Lektorat języka obcego nowożytnego
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 09-MLJONKSA-12 |
Kod Erasmus / ISCED: |
09.9
|
Nazwa przedmiotu: | Lektorat języka obcego nowożytnego |
Jednostka: | Instytut Etnolingwistyki |
Grupy: |
Moodle - przedmioty Szkoły Nauk o Języku i Literaturze Przedmioty dla programu S2-FIhe |
Strona przedmiotu: | http://www.azjatystyka.amu.edu.pl |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
LUB
3.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | język polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Kierunek studiów: | filologia, program kształcenia: arabistyka, hebraistyka, sinologia, turkologia |
Poziom przedmiotu: | II stopień |
Cele kształcenia: | - rozwijanie czterech podstawowych kompetencji językowych (mówienie, czytanie, pisanie, słuchanie) na poziomie średnio zaawansowanym B1 - zaznajomienie ze słownictwem na poziomie średnio zaawansowanym B1 - ćwiczenie form gramatycznych na poziomie średnio zaawansowanym B1 - zaznajomienie z aspektami z pogranicza języka i kultury język angielski: - rozwijanie umiejętności mówienia, słuchania, czytania i pisania w języku angielskim - przygotowanie do prowadzenia dyskusji w j. ang., wyrażania swojego stanowiska na wybrany temat, szczególny nacisk na rejestr związany z danym kierunkiem i specjalizacją - rozumienie tekstów pisanych, w tym teksty specjalistyczne związane z kierunkiem i specjalizacją - rozumienie ze słuchu - umiejętność pisania np. esej argumentatywny, recenzja, raport, opowiadanie - poszerzenie znajomości struktur gramatycznych i ich stosowanie w praktyce dodatkowe języki dostępne są z oferty Szkoły Językowej |
Rok studiów (jeśli obowiązuje): | I rok |
Skrócony opis: |
Opis treści kształcenia: Słownictwo związane z pracą/życiem zawodowym. Korespondencja. Ogłoszenia. Lektura tekstów – analiza pod względem leksykalnym i gramatycznym. |
Pełny opis: |
Opracowane ćwiczenia gramatyczne i bloki tematyczne służą rozwijaniu czterech podstawowych kompetencji językowych (mówienie, słuchanie, pisanie, czytanie). Opis treści kształcenia: Słownictwo związane z pracą/życiem zawodowym. Korespondencja. Ogłoszenia. Lektura tekstów – analiza pod względem leksykalnym i gramatycznym. |
Literatura: |
a) materiały własne prowadzącego zajęcia b) arabski Brustad K., Al-Batal M., Al -Tonsi A. 2004. ,Al-Kitaab Fii Ta Allum Al- Arabiyya:A Textbook for Beginning Arabic. Washington: Georgetown University Press; Krahl G., Reuschel W., Schulz E. 2000. Standard Arabic: An Elementary-Intermediate Course. Cambridge University Press; Wightwick J., Gaafar M.. 2009. Mastering Arabic 1 i 2. Palgrave Macmillan. c) chiński Ai Shirong, Zhang Hui. 2008. Road to success [Upper Elementary]. Beijing Language and Culture University Press; Wang Xiaoshan. 2008. Road to success [Upper Elementary: Listening and Speaking]. Beijing Language and Culture University Press; d) hebrajski Chayat Shlomit, Israeli Sara, Kobliner Hila. 2007. Ivrit min ha-hatchala ha-hadash bet. Jerozolima: Academon; e) koreański Ogarek-Czoj, Halina, Romuald Huszcza, Gunn-Young Choi. 1995. Podręcznik języka koreańskiego. Część II – kurs dla zaawansowanych. Warszawa: Wydawnictwo Akademickie Dialog Ihm, Hi Bin, Kyung Pyo Hong . 2001. Korean grammar for international learners. Seoul: Yonsei University Press f) mongolski Hangin G., John. 1973. Intermediate Mongolian. Bloomington: The Research Institute for Inner Asian Studies, Indiana University. Sanders J. K., Alan. Bat-Ireedüi Jantsang. 1999. Colloquial Mongolian. The complete course for beginners. London: Routledge. g) angielski 5. Zalecana literatura: • Paul Dummett,Helen Stephenson, John Hughes, Life, Upper- Intermediate, National Geographic • Mickey Rogers, Joanna Taylore-Knowles, Steve Taylore-Knowles, Ingrid Wiśniewska, Open Mind , Upper-Intermediate, Macmillan • Martin Hewings, Academic English , Upper-Intermediate, Cambridge University Press Literatura uzupełniająca : • Evans, V. Use of English, Examination Practice, Express Publishing • Misztal, M. Tests in English, Thematic Vocabulary, Wydawnictwa Szkolne I Pedagogiczne • Hewings, M. 2013. Advanced Grammar in Use – Intermediate (third edition). Cambridge: (CUP) • Matasek, M. Słownictwo angielskie dla zaawansowanych, Handybooks • Matasek, M. Gramatyka angielska dla zaawansowanych , teoria i praktyczne zadania, Handybooks • Słowniki Podręczniki znajdują się w Bibliotece Filologicznej Novum. Dodatkowe materiały będą dystrybuowane przez wykładowców w trakcie zajęć lub drogą elektroniczną. |
Efekty uczenia się: |
Po zakończeniu modułu (przedmiotu) i potwierdzeniu osiągnięcia efektów kształcenia student potrafi: - wykazuje się umiejętnością rozumienia ze słuchu, wypowiadania się oraz pisania w języku nowożytnym na poziomie śedniozaawansowanym, - stosuje konstrukcje gramatyczne na poziomie średniozaawansowanym, - tworzy wypowiedzi ustne i pisemne z wykorzystaniem poznanych struktur gramatycznych i słownictwa na poziomie średniozaawansowanym, - zna słownictwo na poziomie średniozaawansowanym, - rozumie podstawowe pojęcia związane z kulturą danego rejonu. język angielski: - czyta ze zrozumieniem różnego rodzaju teksty w języku angielskim, w tym publikacje naukowe, analizuje ich treść i wybiera niezbędne informacje - tworzy ustne wypowiedzi na przygotowane tematy, prezentuje i argumentuje swoje stanowisko, komentuje stanowisko innych; wykazuje chęć i potrzebę podjęcia dyskusji na tematy z zakresu danej specjalizacji – kierunek filologiczny - samodzielnie korzysta z różnych źródeł informacji w celu rozbudowania swojej wiedzy filologicznej - pisze logiczne i spójne teksty na różne tematy; rozróżnia język formalny od nieformalnego rozumie ustne wypowiedzi wyrażane językiem standardowym z uwzględnieniem różnic między angielskim brytyjskim i amerykańskim - wyraża się z dużą poprawnością gramatyczną i ortograficzną |
Metody i kryteria oceniania: |
ćwiczenia praktyczne, zaliczenie pisemne |
Praktyki zawodowe: |
nie dotyczy |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-02-28 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Lektorat z języka obcego, 30 godzin, 60 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie
Lektorat z języka obcego - Zaliczenie z notą |
|
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
|
Liczba godzin przedmiotu: | 30 |
|
Literatura: |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-02-23 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Lektorat z języka obcego, 30 godzin, 60 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie
Lektorat z języka obcego - Zaliczenie z notą |
|
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
|
Liczba godzin przedmiotu: | 30 |
|
Literatura: |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-02-26 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Lektorat z języka obcego, 30 godzin, 60 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie
Lektorat z języka obcego - Zaliczenie z notą |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.