Literatura angielskiego obszaru językowego
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 09-LAOJ-ILS-12 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Literatura angielskiego obszaru językowego |
Jednostka: | Instytut Lingwistyki Stosowanej |
Grupy: |
Moodle - przedmioty Szkoły Nauk o Języku i Literaturze Przedmioty dla programu X-S1x-LingStX |
Punkty ECTS i inne: |
3.00
|
Język prowadzenia: | język angielski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Kierunek studiów: | Lingwistyka stosowana z wiodącym językiem niemieckim. |
Poziom przedmiotu: | I stopień |
Cele kształcenia: | Przekazanie wybranych aspektów z zakresu historii literatury angielskiej na przestrzeni wieków, rozwinięcie zdolności krytycznej analizy tekstów literackich , wyrobienie umiejętności pisemnej analizy utworu oraz umiejętności komunikacji i pracy w grupie |
Rok studiów (jeśli obowiązuje): | III rok |
Moduł zajęć/przedmiotu prowadzony zdalnie (e-learning): | Nie dotyczy. |
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji: | Potwierdzona wiedza i umiejętności z zakresu historii literatury innej niż angielska(np. polska i niemieckojęzyczna) |
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć: | Materiały przesyłane są drogą elektroniczną. |
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK: | Wykład z prezentacją multimedialną wybranych zagadnień Dyskusja Praca z tekstem Metoda analizy przypadków Gra dydaktyczna/symulacyjna Demonstracje dźwiękowe i/lub video Metody aktywizujące (np.: „burza mózgów”, technika analizy SWOT, technika drzewka decyzyjnego, metoda „kuli śniegowej”, konstruowanie „map myśli”) Praca w grupach Inne (jakie?) - Próba inscenizacji tekstu literackiego w warunkach szkolnych |
Nakład pracy studenta (punkty ECTS): | Liczba punktów ECTS: 3 pkt |
Skrócony opis: |
Celem kursu jest zapoznanie studenta z z literackimi epokami literatury angielskiej zilustrowanymi najważniejszymi dziełami -kanonem literackim. Poprzez samodzielną literaturę wybranych dziel jak i opracowań student rozwija nie tylko swoją kompetencję językową , ale również zdolność krytycznego myślenia. |
Pełny opis: |
Treści programowe : Poezja średnio-angielska Teatr elżbietański Oświecenie- rozwój powieści Powieść w dobie romantyzmu Powieść wiktoriańska Powieść modernistyczna Poeci okresu I wojny światowej Teatr absurdu Współczesna powieść brytyjska |
Literatura: |
Sikorska, L. 2007. A Short History of English Literature. Poznań: Wydawnictwo Poznańskie. Zbierski, H. 2002. Historia literatury angielskiej. Poznań: Atena źródła internetowe: World War One Poetry Archives |
Efekty uczenia się: |
Po zakończeniu kursu student: Przywołuje i rozpoznaje główne tendencje historycznego rozwoju literatury angielskiej Czyta ze zrozumieniem teksty źródłowe w języku angielskim Analizuje zjawiska literackie z wykorzystaniem źródeł krytycznych Potrafi uzasadnić swoją opinię w formie pisemnej Potrafi przygotować prezentację ustną z zastosowaniem nowoczesnych technologii Proponuje własną interpretację tekstów Nabiera umiejętności samokształcenia się poprzez obcowanie z tekstem literackim |
Metody i kryteria oceniania: |
. Kryteria oceniania wg skali stosowanej w UAM: 5-znajomość wszystkich lektur przewidzianych sylabusem, umiejętność korzystania z opracowań krytycznych, samodzielna interpretacja dzieł literackich , znakomite kompetencje personalne i społeczne 4.5 – znajomość prawie wszystkich lektur przewidzianych sylabusem ,umiejętność korzystania z opracowań krytycznych, samodzielna interpretacja dzieł literackich, bardzo dobre kompetencje personalne i społeczne 4.0 – znajomość większości lektur przewidzianych sylabusem, częste korzystanie z opracowań krytycznych, zdolność do samodzielnej interpretacji większości dzieł literackich przewidzianych sylabusem, dobre kompetencje personalne i społeczne 3.5 – znajomość minimum 65% lektur przewidzianych sylabusem, zadawalające korzystanie z opracowań krytycznych, częste próby samodzielnej interpretacji dzieł literackich, zadawalające kompetencje personalne i społeczne 3.0 – znajomość ponad połowy lektur przewidzianych sylabusem, sporadyczne korzystanie z opracowań krytycznych, sporadyczne próby samodzielnej interpretacji dzieł literackich, zadawalające kompetencje personalne i społeczne, ale ze znacznymi niedociągnięciami 2.0 – brak znajomości lektur przewidzianych sylabusem, brak umiejętności korzystania ze źródeł krytycznych, niezdolność do samodzielnej interpretacji dzieł literackich, niezadowalające kompetencje personalne i społeczne |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-02-28 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie
Konwersatorium - Zaliczenie |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-02-23 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Dorota Krystosiak | |
Prowadzący grup: | Dorota Krystosiak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie
Konwersatorium - Zaliczenie |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-02-26 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ KON
PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Dorota Krystosiak | |
Prowadzący grup: | Dorota Krystosiak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie
Konwersatorium - Zaliczenie |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-02-25 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR KON
CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Dorota Krystosiak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.