Adam Mickiewicz University, Poznań - Central Authentication System
Strona główna

Pedagogy Laboratory: Evaluation of teaching practice in a primary school

General data

Course ID: 09-LABpp-DL11
Erasmus code / ISCED: 05.1 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (0110) Education, not further defined The ISCED (International Standard Classification of Education) code has been designed by UNESCO.
Course title: Pedagogy Laboratory: Evaluation of teaching practice in a primary school
Name in Polish: N Laboratorium pedagogiczne: Ewaluacja praktyk w szkole podstawowej
Organizational unit: Institute of German Studies
Course groups: (in Polish) Moodle - przedmioty Szkoły Nauk o Języku i Literaturze
(in Polish) Przedmioty dla programu S1-FGR
(in Polish) Przedmioty dla programu S1-FGR
ECTS credit allocation (and other scores): 1.00 Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.
Language: Polish
Module type:

elective

Cycle of studies:

1st cycle

Module learning aims:

(in Polish) C1. Poszerzenie i pogłębienie umiejętności analizowania oraz interpretowania zjawisk zachodzących w zespole klasowym i pracy wychowawczej z klasą w szkole podstawowwj

C2. Poszerzenie i pogłębienie autorefleksji nad własnym przygotowaniem zawodowym na bazie analizy doświadczeń nabytych w ramach praktyk w szkole podstawowej.

C3. Rozwijanie umiejętności identyfikowania obszarów rozwoju zawodowego i planowania działań w ich ramach.

C.3. Kształtowanie gotowości do podejmowania współpracy z nauczycielami i specjalistami na drodze doskonalenia profesjonalnego warsztatu nauczyciela.

C4. Wzbudzanie wrażliwości na etyczne dylematy w pracy nauczyciela.


Year of studies (where relevant):

Year 3

Information on where to find course materials:

(in Polish) zasoby bibliotek wydziałowych oraz Biblioteki Głównej UAM

Methods of teaching for learning outcomes achievement:

(in Polish) dyskusja, praca z tekstem, demonstracje dźwiękowe i/lub video

metody aktywizujące (np.: „burza mózgów”, technika analizy SWOT, technika drzewka decyzyjnego, metoda „kuli śniegowej”, konstruowanie „map myśli”)

Praca w grupach


Short description: (in Polish)

obowiązkowy w specjalności nauczycielskiej

Full description: (in Polish)

Refleksja na temat dotychczasowego kształcenia psychologiczno-pedagogicznego (wiedzy, umiejętności doświadczeń z praktyki) odniesienie do indywidualnych potrzeb i wartości jako studenta i przyszłego nauczyciela (osobiste odniesienie, uwewnętrznienie treści)

Rozpoznanie i analiza powiązań między treściami realizowanymi na różnych przedmiotach psych-ped, wspieranie tworzenie umysłowej mapy mamy całości - zintegrowanie treści,

Wyłonienie najistotniejszych, z indywidualnego punktu widzenia każdego studenta, treści (problem, pytanie), które staną się podstawą indywidualnej pracy między spotkaniami (np. napisanie eseju, przygotowanie schematu, mapy myśli) - treści związane z aktualnymi zasobami, ograniczeniami, wątpliwościami studenta jako przyszłego nauczyciela (treści i forma zadania wybierane w toku dialogu student-tutor na spotkaniu)

Rozpoznawanie zasobów i ograniczeń oraz poszukiwanie nowych kierunków i możliwości kształcenia/samokształcenia, bardziej świadomego i odpowiedzialnego kształtowania swojej tożsamości zawodowej

Bibliography: (in Polish)

Kwiatkowska H., Pedeutologia, Warszawa 2008.

Dudzikowa M., Pomyśl siebie… Minieseje dla wychowawcy klasy, Gdańsk 2007.

Mikiewicz P., Socjologia edukacji. Teorie, koncepcje, pojęcia, Warszawa 2014.

Learning outcomes: (in Polish)

Student/ka potrafi analizować zjawiska/sytuacje/epizody pojawiające się w pracy wychowawczej z klasą/uczniem w szkole podstawowej i na tej podstawie formułować wnioski.

Proponuje strategie działania w zaobserwowanych lub doświadczonych sytuacjach trudnych w relacjach nauczyciela z klasą/uczniem szkoły podstawowej.

Jest gotów do wrażliwego rozpoznawania etycznych aspektów pracy nauczyciela i uwzględniania ich w swej aktywności zawodowej.

Jest gotów podejmować działania na rzecz kształtowania dojrzałej tożsamości zawodowej i radzenia sobie w toku profesjonalnej biografii z wyzwaniami zawodowymi .

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

raport, portfolio, aktywna obecność podczas zajęć

80% obecności na zajęciach

Pisemna autoanaliza doświadczeń zawodowych nabytych w trakcie praktyk w szkole ponadpodstawowej (odpowiadająca wymaganiom sformułowanym przez prowadzącego zajęcia)

Kryteria oceniania wg skali stosowanej w UAM:

bardzo dobry (bdb; 5,0)

dobry plus (+db; 4,5)

dobry (db; 4,0)

dostateczny plus (+dst; 3,5)

dostateczny (dst; 3,0)

niedostateczny (ndst; 2,0

Classes in period "Academic year 2021/2022, winter semestr" (past)

Time span: 2021-10-01 - 2022-02-23
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
laboratory, 10 hours more information
Coordinators: (unknown)
Group instructors: Mirosław Radoła
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Course - Completion
laboratory - Completion

Classes in period "Academic year 2022/2023, winter semester" (past)

Time span: 2022-10-01 - 2023-02-26
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
laboratory, 10 hours more information
Coordinators: (unknown)
Group instructors: Mirosław Radoła
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Course - Completion
laboratory - Completion

Classes in period "Academic year 2023/2024, winter semester" (past)

Time span: 2023-10-01 - 2024-02-25
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
laboratory, 10 hours more information
Coordinators: (unknown)
Group instructors: Mirosław Radoła
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Course - Completion
laboratory - Completion
Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by Adam Mickiewicz University, Poznań.
ul. Wieniawskiego 1
61-712 Poznań
tel: +48 61 829 4000
contact accessibility statement USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)