Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Język europejski

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 09-JEJ-44
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Język europejski
Jednostka: Instytut Orientalistyki
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 4.00 (zmienne w czasie) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: język angielski
Rodzaj przedmiotu:

fakultatywne

Kierunek studiów:

Japonistyka

Poziom przedmiotu:

I stopień

Cele kształcenia:

Celem kursu jest rozwinięcie umiejętności językowych do poziomu wymaganego dla zdobycia CAE – certyfikatu znajomości języka angielskiego na poziomie zaawansowanym. Docelowy poziom biegłości językowej w zakresie czterech podstawowych sprawności językowych (czytanie, pisanie, rozumienie ze słuchu, mówienie) to poziom C1 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego.

Rok studiów (jeśli obowiązuje):

III rok

Moduł zajęć/przedmiotu prowadzony zdalnie (e-learning):

Nie

Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji:

Poziom biegłości językowej B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego.

Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK:

Wykład konwersatoryjny

Dyskusja

Praca z tekstem

Uczenie problemowe (Problem-based learning)

Gra dydaktyczna/symulacyjna

Rozwiązywanie zadań (np.: obliczeniowych, artystycznych, praktycznych)

Demonstracje dźwiękowe i/lub video

Praca w grupach



Nakład pracy studenta (punkty ECTS):

Godziny zajęć (wg planu studiów) z nauczycielem 30


Praca własna studenta:

Przygotowanie do zajęć 10

Przygotowanie pracy pisemnej, raportu, prezentacji, demonstracji, itp. 10

Przygotowanie do egzaminu / zaliczenia 10


SUMA GODZIN 60


LICZBA PUNKTÓW ECTS DLA ZAJĘĆ/PRZEDMIOTU 2



Pełny opis:

Przykładowe treści:

Zakres tematyczny: Muzyka (ćwiczenia dyskursywne; nagrania; teksty; pisanie: esej; materiał leksykalny: idiomy, związki frazeologiczne; gramatyka: stopnie prawdopodobieństwa)

Zakres tematyczny: Sztuka (ćwiczenia dyskursywne; nagrania; teksty; materiał leksykalny: idiomy, wyrażenia rzeczownikowe; gramatyka: konstrukcje imiesłowowe)

Zakres tematyczny: Życie w mieście (ćwiczenia dyskursywne; nagrania; teksty; pisanie: propozycja; materiał leksykalny: idiomy, przymiotniki złożone, negatywne konotacje; gramatyka: inwersja)

Zakres tematyczny: Postawy (ćwiczenia dyskursywne; nagrania; teksty; materiał leksykalny: idiomy, przedrostki, opisywanie wyglądu i osobowości; gramatyka: bezokoliczniki i rzeczowniki odsłowne)

Zakres tematyczny: Globalizacja (ćwiczenia dyskursywne; nagrania; teksty; pisanie: artykuł; materiał leksykalny: wyrażenia czasownikowe; gramatyka: formy przeszłe czasowników)

Literatura:

Capel, A., W. Sharp.: Objective Proficiency (Second edition). CUP. 2008.

Vince, M.: Advanced Language Practice. Heinemann. 2009.

Alexander, L.G.: Longman English Grammar. Longman. 1988.

Wellman, G.: The Heinemann English Wordbuilder. Heinemann. 1992.

Walkowiak, Justyna. Read All About It! Japan. Poznań: Wyd. Naukowe UAM. 2004

Efekty uczenia się:

Student:

Posługuje się zasobem słownictwa i struktur gramatycznych na poziomie zaawansowanym

Czyta ze zrozumieniem wymagające dłuższe teksty z różnych dziedzin

Potrafi pisać właściwie zorganizowane i spójne teksty w odpowiednim stylu i rejestrze

Rozumie większość rodzajów języka mówionego

Konstruuje jasne i szczegółowe przygotowane i spontaniczne wypowiedzi ustne w szerokim zakresie tematów

Potrafi planować, organizować i prezentować wystąpienia ustne samodzielnie i w grupie oraz uczestniczyć w debacie na zadany temat w języku angielskim, korzystając z różnych technik i narzędzi multimedialnych oraz wykazując otwartość na opinie innych oraz nowe informacje i punkty widzenia.

Metody i kryteria oceniania:

Kolokwium pisemne

Esej

Ocena pracy na zajęciach

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/2021" (zakończony)

Okres: 2020-10-01 - 2021-02-28
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 30 godzin, 20 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Justyna Walkowiak
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Konwersatorium - Egzamin

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/2022" (zakończony)

Okres: 2021-10-01 - 2022-02-23
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 30 godzin, 20 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Beniamin Kłaniecki
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Konwersatorium - Egzamin
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.
ul. Wieniawskiego 1
61-712 Poznań
tel: +48 61 829 4000
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)