Adam Mickiewicz University, Poznań - Central Authentication System
Strona główna

Theory of teaching of foreign languages 2

General data

Course ID: 09-PDJO-DL22
Erasmus code / ISCED: 05.1 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (0110) Education, not further defined The ISCED (International Standard Classification of Education) code has been designed by UNESCO.
Course title: Theory of teaching of foreign languages 2
Name in Polish: N Podstawy dydaktyki języków obcych 2
Organizational unit: Institute of German Studies
Course groups: (in Polish) Moodle - przedmioty Szkoły Nauk o Języku i Literaturze
(in Polish) Przedmioty dla programu S1-FGR
(in Polish) Przedmioty dla programu S1-FGR
ECTS credit allocation (and other scores): 1.00 Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.
Language: German
Module type:

elective

Cycle of studies:

1st cycle

Module learning aims:

(in Polish) Celem wykładu jest przedstawienie kolejnych zagadnień dot. podstawowej wiedzy z zakresu dydaktyki ogólnej z elementami dydaktyki języków obcych.

Year of studies (where relevant):

Year 2

Pre-requisites in terms of knowledge, skills and social competences:

(in Polish) podstawowa wiedza z zakresu psychologii i pedagogiki; zaliczenie przedmiotu C1.1 Podstawy dydaktyki języków obcych

Methods of teaching for learning outcomes achievement:

(in Polish) Wykład z prezentacją multimedialną wybranych zagadnień

Wykład konwersatoryjny

Pokaz i obserwacja

Demonstracje dźwiękowe i/lub video


Short description: (in Polish)

obowiązkowy w specjalności nauczycielskiej

Full description: (in Polish)

Rodzaje motywacji i sposoby motywowania uczniów

Role nauczyciela

Nowoczesne środki dydaktyczne i ich potencjał

Rozwijanie autonomii ucznia – źródła koncepcji i zakresy rozwijania samodzielności ucznia. Otwarte formy pracy

Bibliography: (in Polish)

Barkowski, H./Funk, H. (Hg.) 2004: Lernerautonomie und Fremdsprachenunterricht. Cornelsen Verlag;

Bausch, K.-R., Christ, H., Krumm, H.-J. (Hg.) 2007: Handbuch Fremdsprachenunterricht. Franke Verlag;

Bovet, G./ Huvendick, V. (Hg.) 2008: Leitfaden Schulpraxis (Pädagogik und Psychologie für den Lehrerberuf). Cornelsen Verlag;

Bönsch, M. 2006: Allgemeine Didaktik. Ein Handbuch zur Wissenschaft vom Unterricht. Kohlhammer Verlag;

Decke-Cornill, H./Küster, L. 2010: Fremdsprachendidaktik. Narr Verlag;

Glöckel, H. 2003: Vom Unterricht. Julius Klickhart Verlag;

Komorowska, H. 2001: Metodyka nauczania języków obcych. Fraszka Edukacyjna;

Zawadzka, E. 2004: Nauczyciele języków obcych w dobie przemian

Learning outcomes: (in Polish)

Student/ka potrafi wskazać na formy motywowania uczniów w procesie dydaktycznym;

Ma wiedzę na temat ról nauczyciela, m. in. w kształceniu językowym;

Potrafi dobrać nowoczesne środki dydaktyczne do realizacji celów dydaktycznych

Tłumaczy zasadność działań dydaktycznych prowadzących do upodmiotowienia ucznia

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

Kolokwium pisemne

91-100 % punktów - bardzo dobry (bdb; 5,0):

85-90 % punktów - dobry plus (+db; 4,5):

76-84 % punktów - dobry (db; 4,0):

71-75 % punktów - dostateczny plus (+dst; 3,5):

60-70 % punktów - dostateczny (dst; 3,0):

0-59 % punktów - niedostateczny (ndst; 2,0):

Classes in period "Academic year 2020/2021, winter semester" (past)

Time span: 2020-10-01 - 2021-02-28
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
lecture, 15 hours more information
Coordinators: (unknown)
Group instructors: Sebastian Chudak
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Course - Completion
lecture - Completion

Classes in period "Academic year 2021/2022, summer semester" (past)

Time span: 2022-02-24 - 2022-09-30
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
lecture, 15 hours more information
Coordinators: (unknown)
Group instructors: Sebastian Chudak
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Course - Completion
lecture - Completion

Classes in period "Academic year 2022/2023, summer semester" (past)

Time span: 2023-02-27 - 2023-09-30
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
lecture, 15 hours more information
Coordinators: (unknown)
Group instructors: Sebastian Chudak
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Course - Completion
lecture - Completion

Classes in period "Academic year 2023/2024, summer semester" (in progress)

Time span: 2024-02-26 - 2024-09-30

Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
lecture, 15 hours more information
Coordinators: (unknown)
Group instructors: Sebastian Chudak
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Course - Completion
lecture - Completion
Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by Adam Mickiewicz University, Poznań.
ul. Wieniawskiego 1
61-712 Poznań
tel: +48 61 829 4000
contact accessibility statement USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)