English- speaking countries cultural studies
General data
Course ID: | 09-KAOJE-ILS-11 |
Erasmus code / ISCED: | (unknown) / (unknown) |
Course title: | English- speaking countries cultural studies |
Name in Polish: | Kulturoznawstwo angielskiego obszaru językowego |
Organizational unit: | Institute of Applied Linguistics |
Course groups: |
(in Polish) Moodle - przedmioty Szkoły Nauk o Języku i Literaturze |
ECTS credit allocation (and other scores): |
3.00
|
Language: | English |
Module type: | compulsory |
Major: | (in Polish) lingwistyka stosowana z wiodącym niemieckim |
Cycle of studies: | 1st cycle |
Module learning aims: | (in Polish) C1 Przekazanie wiedzy z zakresu zjawisk kulturowych angielskiego obszaru językowego ze szczególnym uwzględnieniem obszaru Wielkiej Brytanii i Stanów Zjednoczonych C2 Rozwinięcie umiejętności odbioru tekstów kulturowych dotyczących wyżej wymienionych obszarów C3 Rozwinięcie umiejętności samodzielnej pracy nad kulturą wyżej wymienionych obszarów C4 Zainteresowanie kulturą krajów anglosaskich C5 Budowanie umiejętności komunikacji i pracy w grupie |
Year of studies (where relevant): | Year 2 |
Course module conducted remotely (e-learning): | (in Polish) Nie dotyczy |
Pre-requisites in terms of knowledge, skills and social competences: | (in Polish) Potwierdzona wiedza i umiejętności z praktycznej nauki języka angielskiego na poziomie B1+ |
Information on where to find course materials: | (in Polish) Materiały przesyłane studentom drogą elektroniczną oraz spis literatury podany na pierwszych zajęciach |
Methods of teaching for learning outcomes achievement: | (in Polish) Wykład z prezentacją multimedialną wybranych zagadnień Wykład konwersatoryjny Dyskusja Praca z tekstem Demonstracje dźwiękowe i/lub video Metody aktywizujące (np.: „burza mózgów”, technika analizy SWOT, technika drzewka decyzyjnego, metoda „kuli śniegowej”, konstruowanie „map myśli”) |
Student workload (ECTS credits): | (in Polish) 4 |
Short description: |
(in Polish) W ramach tego przedmiotu studenci zapoznają się z kulturą krajów angielskiego obszaru językowego. |
Full description: |
(in Polish) Wielka Brytania: Naród i regiony Praca , edukacja, formy spędzania wolnego czasu Role społeczne, płeć, rodzina Młodzi ludzie i subkultury Klasa społeczna i polityka Wieloetniczność: religie i dziedzictwo Stany Zjednoczone: Regiony Rys historyczny Społeczeństwo Regionalizm Urbanizacja Kultura i media Ikony Ameryki |
Bibliography: |
(in Polish) 1. Oakland, J. (2011) British Civilization. An introduction. London: Routledge. 2. Storry, M., Childs, P. (2002) British cultural identities. London: Routledge. 3. Mauk, D., Oakland, J. (2009) American Civilization. An introduction. London: Routledge. 4. Campbell, N., Kean, A. (2011) American cultural studies. London: Routledge. |
Learning outcomes: |
(in Polish) Po zakończeniu zajęć i potwierdzeniu osiągnięcia EU student/ka: definiuje podstawowe pojęcia z danej dziedziny Charakteryzuje podstawowe zjawiska kulturowe dla angielskiego obszaru językowego interpretuje teksty kulturowe będąc świadomym wpływu własnej kultury na ich interpretację porównuje zjawiska i teksty kulturowe jest świadomy specyfiki lingwistyki stosowanej w relacji do nauki o kulturze danego obszaru językowego potrafi przygotować i przedstawić wybrane przez siebie zagadnienie kulturowe z danego obszaru językowego |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) W ocenie końcowej bierze się pod uwagę pracę projektową – 35% oceny końcowej i 65% oceny uzyskanej z egzaminu. 5 - 100% - 92% punktów , znakomite po sługiwanie się językiem, znakomite umiejętności i kompetencje analizy zjawisk kulturowych oraz wiedza na temat danego obszaru językowego; przy ocenie prezentacji: przedstawienie zagadnienia w sposób problemowy, dogłębna analiza tematu, zwrócenie uwagi na podobieństwa i różnice pomiędzy kulturą rodzimą a obcą, pełna bibliografia, równe zaangażowanie wszystkich studentów z grupy w pokaz prezentacji, oryginalne i przemyślane wykorzystanie materiałów oraz wyraźny zamysł w organizowaniu treści, prowadzący do wniosków lub pytań, dotrzymanie terminu realizacji prezentacji. 4,5 - 91,9-84% punktów, bardzo dobre po sługiwanie się językiem, bardzo dobre umiejętności i kompetencje analizy zjawisk kulturowych oraz wiedza na temat danego obszaru językowego; przy ocenie prezentacji: przedstawienie zagadnienia w sposób problemowy wraz z analizą tematu, zwrócenie uwagi na podobieństwa i różnice pomiędzy kulturą rodzimą a obcą, bibliografia, równe zaangażowanie wszystkich studentów z grupy w pokaz prezentacji, dotrzymanie terminu realizacji prezentacji. 4 - 83,9-76% punktów dobre po sługiwanie się językiem, dobre umiejętności i kompetencje analizy zjawisk kulturowych oraz wiedza na temat danego obszaru językowego; przy ocenie prezentacji: przedstawienie zagadnienia w sposób problemowy, z próbą analiza tematu, zwrócenie uwagi na podobieństwa i różnice pomiędzy kulturą rodzimą a obcą, bibliografia, w miarę równe zaangażowanie wszystkich studentów z grupy w pokaz prezentacji, dotrzymanie terminu realizacji prezentacji. 3,5 - 75,9-68% punktów zadowalające po sługiwanie się językiem, zadowalające umiejętności i kompetencje, ale zawierające błędy nie utrudniające komunikację, zadowalające kompetencje analizy zjawisk kulturowych oraz wiedza na temat danego obszaru językowego; przy ocenie prezentacji: przedstawienie zagadnienia w sposób bardziej opisowy niż problemowy, powierzchowne zwrócenie uwagi na podobieństwa i różnice pomiędzy kulturą rodzimą a obcą, bibliografia, w miarę równe zaangażowanie wszystkich studentów z grupy w pokaz prezentacji, dotrzymanie terminu realizacji prezentacji. 3,0 - 67,9-60% punktów zadowalające po sługiwanie się językiem, zadowalające umiejętności i kompetencje, ale zawierające błędy czasami utrudniające komunikację, zadowalające kompetencje analizy zjawisk kulturowych; oraz wiedza na temat danego obszaru językowego przy ocenie prezentacji: przedstawienie zagadnienia w sposób wyłącznie opisowy z perspektywy etnocentrycznej, bibliografia, w miarę równe zaangażowanie wszystkich studentów z grupy w pokaz prezentacji, dotrzymanie terminu realizacji prezentacji. 2,0 - 59,9-0% punktów niezadowalające posługiwanie się językiem, nie zadawalające umiejętności i kompetencje, komunikacja bardzo utrudniona, czasami wręcz niemożliwa, niezadowalające kompetencje analizy zjawisk kulturowych oraz wiedza na temat danego obszaru językowego; przy ocenie prezentacji: przedstawienie zagadnienia w sposób chaotyczny, brak bibliografii, nierówne zaangażowanie studentów z grupy, w tym wyraźne zaangażowanie jednego studenta w pokaz prezentacji, nieotrzymanie terminu realizacji prezentacji. 0-59,9% - ocena niedostateczna 60-67,9% - ocena dostateczna 68-75,9% - ocena dostateczna plus 76-83,9% - ocena dobra 84 -91,9% - ocena dobra plus 92-100% - ocena bardzo dobra |
Classes in period "Academic year 2022/2023, summer semester" (past)
Time span: | 2023-02-27 - 2023-09-30 |
Go to timetable
MO TU W TH KON
KON
KON
KON
FR |
Type of class: |
discussion seminar, 60 hours
|
|
Coordinators: | Dorota Owczarek | |
Group instructors: | Graham Crawford, Dorota Owczarek | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Credit: | Graded credit |
Classes in period "Academic year 2023/2024, summer semester" (past)
Time span: | 2024-02-26 - 2024-09-30 |
Go to timetable
MO TU W TH KON
KON
KON
KON
FR |
Type of class: |
discussion seminar, 60 hours
|
|
Coordinators: | (unknown) | |
Group instructors: | Graham Crawford, Dorota Owczarek | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Credit: | Graded credit |
Copyright by Adam Mickiewicz University, Poznań.