European Language
General data
Course ID: | 09-JEUS-22 |
Erasmus code / ISCED: | (unknown) / (unknown) |
Course title: | European Language |
Name in Polish: | Język europejski |
Organizational unit: | Institute of Oriental Studies |
Course groups: |
(in Polish) Moodle - przedmioty Szkoły Nauk o Języku i Literaturze |
ECTS credit allocation (and other scores): |
2.00
|
Language: | English |
Module type: | elective |
Major: | Chinese studies |
Cycle of studies: | 2nd cycle |
Module learning aims: | (in Polish) Rozwijanie umiejętności językowych na poziomie C1 w zakresie czterech podstawowych sprawności językowych (czytanie, pisanie, rozumienie ze słuchu, mówienie) w ramach Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego, ze szczególnym uwzględnieniem specyficznych wymogów języka akademickiego. Wyrobienie nawyku krytycznego analizowania tekstu naukowego i innych tekstów o charakterze perswazyjnym, |
Year of studies (where relevant): | Year 1 |
Pre-requisites in terms of knowledge, skills and social competences: | (in Polish) Poziom biegłości językowej B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego. |
Information on where to find course materials: | (in Polish) Dostarczone przez nauczyciela |
Methods of teaching for learning outcomes achievement: | (in Polish) Dyskusja Praca z tekstem Gra dydaktyczna/symulacyjna Rozwiązywanie zadań (np.: obliczeniowych, artystycznych, praktycznych) Metoda projektu [prezentacje własne studentów] Demonstracje dźwiękowe i/lub video Praca w grupach |
Student workload (ECTS credits): | (in Polish) Godziny zajęć (wg planu studiów) z nauczycielem 30 Przygotowanie do zajęć 10 Czytanie wskazanej literatury 5 Przygotowanie prac pisemnych 5 Przygotowanie prezentacji 5 Przygotowanie pracy semestralnej Przygotowanie do egzaminu / zaliczenia 2,5 Inne (jakie?) - Przygotowanie do testów śródsemestralnych 2,5 SUMA GODZIN 60 LICZBA PUNKTÓW ECTS DLA ZAJĘĆ/PRZEDMIOTU 2 |
Full description: |
(in Polish) Treści programowe dla zajęć/przedmiotu: Pisanie listów – np. z prośbą o informację / mających na celu udzielenie informacji / wyrażających opinię / przy ubieganiu się o pracę czy stypendium. Czytanie krytyczne tekstów o charakterze naukowym i popularnonaukowym. Ćwiczenia rozwijające słownictwo (słowa często mylone, słownictwo w analizowanych tekstach). Rozwijanie umiejętności konstruowania spójnych akapitów. Wybrane zagadnienia interpunkcji angielskiej. Academic English – zasady sporządzania bibliografii i cytowania. Ćwiczenia w rozumieniu ze słuchu (m.in. TED talks). Dyskusje na tematy związane z czytanymi wspólnie tekstami. Rozpoznawanie błędów w argumentacji i błędów poznawczych, rozwijanie umiejętności niepoddawania się manipulacji. Remedialna gramatyka (przykładowe treści: zdania tzw. względne, defining/ non-defining relative clauses; reported speech; linkers in academic writing; mixed conditionals). Indywidualne prezentacje studentów. |
Bibliography: |
(in Polish) Paul Roberts: How to Say Nothing in 500 Words. Lewis Wolpert: The Medawar Lecture – Is science dangerous? Daniel Kahneman: Thinking, Fast and Slow. (wybrane fragmenty) Richard H. Thaler: Nudge. Improving Decisions About Health, Wealth, and Happiness. (wybrane fragmenty) Nassim Nicholas Taleb: The Black Swan. (wybrane fragmenty) Virginia Evans: Successful Writing – Proficiency. Express Publishing 1998/2006. (wybrane fragmenty) Robin MacPherson: English for Writers and Translators. PWN 2006. (wybrane fragmenty) Paweł Scheffler: Gramatyka języka angielskiego w zdaniach do tłumaczenia. Altravox Press 1996. (wybrane fragmenty) Inne teksty stosownie do potrzeb i zainteresowań studentów Wybrane wykłady w ramach TED Talks |
Learning outcomes: |
(in Polish) Po zakończeniu zajęć i potwierdzeniu osiągnięcia EU student/ka: posługuje się zasobem słownictwa i struktur gramatycznych na poziomie zaawansowanym; czyta ze zrozumieniem wymagające dłuższe teksty o charakterze naukowym i popularnonaukowym; pisze właściwie zorganizowane i spójne teksty typu akademickiego oraz różne rodzaje listów; rozumie większość rodzajów języka mówionego; konstruuje jasne i szczegółowe przygotowane i spontaniczne wypowiedzi ustne w szerokim zakresie tematów; współpracuje w ramach grupy szanując i wykazując otwartość na opinie innych oraz nowe informacje i punkty widzenia; rozpoznaje błędy w argumentacji i poznawcze oraz stara się przeciwdziałać manipulacji językowej. |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) Egzamin pisemny Kolokwium pisemne Esej Prezentacja multimedialna ocena pracy na zajęciach Kryteria oceniania wg skali stosowanej w UAM: bardzo dobry (bdb; 5,0): bardzo dobra znajomość materiału; ocena z testu 90-100%; dobry plus (+db; 4,5): jak wyżej, z nieznacznymi niedociągnięciami; ocena z testu 80-89%; dobry (db; 4,0): możliwy szerszy zakres niedociągnięć: ocena z testu 70-79%; dostateczny plus (+dst; 3,5): zadowalająca znajomość materiału; ocena z testu 60-69%; dostateczny (dst; 3,0): dostateczna znajomość materiału; ocena z testu 50-59%; niedostateczny (ndst; 2,0): niedostateczna znajomość materiału; ocena z testu poniżej 50%. |
Classes in period "Academic year 2020/2021, summer semester" (past)
Time span: | 2021-03-01 - 2021-09-30 |
Navigate to timetable
MO KON
TU W TH FR |
Type of class: |
discussion seminar, 30 hours
|
|
Coordinators: | (unknown) | |
Group instructors: | Justyna Walkowiak | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
Exam
discussion seminar - Exam |
Classes in period "Academic year 2021/2022, summer semester" (past)
Time span: | 2022-02-24 - 2022-09-30 |
Navigate to timetable
MO KON
TU W TH FR |
Type of class: |
discussion seminar, 30 hours
|
|
Coordinators: | (unknown) | |
Group instructors: | Justyna Walkowiak | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
Exam
discussion seminar - Exam |
Classes in period "Academic year 2022/2023, summer semester" (past)
Time span: | 2023-02-27 - 2023-09-30 |
Navigate to timetable
MO KON
TU W TH FR |
Type of class: |
discussion seminar, 30 hours
|
|
Coordinators: | (unknown) | |
Group instructors: | Justyna Walkowiak | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
Exam
discussion seminar - Exam |
Classes in period "Academic year 2023/2024, summer semester" (in progress)
Time span: | 2024-02-26 - 2024-09-30 |
Navigate to timetable
MO TU W TH FR |
Type of class: |
discussion seminar, 30 hours
|
|
Coordinators: | (unknown) | |
Group instructors: | (unknown) | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
Exam
discussion seminar - Exam |
Copyright by Adam Mickiewicz University, Poznań.