Adam Mickiewicz University, Poznań - Central Authentication System
Strona główna

English

General data

Course ID: 09-JA-ZL44
Erasmus code / ISCED: 09.1 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (0232) Literature and linguistics The ISCED (International Standard Classification of Education) code has been designed by UNESCO.
Course title: English
Name in Polish: Język angielski
Organizational unit: Institute of German Studies
Course groups: (in Polish) filologia germańska, studia niestacjonarne licencjackie, semestr 5
(in Polish) Moodle - przedmioty Szkoły Nauk o Języku i Literaturze
ECTS credit allocation (and other scores): 4.00 Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.
Language: English
Module type:

compulsory

Cycle of studies:

1st cycle

Module learning aims:

(in Polish) Pogłębianie wiedzy oraz połączenie umiejętności studentów z zakresu praktycznego zastosowania języka angielskiego w mowie i piśmie

Integracja, systematyzacja i poszerzanie wiadomości studentów dotyczące gramatyki i leksyki

Wykształcenie umiejętności analizy tekstu

Rozwijanie sprawności językowych (rozumienie tekstu czytanego, rozumienie ze słuchu, sprawności mówienia i pisania)

Poznawanie i utrwalanie podstawowego słownictwa umożliwiającego efektywną komunikację w języku angielskim

Wykształcenie umiejętności korzystania ze źródeł literaturowych

Rozwinięcie umiejętności komunikacji i pracy w grupie

Wykształcenie umiejętności oceny własnych kompetencji językowych i świadomości potrzeby ich ciągłego udoskonalania

Pogłębianie wiedzy dotyczącej różnych kultur i wykształcanie tolerancji wobec ich odrębności

Year of studies (where relevant):

Year 3

Course module conducted remotely (e-learning):

(in Polish) W przyszłości przewiduje się włączenie nauczania zdalnego

Pre-requisites in terms of knowledge, skills and social competences:

(in Polish) Test kompetencji językowych

Information on where to find course materials:

(in Polish) Materiały do zajęć są przekazywane studentom przez prowadzącego, materiały dodatkowe znajdują się w Bibliotece Studium Nauczania Języków Obcych UAM

Methods of teaching for learning outcomes achievement:

(in Polish) Dyskusja

Praca z tekstem

Gra dydaktyczna/symulacyjna

Metoda ćwiczeniowa

Demonstracje dźwiękowe i/lub video

Praca w grupach

Full description: (in Polish)

Praktyczna znajomość gramatyki języka angielskiego w zakresie czasów gramatycznych oraz pozostałych konstrukcji i form gramatycznych

Kurs podręcznikowy - doskonalenie sprawności rozumienia tekstu czytanego, rozumienia ze słuchu, mówienia i pisania, rozbudowywanie wiedzy leksykalnej i gramatycznej.

Analiza tekstu - rozwijanie umiejętności rozumienia różnorodnych tekstów słuchanych i czytanych zintegrowane z rozwijaniem słownictwa.

Słownictwo umożliwiające efektywną komunikację w języku angielskim - rozbudowywanie wiedzy leksykalnej z zakresu typowych zagadnień życia codziennego.

Analiza materiałów audiowizualnych.

Zrozumienie istoty różnorodności kulturowej w świecie i potrzeby stosowania zasad zachowania wynikających z szacunku i życzliwości wobec przedstawicieli innych kultur.

Uzmysłowienie konieczności podnoszenia swoich umiejętności językowych oraz samokształcenia w zakresie języka angielskiego za pomocą różnych metod.

Bibliography: (in Polish)

1. Oxenden, C., Latham-Koening, C. New English File elementary. Oxford University Press

2. Oxenden, C., Latham-Koening, C. New English File pre-intermediate. Oxford University Press

3. Oxenden, C., Latham-Koening, C. New English File intermediate. Oxford University Press

4. Oxenden, C., Latham-Koening, C. New English File upper-intermediate. Oxford University Press

5. Oxenden, C., Latham-Koening, C. New English File advanced. Oxford University Press

6. Crace, A., Foley, M., Hall, D., Roberts, R. New Total English elementary. Pearson Longman

7. Crace, A., Foley, M., Hall, D., Roberts, R. New Total English pre-intermediate. Pearson Longman

8. Crace, A., Foley, M., Hall, D., Roberts, R. New Total English intermediate. Pearson Longman

9. Crace, A., Foley, M., Hall, D., Roberts, R. New Total English upper-intermediate. Pearson Longman

10. Crace, A., Foley, M., Hall, D., Roberts, R. New Total English advanced. Pearson Longman

11. Vince, M., Elementary Language Practice. Macmillan

12. Vince, M., Intermediate Language Practice. Macmillan

13. Vince, M., First Certificate Language Practice. Macmillan

14. Vince, M., Advanced Language Practice. Macmillan

15. Murphy, R., Essential Grammar in Use. Cambridge University Press

16. Murphy, R., English Grammar in Use. Cambridge University Press

Learning outcomes: (in Polish)

Po zakończeniu modułu (przedmiotu) i potwierdzeniu osiągnięcia efektów kształcenia student/ka potrafi:

Posługiwać się w miarę rozwiniętym zasobem środków językowych (leksykalnych i gramatycznych); Rozumie i potrafi analizować wypowiedzi pisemne oraz teksty słuchane; Tworzy krótkie wypowiedzi pisemne; Reaguje ustnie w sposób zrozumiały w typowych sytuacjach; Zna i potrafi praktycznie zastosować czasy gramatyczne oraz pozostałe konstrukcje i formy gramatyczne; Zna podstawowe słownictwo umożliwiające efektywną komunikację w języku angielskim

Korzysta ze źródeł literaturowych; Potrafi współpracować z grupą przyjmując różne role przy wykonywaniu wspólnych projektów i prowadzeniu dyskusji

Potrafi przygotowywać i prezentować wystąpienia ustne w języku angielskim; Ma świadomość posiadanej przez siebie wiedzy i umiejętności oraz konieczności ich stałego doskonalenia.

Właściwie rozpoznaje możliwości i ograniczenia wynikające z uzyskanych kompetencji językowych

Wykazuje się otwartością i tolerancją wobec innych kultur.

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

Prezentacja multimedialna

Wypowiedzi podczas zajęć

Prace pisemne

Prezentacja artykułu

Test

Kolokwium pisemne

5,0 – znakomita wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne

4,5 – bardzo dobra wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne

4,0 – dobra wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne

3,5 – zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne, ale ze znacznymi niedociągnięciami

3,0 - zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne, ale z licznymi błędami

2,0 - niezadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne,

100% - 90% → 5,0

89% - 86% → 4,5

85% - 75% → 4,0

74% - 71% → 3,5

70% - 60% → 3,0 (60% - próg zaliczeniowy)

59% - 0 → 2,0

Classes in period "Academic year 2020/2021, winter semester" (past)

Time span: 2020-10-01 - 2021-02-28
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
course, 30 hours more information
Coordinators: (unknown)
Group instructors: Hanna Osojca-Andrzejewska
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Course - Graded credit
course - Exam

Classes in period "Academic year 2021/2022, winter semestr" (past)

Time span: 2021-10-01 - 2022-02-23
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
course, 30 hours more information
Coordinators: (unknown)
Group instructors: Hanna Osojca-Andrzejewska
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Course - Graded credit
course - Exam

Classes in period "Academic year 2022/2023, winter semester" (past)

Time span: 2022-10-01 - 2023-02-26
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
course, 30 hours more information
Coordinators: (unknown)
Group instructors: Krystyna Mikulska
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Course - Graded credit
course - Exam

Classes in period "Academic year 2023/2024, winter semester" (past)

Time span: 2023-10-01 - 2024-02-25
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
course, 30 hours more information
Coordinators: (unknown)
Group instructors: Magdalena Polakiewicz
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Course - Completion
course - Exam
Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by Adam Mickiewicz University, Poznań.
ul. Wieniawskiego 1
61-712 Poznań
tel: +48 61 829 4000
contact accessibility statement USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)