Kultura indyjska
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 09-KULTIND-36 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Kultura indyjska |
Jednostka: | Instytut Orientalistyki |
Grupy: |
Moodle - przedmioty Szkoły Nauk o Języku i Literaturze Przedmioty dla programu S1-FIin |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Kierunek studiów: | Filologia, indologia. |
Cele kształcenia: | Zajęcia przekazują pogłębioną wiedzę z zakresu: starożytna i nowożytna historia Indii, religie subkontynentu indyjskiego, filozofia indyjska, literatura starożytna i nowożytna w j. hindi i tamilskim, antropologia Indii. Wyrobienie umiejętności planowania i organizacji samodzielnej pracy naukowej, zarządzania zdobytymi informacjami (gromadzenie i selekcja literatury przedmiotu, zdobywanie i interpretacja danych pochodzących z różnych źródeł) oraz prezentacji zdobytej wiedzy na forum grupy (zdolności krytyczne i samokrytyczne). |
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji: | Wiedza i umiejętności z poprzednich semestrów zajęć. |
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć: | Informacja na temat materiałów podawana jest na zajęciach. |
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK: | Zajęcia, zadania domowe, projekty. |
Nakład pracy studenta (punkty ECTS): | 6 |
Skrócony opis: |
Wybrane zjawiska i zagadnienia językowe, literackie i kulturowe Indii. |
Pełny opis: |
Wybrane zjawiska i zagadnienia językowe, literackie i kulturowe: starożytna i nowożytna historia Indii, religie subkontynentu indyjskiego, filozofia indyjska, literatura starożytna i nowożytna w j. hindi i tamilskim, antropologia Indii. |
Literatura: |
Literatura zgodnie z propozycją prowadzącego. |
Efekty uczenia się: |
Student: 1. Ma pogłębioną wiedzę z zakresu: starożytna i nowożytna historia Indii, religie subkontynentu indyjskiego, filozofia indyjska, literatura starożytna i nowożytna w j. hindi i tamilskim, antropologia Indii. 2. Analizuje krytycznie przyczyny i przebieg omawianych na zajęciach zjawisk literackich lub kulturowych. 3. Coraz sprawniej wyszukuje informacje na temat istotnych zjawisk literackich lub kulturowych. 4. Przygotowuje referat (prezentację) na temat zjawisk literackich lub kulturowych. 5. Ma świadomość posiadanej wiedzy oraz konieczności jej stałej aktualizacji. |
Metody i kryteria oceniania: |
Aktywność studenta w dyskusji na zajęciach. Ocena referatu/prezentacji (wskazanie ewentualnych błędów, podkreślenie szczególnie trafnych uwag). Kolokwium zaliczeniowe. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.