabskiego na poziomie B1, C4 zaznajomienie z aspektami z pogranicza języka i kultury. |
Rok studiów (jeśli obowiązuje): | III rok |
Moduł zajęć/przedmiotu prowadzony zdalnie (e-learning): | zajęcia odbywają się w sali wykładowej |
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji: | potwierdzony egzaminem udział w zajęciach "Praktyczna nauka języka arabskiego" w I-IV semestrze studiów I stopnia |
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć: | Podręczniki i słowniki znajdują się w Bibliotece Filologicznej Novum i/lub Zakładzie Arabistyki i Islamistyki. Materiały uzupełniające będą dystrybuowane przez wykładowców podczas zajęć bądź drogą elektroniczną. |
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK: | lektura i tłumaczenie tekstów, ćwiczenia z kompozycji tekstów, dyskusja w grupie, ćwiczenia w parach, lektura i prezentacja indywidualna, ćwiczenia gramatyczne, odtwarzanie nagrań |
Nakład pracy studenta (punkty ECTS): | 10 |
Skrócony opis: |
W ramach przedmiotu "Praktyczna nauka języka arabskiego" studenci uczestniczą w zajęciach poświęconych lekturze tekstów, konwersacji, rozumieniu ze słuchu oraz wykonywaniu ćwiczeń gramatycznych. |
Pełny opis: |
W ramach przedmiotu "Praktyczna nauka języka arabskiego" studenci uczestniczą w zajęciach poświęconych lekturze tekstów, konwersacji, rozumieniu ze słuchu oraz wykonywaniu ćwiczeń gramatycznych. Zajęcia z lektury tekstów, rozumienia ze słuchu oraz konwersacji dotyczą głównie zagadnień współczesnego społeczeństwa arabskiego, a ćwiczenia gramatyczne - spójników w zdaniach złożonych. |
Literatura: |
Al-Faʻūrī, ʻAwnī Ṣubḥī i inni. 2010. Al-ʻArabiyya li-an-nāṭīqīna bi-ġayrihā. Al-Kitāb ar-rābiʻ. ʻAmmān: Maṭbaʻt al-Ǧāmiʻa al-Urduniyya. Al-Faʻūrī, ʻAwnī Ṣubḥī i inni. 2010. Al-ʻArabiyya li-an-nāṭīqīna bi-ġayrihā. Al-Kitāb al-ḫāmis. ʻAmmān: Maṭbaʻt al-Ǧāmiʻa al-Urduniyya. 'Abs Muḥammad, al-Abraš Muḥammad, as-Sibā‘ī ‘Āmir, al-‘Anān Mu’min. 2010. Al-Kitāb al-mutawassiṭ fī ta‘līm al-‘arabiyya li-ġayr an-nāṭiqīna bihā. Al-Ǧuz’ al-awwal. Abū Ẓabī: Markaz al-Lisān al-Umm. Badrū, Fawzī Aḥmad. 2010. Al-Asās fī ta‘līm al-‘arabiyya li-nāṭiqīna bi-ġayrihā. Al-Mustawā al-mutawassiṭ. ‘Ammān: Dār Wā’il li-aṭ-Ṭibā‘ wa-an-Našr. Danecki, Janusz. 2001. Gramatyka języka arabskiego, t. II (Składnia). Warszawa: Wydawnictwo Akademickie DIALOG. Górska, Elżbieta. 2000. Studium kontrastywne składni arabskich i polskich współczesnych tekstów literackich. Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego. Lahlali, El Mustapha. 2009. How to Write in Arabic. Edinburgh: Edinburgh University Press. Naili, Nariman i inni. 1994. The Connectors in Modern Standard Arabic. Cairo: The American University in Cairo Press. inne źródła: - strona “Aswaat Arabiyya”, The University of Texas at Austin, http://www.laits.utexas.edu/aswaat/ - strona “Learning Arabic”, “Aljazeera”, https://learning.aljazeera.net/en |
Efekty uczenia się: |
Po zakończeniu modułu (przedmiotu) i potwierdzeniu osiągnięcia efektów kształcenia student potrafi: - konstruować spójne wypowiedzi ustne, - zrozumieć wypowiedzi ustne w języku arabskim na poziomie średniozaawansowanym, - czyta ze zrozumieniem teksty we współczesnym standardowym języku arabskim, - zna słownictwo na poziomie średniozaawansowanym, - posługuje się poprawnie konstrukcjami gramatycznymi, - rozumie ogólne i wyspecjalizowane pojęcia dotyczące kultury arabskiej, - potrafi realizować projekty samodzielnie (praca indywidualna). |
Metody i kryteria oceniania: |
aktywny udział w zajęciach, obowiązkowe testy i kolokwia w trakcie semestru, pisemne zadania domowe, wypracowania, prezentacje, egzamin zaliczeniowy ustny i pisemny * zaliczenie semestru zimowego 2020/2021: - na część pisemną składa się suma ocen z obowiązkowych kolokwiów zaliczonych w trakcie semestru, - część ustną stanowi rozmowa zaliczeniowa przeprowadzona zdalnie przez MS Teams. Skala ocen: 5,0 – znakomita wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne 4,5 – bardzo dobra wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne 4,0 – dobra wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne 3,5 – zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne, ale ze znacznymi niedociągnięciami 3,0 – zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne, ale z licznymi błędami 2,0 – niezadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne Kryteria punktacji: ocena bardzo dobra – od 90% ocena dobra + – od 83% ocena dobra – od 75% ocena dostateczna + – od 68% ocena dostateczna – od 60% ocena niedostateczna – poniżej 60% Możliwe jest 5 nieusprawiedliwionych nieobecności w semestrze (w sumie na zajęciach wszystkich prowadzących). |
Praktyki zawodowe: |
brak |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-02-28 |
Przejdź do planu
PN KON
KON
WT KON
ŚR KON
CZ KON
PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 150 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Adrianna Maśko | |
Prowadzący grup: | Ashraf Benyamin, Adrianna Maśko | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie
Konwersatorium - Zaliczenie z notą |
|
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
|
Kod ECTS: | 09-PNJA-56 |
|
Liczba godzin przedmiotu: | 90 |
|
Literatura: |
Al-Faʻūrī, ʻAwnī Ṣubḥī i inni. 2010. Al-ʻArabiyya li-an-nāṭīqīna bi-ġayrihā. Al-Kitāb ar-rābiʻ. ʻAmmān: Maṭbaʻt al-Ǧāmiʻa al-Urduniyya. Al-Faʻūrī, ʻAwnī Ṣubḥī i inni. 2010. Al-ʻArabiyya li-an-nāṭīqīna bi-ġayrihā. Al-Kitāb al-ḫāmis. ʻAmmān: Maṭbaʻt al-Ǧāmiʻa al-Urduniyya. 'Abs Muḥammad, al-Abraš Muḥammad, as-Sibā‘ī ‘Āmir, al-‘Anān Mu’min. 2010. Al-Kitāb al-mutawassiṭ fī ta‘līm al-‘arabiyya li-ġayr an-nāṭiqīna bihā. Al-Ǧuz’ al-awwal. Abū Ẓabī: Markaz al-Lisān al-Umm. Badrū, Fawzī Aḥmad. 2010. Al-Asās fī ta‘līm al-‘arabiyya li-nāṭiqīna bi-ġayrihā. Al-Mustawā al-mutawassiṭ. ‘Ammān: Dār Wā’il li-aṭ-Ṭibā‘ wa-an-Našr. Danecki, Janusz. 2001. Gramatyka języka arabskiego, t. II (Składnia). Warszawa: Wydawnictwo Akademickie DIALOG. Górska, Elżbieta. 2000. Studium kontrastywne składni arabskich i polskich współczesnych tekstów literackich. Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego. Lahlali, El Mustapha. 2009. How to Write in Arabic. Edinburgh: Edinburgh University Press. Naili, Nariman i inni. 1994. The Connectors in Modern Standard Arabic. Cairo: The American University in Cairo Press. inne źródła: - strona “Aswaat Arabiyya”, The University of Texas at Austin, http://www.laits.utexas.edu/aswaat/ - strona “Learning Arabic”, “Aljazeera”, https://learning.aljazeera.net/en |
|
Uwagi: |
Metody i krytaria oceniania: aktywny udział w zajęciach, obowiązkowe testy i kolokwia w trakcie semestru, pisemne zadania domowe, wypracowania, prezentacje, egzamin zaliczeniowy ustny i pisemny Skala ocen: 5,0 – znakomita wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne 4,5 – bardzo dobra wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne 4,0 – dobra wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne 3,5 – zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne, ale ze znacznymi niedociągnięciami 3,0 – zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne, ale z licznymi błędami 2,0 – niezadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne Kryteria punktacji: ocena bardzo dobra – od 90% ocena dobra + – od 83% ocena dobra – od 75% ocena dostateczna + – od 68% ocena dostateczna – od 60% ocena niedostateczna – poniżej 60% Możliwe jest 5 nieusprawiedliwionych nieobecności w semestrze (w sumie na zajęciach wszystkich prowadzących). |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-02-23 |
Przejdź do planu
PN WT KON
ŚR KON
KON
CZ KON
PT KON
|
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 150 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Abedelfattah Shahin | |
Prowadzący grup: | Filip Jakubowski, Arzu Sadykhova, Abedelfattah Shahin, Marcin Styszyński | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie
Konwersatorium - Zaliczenie z notą |
|
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
|
Kod ECTS: | 09-PNJA-56 |
|
Liczba godzin przedmiotu: | 90 |
|
Literatura: |
Al-Faʻūrī, ʻAwnī Ṣubḥī i inni. 2010. Al-ʻArabiyya li-an-nāṭīqīna bi-ġayrihā. Al-Kitāb ar-rābiʻ. ʻAmmān: Maṭbaʻt al-Ǧāmiʻa al-Urduniyya. Al-Faʻūrī, ʻAwnī Ṣubḥī i inni. 2010. Al-ʻArabiyya li-an-nāṭīqīna bi-ġayrihā. Al-Kitāb al-ḫāmis. ʻAmmān: Maṭbaʻt al-Ǧāmiʻa al-Urduniyya. 'Abs Muḥammad, al-Abraš Muḥammad, as-Sibā‘ī ‘Āmir, al-‘Anān Mu’min. 2010. Al-Kitāb al-mutawassiṭ fī ta‘līm al-‘arabiyya li-ġayr an-nāṭiqīna bihā. Al-Ǧuz’ al-awwal. Abū Ẓabī: Markaz al-Lisān al-Umm. Badrū, Fawzī Aḥmad. 2010. Al-Asās fī ta‘līm al-‘arabiyya li-nāṭiqīna bi-ġayrihā. Al-Mustawā al-mutawassiṭ. ‘Ammān: Dār Wā’il li-aṭ-Ṭibā‘ wa-an-Našr. Danecki, Janusz. 2001. Gramatyka języka arabskiego, t. II (Składnia). Warszawa: Wydawnictwo Akademickie DIALOG. Górska, Elżbieta. 2000. Studium kontrastywne składni arabskich i polskich współczesnych tekstów literackich. Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego. Lahlali, El Mustapha. 2009. How to Write in Arabic. Edinburgh: Edinburgh University Press. Naili, Nariman i inni. 1994. The Connectors in Modern Standard Arabic. Cairo: The American University in Cairo Press. inne źródła: - strona “Aswaat Arabiyya”, The University of Texas at Austin, http://www.laits.utexas.edu/aswaat/ - strona “Learning Arabic”, “Aljazeera”, https://learning.aljazeera.net/en |
|
Uwagi: |
Metody i krytaria oceniania: aktywny udział w zajęciach, obowiązkowe testy i kolokwia w trakcie semestru, pisemne zadania domowe, wypracowania, prezentacje, egzamin zaliczeniowy ustny i pisemny Skala ocen: 5,0 – znakomita wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne 4,5 – bardzo dobra wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne 4,0 – dobra wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne 3,5 – zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne, ale ze znacznymi niedociągnięciami 3,0 – zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne, ale z licznymi błędami 2,0 – niezadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne Kryteria punktacji: ocena bardzo dobra – od 90% ocena dobra + – od 83% ocena dobra – od 75% ocena dostateczna + – od 68% ocena dostateczna – od 60% ocena niedostateczna – poniżej 60% Możliwe jest 5 nieusprawiedliwionych nieobecności w semestrze (w sumie na zajęciach wszystkich prowadzących). |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-02-26 |
Przejdź do planu
PN KON
WT KON
ŚR KON
CZ KON
PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 150 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Adrianna Maśko, Abedelfattah Shahin, Marcin Styszyński | |
Prowadzący grup: | Adrianna Maśko, Abedelfattah Shahin, Marcin Styszyński | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie
Konwersatorium - Zaliczenie z notą |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-02-25 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 150 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Sylwia Hamodi-Owczarczak, Abedelfattah Shahin, Marcin Styszyński | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie z notą
Konwersatorium - Zaliczenie z notą |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.