Pedagogy Laboratory: Evaluation of teaching practice in a primary school
General data
Course ID: | 09-LABpp-DL11 |
Erasmus code / ISCED: |
05.1
|
Course title: | Pedagogy Laboratory: Evaluation of teaching practice in a primary school |
Name in Polish: | N Laboratorium pedagogiczne: Ewaluacja praktyk w szkole podstawowej |
Organizational unit: | Institute of German Studies |
Course groups: |
(in Polish) Moodle - przedmioty Szkoły Nauk o Języku i Literaturze (in Polish) Przedmioty dla programu S1-FGR (in Polish) Przedmioty dla programu S1-FGR |
ECTS credit allocation (and other scores): |
1.00
|
Language: | Polish |
Module type: | elective |
Cycle of studies: | 1st cycle |
Module learning aims: | (in Polish) C1. Poszerzenie i pogłębienie umiejętności analizowania oraz interpretowania zjawisk zachodzących w zespole klasowym i pracy wychowawczej z klasą w szkole podstawowwj C2. Poszerzenie i pogłębienie autorefleksji nad własnym przygotowaniem zawodowym na bazie analizy doświadczeń nabytych w ramach praktyk w szkole podstawowej. C3. Rozwijanie umiejętności identyfikowania obszarów rozwoju zawodowego i planowania działań w ich ramach. C.3. Kształtowanie gotowości do podejmowania współpracy z nauczycielami i specjalistami na drodze doskonalenia profesjonalnego warsztatu nauczyciela. C4. Wzbudzanie wrażliwości na etyczne dylematy w pracy nauczyciela. |
Year of studies (where relevant): | Year 3 |
Information on where to find course materials: | (in Polish) zasoby bibliotek wydziałowych oraz Biblioteki Głównej UAM |
Methods of teaching for learning outcomes achievement: | (in Polish) dyskusja, praca z tekstem, demonstracje dźwiękowe i/lub video metody aktywizujące (np.: „burza mózgów”, technika analizy SWOT, technika drzewka decyzyjnego, metoda „kuli śniegowej”, konstruowanie „map myśli”) Praca w grupach |
Short description: |
(in Polish) obowiązkowy w specjalności nauczycielskiej |
Full description: |
(in Polish) Refleksja na temat dotychczasowego kształcenia psychologiczno-pedagogicznego (wiedzy, umiejętności doświadczeń z praktyki) odniesienie do indywidualnych potrzeb i wartości jako studenta i przyszłego nauczyciela (osobiste odniesienie, uwewnętrznienie treści) Rozpoznanie i analiza powiązań między treściami realizowanymi na różnych przedmiotach psych-ped, wspieranie tworzenie umysłowej mapy mamy całości - zintegrowanie treści, Wyłonienie najistotniejszych, z indywidualnego punktu widzenia każdego studenta, treści (problem, pytanie), które staną się podstawą indywidualnej pracy między spotkaniami (np. napisanie eseju, przygotowanie schematu, mapy myśli) - treści związane z aktualnymi zasobami, ograniczeniami, wątpliwościami studenta jako przyszłego nauczyciela (treści i forma zadania wybierane w toku dialogu student-tutor na spotkaniu) Rozpoznawanie zasobów i ograniczeń oraz poszukiwanie nowych kierunków i możliwości kształcenia/samokształcenia, bardziej świadomego i odpowiedzialnego kształtowania swojej tożsamości zawodowej |
Bibliography: |
(in Polish) Kwiatkowska H., Pedeutologia, Warszawa 2008. Dudzikowa M., Pomyśl siebie… Minieseje dla wychowawcy klasy, Gdańsk 2007. Mikiewicz P., Socjologia edukacji. Teorie, koncepcje, pojęcia, Warszawa 2014. |
Learning outcomes: |
(in Polish) Student/ka potrafi analizować zjawiska/sytuacje/epizody pojawiające się w pracy wychowawczej z klasą/uczniem w szkole podstawowej i na tej podstawie formułować wnioski. Proponuje strategie działania w zaobserwowanych lub doświadczonych sytuacjach trudnych w relacjach nauczyciela z klasą/uczniem szkoły podstawowej. Jest gotów do wrażliwego rozpoznawania etycznych aspektów pracy nauczyciela i uwzględniania ich w swej aktywności zawodowej. Jest gotów podejmować działania na rzecz kształtowania dojrzałej tożsamości zawodowej i radzenia sobie w toku profesjonalnej biografii z wyzwaniami zawodowymi . |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) raport, portfolio, aktywna obecność podczas zajęć 80% obecności na zajęciach Pisemna autoanaliza doświadczeń zawodowych nabytych w trakcie praktyk w szkole ponadpodstawowej (odpowiadająca wymaganiom sformułowanym przez prowadzącego zajęcia) Kryteria oceniania wg skali stosowanej w UAM: bardzo dobry (bdb; 5,0) dobry plus (+db; 4,5) dobry (db; 4,0) dostateczny plus (+dst; 3,5) dostateczny (dst; 3,0) niedostateczny (ndst; 2,0 |
Classes in period "Academic year 2021/2022, winter semestr" (past)
Time span: | 2021-10-01 - 2022-02-23 |
Navigate to timetable
MO TU LAB
W TH FR |
Type of class: |
laboratory, 10 hours
|
|
Coordinators: | (unknown) | |
Group instructors: | Mirosław Radoła | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
Completion
laboratory - Completion |
Classes in period "Academic year 2022/2023, winter semester" (past)
Time span: | 2022-10-01 - 2023-02-26 |
Navigate to timetable
MO TU W TH LAB
FR |
Type of class: |
laboratory, 10 hours
|
|
Coordinators: | (unknown) | |
Group instructors: | Mirosław Radoła | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
Completion
laboratory - Completion |
Classes in period "Academic year 2023/2024, winter semester" (past)
Time span: | 2023-10-01 - 2024-02-25 |
Navigate to timetable
MO TU W LAB
TH FR |
Type of class: |
laboratory, 10 hours
|
|
Coordinators: | (unknown) | |
Group instructors: | Mirosław Radoła | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
Completion
laboratory - Completion |
Copyright by Adam Mickiewicz University, Poznań.