Lektura tekstów biznesowych
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 09-LTB-M-12 |
Kod Erasmus / ISCED: |
09.6
|
Nazwa przedmiotu: | Lektura tekstów biznesowych |
Jednostka: | Instytut Orientalistyki |
Grupy: |
Moodle - przedmioty Szkoły Nauk o Języku i Literaturze |
Punkty ECTS i inne: |
4.00
|
Język prowadzenia: | język chiński |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Kierunek studiów: | SINOLOGIA |
Poziom przedmiotu: | II stopień |
Cele kształcenia: | C1 poszerzenie zakresu znajomości języka chińskiego, C2 zwiększenie sprawności posługiwania się językiem chińskim, C3 wprowadzenie zagadnień z zakresu ekonomii i handlu, C4 poszerzenie wiedzy z zakresu obecnej chińskiej sytuacji gospodarczej, C5 podniesienie umiejętności w zakresie lektury tekstów związanych z zagadnieniami społecznymi, prasą ekonomiczną, literaturą fachową C6 przygotowanie do pracy zawodowej związanej z wykorzystaniem języka chińskiego oraz pracy badawczej w zakresie chińskiej ekonomii |
Rok studiów (jeśli obowiązuje): | II rok |
Skrócony opis: |
Zajęcia są poswięcone podnoszeniu kompetencji w zakresie posługiwania się specjalistycznym, biznesowym językiem chińskim. Mają na celu przygotowanie studentów do swobodnego poruszania się w chińskim kontekscie biznesowym oraz rozumienia zagadnień dotyczących chińskiej sytuacji gospodarczej oraz specyfiki chińskiego kontekstu biznesowego. Lektura i analiza tekstów o tematyce gospodarczej w postaci artykułów praspwych, raportów i literatury tematu pozwolą na lepsze zrozumienie chińskiej sytuacji gospodarczej oraz jej kontekstów społecznych i kulturowych. |
Pełny opis: |
Zajęcia są poswięcone podnoszeniu kompetencji w zakresie posługiwania się specjalistycznym, biznesowym językiem chińskim. Mają na celu przygotowanie studentów do swobodnego poruszania się w chińskim kontekscie biznesowym oraz rozumienia zagadnień dotyczących chińskiej sytuacji gospodarczej oraz specyfiki chińskiego kontekstu biznesowego. Lektura i analiza tekstów o tematyce gospodarczej w postaci artykułów praspwych, raportów i literatury tematu pozwolą na lepsze zrozumienie chińskiej sytuacji gospodarczej oraz jej kontekstów społecznych i kulturowych. Na zajęciach omawiane będą zagadnienia z zakresu: Ubezpieczenia, gastronomia i turystyka Handel detaliczny oraz rolnictwo po akcesji Chin do WTO Konsumpcja w społeczeństwie chińskim Sześć klasycznych modeli sprzedaży w Chinach Przedsiębiorstwa międzynarodowe Przemysł i rynek samochodowy w Chinach Rynek klimatyzatorów |
Literatura: |
5. Zalecana literatura Podręczniki: 罗,陈霞;朱,彤。编者。 2005。经贸汉语教程高级教程, 上册. 北京: 北京外语教学与研 究出版社。 王,惠玲;黄,锦章。编者。2004。 经济新闻阅读教程。 高级篇。 北京:北京大学出版社 Literatura dodatkowa: 刘,谦功 ;王,世巽 。编者。2005。 汉语新闻阅读教程 。北京:北京大学出版社 任,长慧。主编。2005。卓越商务汉语教程-高级阅读。北京:外语教学与研究出版社 朱,彦;何,瑾。编著。2007。中文广角。北京:北京大学出版社 |
Efekty uczenia się: |
Po zakończeniu modułu (przedmiotu) i potwierdzeniu osiągnięcia efektów kształcenia student potrafi: Orientuje się w podstawowych zagadnieniach i zjawiskach związanych z chińską sytuacją gospodarczą Potrafi powiązać chińską sytuację gospodarczą z jej społeczno-kulturowymi kontekstami Rozszerzył ogólną umiejętność posługiwania się językiem chińskim Opanował szeroki zakres specjalistycznego słownictwa ekonomicznego (500-700 słów), które będzie mógł wykorzystać w różnych kontekstach życia zawodowego Poznał i stosuje techniki czytania pozwalające M na czytanie tekstów ze zrozumieniem i ich poprawne tłumaczenie Podniósł wydajność lektury. Potrafi przeczytać i zrozumieć 100 znaków/min. |
Metody i kryteria oceniania: |
Kryteria oceniania : aktywność w trakcie zajęć (udział w dyskusji i w pracy zespołowej); wyniki zaliczeń cząstkowych umiejętność zaprezentowania na egzaminie wiedzy nabytej w ramach przedmiotu oraz poziom tej wiedzy. Skala ocen: 5 – znakomita wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne 4.5 – bardzo dobra wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne 4.0 – dobra wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne 3.5 – zadawalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne, ale ze znacznymi niedociągnięciami 3.0 – zadawalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne, ale z licznymi błędami 2.0 – niezadawalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne Metody prowadzenia zajęć: Lektura w grupie, analiza leksykalna, analiza gramatyczna oraz analiza kompozycji tekstu (słowa kluczowe, struktura zdania, sposób prowadzania wywodu). Ćwiczenia leksykalno-gramatyczne |
Praktyki zawodowe: |
nie dotyczy |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-02-28 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR KON
CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Wenmin Hu | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie z notą
Konwersatorium - Zaliczenie z notą |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.