Adam Mickiewicz University, Poznań - Central Authentication System
Strona główna

European Language

General data

Course ID: 09-JEUS-22
Erasmus code / ISCED: (unknown) / (unknown)
Course title: European Language
Name in Polish: Język europejski
Organizational unit: Institute of Oriental Studies
Course groups: (in Polish) Moodle - przedmioty Szkoły Nauk o Języku i Literaturze
ECTS credit allocation (and other scores): 2.00 Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.

view allocation of credits
Language: English
Module type:

elective

Major:

Chinese studies

Cycle of studies:

2nd cycle

Module learning aims:

(in Polish) Rozwijanie umiejętności językowych na poziomie C1 w zakresie czterech podstawowych sprawności językowych (czytanie, pisanie, rozumienie ze słuchu, mówienie) w ramach Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego, ze szczególnym uwzględnieniem specyficznych wymogów języka akademickiego.

Wyrobienie nawyku krytycznego analizowania tekstu naukowego i innych tekstów o charakterze perswazyjnym,


Year of studies (where relevant):

Year 1

Pre-requisites in terms of knowledge, skills and social competences:

(in Polish) Poziom biegłości językowej B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego.

Information on where to find course materials:

(in Polish) Dostarczone przez nauczyciela

Methods of teaching for learning outcomes achievement:

(in Polish) Dyskusja

Praca z tekstem

Gra dydaktyczna/symulacyjna

Rozwiązywanie zadań (np.: obliczeniowych, artystycznych, praktycznych)

Metoda projektu [prezentacje własne studentów]

Demonstracje dźwiękowe i/lub video

Praca w grupach


Student workload (ECTS credits):

(in Polish) Godziny zajęć (wg planu studiów) z nauczycielem 30

Przygotowanie do zajęć 10

Czytanie wskazanej literatury 5

Przygotowanie prac pisemnych 5

Przygotowanie prezentacji 5

Przygotowanie pracy semestralnej

Przygotowanie do egzaminu / zaliczenia 2,5

Inne (jakie?) -

Przygotowanie do testów śródsemestralnych 2,5

SUMA GODZIN 60

LICZBA PUNKTÓW ECTS DLA ZAJĘĆ/PRZEDMIOTU 2


Full description: (in Polish)

Treści programowe dla zajęć/przedmiotu:

Pisanie listów – np. z prośbą o informację / mających na celu udzielenie informacji / wyrażających opinię / przy ubieganiu się o pracę czy stypendium.

Czytanie krytyczne tekstów o charakterze naukowym i popularnonaukowym.

Ćwiczenia rozwijające słownictwo (słowa często mylone, słownictwo w analizowanych tekstach).

Rozwijanie umiejętności konstruowania spójnych akapitów.

Wybrane zagadnienia interpunkcji angielskiej.

Academic English – zasady sporządzania bibliografii i cytowania.

Ćwiczenia w rozumieniu ze słuchu (m.in. TED talks).

Dyskusje na tematy związane z czytanymi wspólnie tekstami.

Rozpoznawanie błędów w argumentacji i błędów poznawczych, rozwijanie umiejętności niepoddawania się manipulacji.

Remedialna gramatyka (przykładowe treści: zdania tzw. względne, defining/ non-defining relative clauses; reported speech; linkers in academic writing; mixed conditionals).

Indywidualne prezentacje studentów.

Bibliography: (in Polish)

Paul Roberts: How to Say Nothing in 500 Words.

Lewis Wolpert: The Medawar Lecture – Is science dangerous?

Daniel Kahneman: Thinking, Fast and Slow. (wybrane fragmenty)

Richard H. Thaler: Nudge. Improving Decisions About Health, Wealth, and Happiness. (wybrane fragmenty)

Nassim Nicholas Taleb: The Black Swan. (wybrane fragmenty)

Virginia Evans: Successful Writing – Proficiency. Express Publishing 1998/2006. (wybrane fragmenty)

Robin MacPherson: English for Writers and Translators. PWN 2006. (wybrane fragmenty)

Paweł Scheffler: Gramatyka języka angielskiego w zdaniach do tłumaczenia. Altravox Press 1996. (wybrane fragmenty)

Inne teksty stosownie do potrzeb i zainteresowań studentów

Wybrane wykłady w ramach TED Talks

Learning outcomes: (in Polish)

Po zakończeniu zajęć i potwierdzeniu osiągnięcia EU

student/ka:

posługuje się zasobem słownictwa i struktur gramatycznych na poziomie zaawansowanym;

czyta ze zrozumieniem wymagające dłuższe teksty o charakterze naukowym i popularnonaukowym;

pisze właściwie zorganizowane i spójne teksty typu akademickiego oraz różne rodzaje listów;

rozumie większość rodzajów języka mówionego;

konstruuje jasne i szczegółowe przygotowane i spontaniczne wypowiedzi ustne w szerokim zakresie tematów;

współpracuje w ramach grupy szanując i wykazując otwartość na opinie innych oraz nowe informacje i punkty widzenia;

rozpoznaje błędy w argumentacji i poznawcze oraz stara się przeciwdziałać manipulacji językowej.

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

Egzamin pisemny

Kolokwium pisemne

Esej

Prezentacja multimedialna

ocena pracy na zajęciach

Kryteria oceniania wg skali stosowanej w UAM:

bardzo dobry (bdb; 5,0): bardzo dobra znajomość materiału; ocena z testu 90-100%;

dobry plus (+db; 4,5): jak wyżej, z nieznacznymi niedociągnięciami; ocena z testu 80-89%;

dobry (db; 4,0): możliwy szerszy zakres niedociągnięć: ocena z testu 70-79%;

dostateczny plus (+dst; 3,5): zadowalająca znajomość materiału; ocena z testu 60-69%;

dostateczny (dst; 3,0): dostateczna znajomość materiału; ocena z testu 50-59%;

niedostateczny (ndst; 2,0): niedostateczna znajomość materiału; ocena z testu poniżej 50%.

Classes in period "Academic year 2020/2021, summer semester" (past)

Time span: 2021-03-01 - 2021-09-30
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
discussion seminar, 30 hours more information
Coordinators: (unknown)
Group instructors: Justyna Walkowiak
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Course - Exam
discussion seminar - Exam

Classes in period "Academic year 2021/2022, summer semester" (past)

Time span: 2022-02-24 - 2022-09-30
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
discussion seminar, 30 hours more information
Coordinators: (unknown)
Group instructors: Justyna Walkowiak
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Course - Exam
discussion seminar - Exam

Classes in period "Academic year 2022/2023, summer semester" (past)

Time span: 2023-02-27 - 2023-09-30
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
discussion seminar, 30 hours more information
Coordinators: (unknown)
Group instructors: Justyna Walkowiak
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Course - Exam
discussion seminar - Exam

Classes in period "Academic year 2023/2024, summer semester" (in progress)

Time span: 2024-02-26 - 2024-09-30
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
discussion seminar, 30 hours more information
Coordinators: (unknown)
Group instructors: (unknown)
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Course - Exam
discussion seminar - Exam
Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by Adam Mickiewicz University, Poznań.
ul. Wieniawskiego 1
61-712 Poznań
tel: +48 61 829 4000
contact accessibility statement mapa serwisu USOSweb 7.0.4.0-2 (2024-05-20)